Bukefalos 28 år!

Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

Tack själv :)
Ja att vi gör!:D
Bara inte W blir halt nu.. Hovis råkade slå en söm lite fel igår, sånt som händer och extra lätt när hästarna beter sig som W gjorde :crazy: Hon brukar vara rätt snäll, men var förmodligen lite öm i kroppen efter söndagen.. Bita ihop är inte hennes grej, så det räcker för att hon ska leva rövare :devil:

Håll tummarna för att det inte blir nåt skit av de här nu..:(
 
Sv: Hur går det för era 03or

Hur gick det, blev hon halt.

Som det ser ut nu så gör Emsan och jag vår första start nästa vecka för säsongen. Har kommit i gång sent men hon gick så jäkla bra förra året så tyckte hon förtjäna det.
 
Sv: Hur går det för era 03or

*KL*
Idag var vi på åb på Ultuna. Det är bättre men inte bra. Sjukhagen var i lutning så nu är hon lite ansträngd i hö.fram dessutom..... Nu står hon hemma, i en hage i anslutning till boxen som en "minilösdrift":) Sen ska hon till seminstationen i april:laugh:
 
Sv: Hur går det för era 03or

Vi har varit på vår andra hoppning för året som gick bra. 0 fel i 90 cm men i 1 m kom vi tokfel på första hindret i en 2-komb och då rev vi båda. Men jag är ändå jättenöjd då hästen skötte sig kalas! Hon bara hoppar och hoppar, det som dyker upp framför näsan! :)

IMG_0988.jpg

IMG_0985.jpg

IMG_0979.jpg
 
Sv: Hur går det för era 03or

Nej tack och lov så verkar hon ha klarat sig.. Blev varm i hoven över helgen, men det har inte blivit nåt mer och nu är den sval o fin igen. Så om inget oförutsätt händer så åker vi på årets första nationella meeting på torsdag! :)

Se till att uppdatera när du gjort din årsdebut med Emsan, och lycka till!:laugh:
 
Sv: Hur går det för era 03or

Nu har jag och Emsan varit på vår första tävling för säsongen och det var med blandade känslor som jag lastade ut henne ur transporten.
Emsan har så jäkla svårt att hålla hullet och varje år vid denna tiden så bara rasar hon i vikt, och nu ser hon verkligen inte rolig ut.
Men eftersom jag vet hur mycket hon vill tävla så valde jag att hoppa en liten klass med henne och hon var mer laddad än någonsin. Ville absolut inte trava utan skulle bara galoppera, hoppa, busa och studsa. Hoppa jätte fint på framhoppningen även om hon var för het, gjorde massa luftsprång fram till hinderna för att hon var så glad.
Inne på banan lugnade hon sig och där kändes det mycket bätte, fick ett litet missförstånd i slutet av banan där emsan trode att vi är klara och bryter av till trav, lyckas få henne i galopp men river bakbommen på oxern.

Nu hoppas jag verkligen att hon tar sig, har köpt massa Soya och lussern så får hoppas det hjälper. Eftersom hon är så het brukar jag inte ge henne så mycket kraftfoder utan hon får 1/2 kraft och !/2 kg korn och sen ca 10-12 kg ensilage och hon har alltid varit jätte fin på det. Eftersom jag vet att hon brukar tappa kg vid denna tiden så ökade jag maten för ett tag sen men hon står mest och bara pillar i det. Hoppas nu att Lusernen och soyan hjälper för jag kommer inte tävla henne förren hon går upp i vikt igen.

Vad ger ni era hästar och vet ni något bra foder för hästar som måste gå upp men inte med för mycket energi?
 
Sv: Hur går det för era 03or

jag körde avelsfoder på min dam, med högt protieninnehåll.
 
Sv: Hur går det för era 03or

Min äter Krafft Groov 125, har haft samma problem och tycker att det fungerar bra. :)

kl
Vi var iväg på årets första nationella meeting i helgen. Har gått bra, hoppade en 120 i fredags där hon var felfri. Testade ett nytt bett förra veckan som jag tyckte att hon gick bra på (gick på det en kort period förra våren också), så hon fick gå på det. Tyckte dock att hon släppte kontakten lite och blev för känslig, kändes annars helt okej.
Tillbaka till vanliga tjocka tränsbettet i lördags när hon gick sin andra 130. Slutade med ett nedslag, jag red lite halvkackigt och får ta på mig det helt själv. Skulle ha ridit en 120 i söndags men min tränare tyckte det var lika bra att hon gick en 130, hon tar inte i för 5 öre utan gör det precis lika lätt som i de lägre klasserna.. Så det blev en till 130, här kändes hon kanon och ridningen stämde bra. Ett skitnedslag men det känns helt klart väldigt enkelt att rida 130.:laugh:

Nu är det också klart att vi kommer lösa kvalpapper till Falsterbo också, vi hade tänkt skippa det pga att det känns som en stor kostnad, men nu har jag fått det sponsrat, tack :bow:
 
Sv: Hur går det för era 03or

Jag har haft en så där helg i helgen.

Fredag
110 - 0 fel
120 - 8 fel

Lördag
110 - 4 fel

Söndag
110 - 0 fel

Jag har inte fått igång galoppen riktigt under helgen. Jag hoppas att det beror på underlaget, för hon brukar kunna bli lite "knipig" och spänd när hon känner att hon inte har riktigt bra fäste. Och när jag inte får "suget" så blir jag osäker, så antingen jagar eller backar jag. Folk som sett rundorna säger att det inte såg så hemskt ut som jag säger att det var, men jag vet inte...
 
Sv: Hur går det för era 03or

Härligt!

Vi håller tummar och hovar för att ni lyckas kvala! :)
 
Sv: Hur går det för era 03or

Vad kul!! Hoppas ni kvalar.

Kraft groven gillar hon inte längre så den fick jag bara i henne några dl. Hoppas nu hon tar sig i allafall.
 
Sv: Hur går det för era 03or

Vad är det för stam på din nu igen? (orkar inte leta igenom tråden, den är ju såååå lång ;)
 
Sv: Hur går det för era 03or

Hur går det för din dam då? Har hon åkt iväg för seminering eller?
 
Sv: Hur går det för era 03or

Haha, lugnt det! ;)

Det är Looping - Ladalco på henne.
 
Sv: Hur går det för era 03or

Aa det vore himla skoj faktiskt :laugh:
Haha, kräsen dam hör jag.. Min har ätit sin krafft dåligt vissa perioder, men det var ffa när hon vilade. Åt dock sitt hö bättre än någonsin då istället.
Nu när hon är tillbaka i tävlingskondition så går krafften i men inte så mkt hö.. Inte kul det heller.
Testade lucern på min också, men det ville hon inte alls ha.. Det är inte lätt när det är svårt!
Hoppas din tar sig nu iaf! :)
 
Sv: Hur går det för era 03or

Seminstationen har inte öppnat, och jag har inte fått fakturan som måste vara betald inna jag får simmare....
Min dam HATAR krafft, men deras avelsmuslie går utmärkt. Det finns ju så många märken nu på kraftfoder, så kolla vad du har i närheten :idea: Jag (läs min häst :D ) gillar Dodson & Horrell. Om man nu får säga det:o
 
Sv: Hur går det för era 03or

kl*

Får väl ta och presentera min "lilla" guldklimp här då :D


Palmetto

e: Maladyn ue: Paon

Har haft honom sen han var fyraåring, har väl gått lite uppochner för oss, ganska många pet när vi har tävlat eftersom han lätt slarvar. Men när han kommer rätt på hinder så bara flyger han, han ska nog bli bra bara han får tid på sig.
Just nu går han 1,00 och 1,10, debuterade i november och har fått några 4-felare, men det känns ändå som om det börjar släppa ordentligt nu! Den 29e "tävlade" vi en bana där alla hinder låg på 1,10 (klubbmästerskap) och han gick super!
Målet är att debutera 1,20 i sommar, tror att kommer att gå riktigt bra ute eftersom han är väldigt storgalopperad och behöver mycket plats :)


Lite bilder:

DSC_0101liten.jpg


Dagstorp016redliten.jpg



Och så en URKASS bild från när vi hoppar, tagen från film. Har verkligen inga hoppbilder på oss :crazy:

pallebsta.jpg
 
Sv: Hur går det för era 03or

Ser trevlig ut. Då kanske man får se dig på tävlingsbanorna här nere
 
Sv: Hur går det för era 03or

bara för dej Emsan så har jag letat fram tråden. hehe. Visste ju inte riktigt vilket forum jag skulle söka i så det tog lite tid.

Iaf. här är min nyaste pålle, haft honom i 10 dagar idag. :D
Skit bra är han, världens goaste o snällaste.
Gick 120 som femåring men fick opereras pga lösbenbit och har vilat o satts igång försiktigt så det kommer inte bekymra honom mer nu. Så iår tänkte vi bara rida lite 120 - 125 kanske och så för att satsa mer nästa år.
Det eftersom min vet. la upp planen för att hans ben ska hålla så bra som möjligt och att jag ska kunna tävla honom i det klasserna jag köpte honom för. Så det blir nog bra!
Super kapacitet har han i både dressyr o hopp.
Har dock bara en bild på hoppningen o ngra på derssyren men det får väl gå, right?:angel:

27012395.jpg


26986889.jpg


och bara för att han är världens sötaste!
27005560.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 652
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
735
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 473
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 053

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp