Bukefalos 28 år!

Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

Var de du som hälsade på mej idag efter 110?
De slog mig först senare o när jag var på väg ut igen så såg jag dig inte :rofl:

Tittade iaf på din häst på framridningen, tyckte den såg så himla fin ut och när jag sen åkte hem bad jag mamma kolla stammen (minns numret) så var de du o Wella, lite roligt :D
 
Sv: Hur går det för era 03or

Det kanske kommer! :)
Det är ägaren som har filmat med sin kamera och den är hemma i sthlm igen, men jag skulle få filmen lät det som :)
 
Sv: Hur går det för era 03or

Haha! Jag som tyckte jag var så modig som hejjade! ;)

Din kille såg jätte fin ut! Tyvärr såg jag ingen runda live, vi kom precis efter att du hade ridit 1m och 110 var ju lite svår att se!
 
Sv: Hur går det för era 03or

Vad fin Wella var! Såg er i nån runda och så på framhoppningen två dagar, hon var riktigt läcker!

kl
Wepzan har också hon gått bra i helgen. Felfri i 110 i fredags och 120 i lördags, och så ett nedslag på sista hindret (b-hindret i räcke-räcke kombination..) i 120 igår. Lördagens runda kändes riktigt bra, i de två andra var hon på tok för laddad och tog sig inte alls tid att hoppa igenom sprången ordentligt, men jag är ändå nöjd med henne. Huvudsaken är ju att dom tycker det är roligt :D
 
Sv: Hur går det för era 03or

Tack :D

Wepzan är också fin! Såg tyvärr ingen av dina rundor, men kul att det gick bra :D

Stod typ vid dig på fredagen innan 110n men jag vågade inte hejja :o

Nu kanske vi kommer ner i helgen också, bara jag får tag på en box så. Blev ju ganska taggad efter helgen kan jag tala om! :) Hade lovat mamma att jag skulle komma hem, eftersom jag är ledig en vecka from. torsdag, men det är ju så mkt. roligare att tävla! :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur går det för era 03or

Då får du hejja på mig i helgen oxå...så lovar jag att stanna o prata istället för att snobbigt gå förbi :rofl::angel:
 
Sv: Hur går det för era 03or

Jag har fått en massa kort nu! Både bra och dålig, vissa är inte direkt smickrande...

Vad sägs om denna? Nu har vi hoppryttare på hobbynivå hakat på rollkur trenden...:angel:

26631085.jpg


Kommentar *host* saknas...
26631119.jpg


Rakt bakifrån är inte smickrande, definitift inte om man är klädd i vitt...
26631078.jpg
 
Sv: Hur går det för era 03or

Sen fanns det ju några som blev helt okej också!

26631107.jpg


26631108.jpg


26631115.jpg


26631084.jpg


Hmm...bildbomb! :D
 
Sv: Hur går det för era 03or

Hehe, jag vågade inte heller heja :p Kom upp nästa helg igen, så får vi se till att ändra på de där! Det ska finnas boxar kvar antingen på färsta eller travet vad jag vet! :)
 
Sv: Hur går det för era 03or

på första bilden ser man mig i bakgrunden på väg mot oxern :rofl:

Visst har hon vuxit på sig lite eller är de jag som är van lilla gulan på 154 ;)
 
Sv: Hur går det för era 03or

Jo lite större har hon nog blivit, nu landar hon på närmare 165 cm skulle jag tro. 163 var hon på 4 års testet.

Sen är det klart att vi kommer ner i helgen också :D

Film från lördagens 110, det går lite hmm...fort!
http://www.youtube.com/watch?v=C6v-mOPGYh4
Film från söndagens 110 kommer senare, känslan jag hade i den var bättre så jag hoppas att det stämmer med vad filmen kommer att visa!
 
Sv: Hur går det för era 03or

Nu inser jag att jag såg din 110 runda på söndag.
För jag filmade Gaby och Lillåke som startade efter er.
Vilken koll jag har, nästan så man får skämmas :angel:
 
Sv: Hur går det för era 03or

Vad spännande. Gillar Tornesch skarp och har sett många finna avkommor efter honom.
 
Sv: Hur går det för era 03or

VAr länge sen jag uppdatera men har inte kommit igång med tävlingsäsongen än. Är tänkt att vi ska göra våran första start nästa vecka tror jag, blir bara en lätt mjukstart. Sedan är måler för i år breeders, kanske Falsterbo om hon känns bra men inget jag sattsar på.

Vad har ni andra för mål?
Någon ska ska kvala till Breeders eller Scandinavien Open?
 
Sv: Hur går det för era 03or

Vi efteranmälde och åkte ner till Sundsvalls Rk i helgen :)

Lördag

110 cm - 0 fel, tappade bogen på ngt. ställe och fastnar i innertygeln ibland

120 cm - 8 fel. Ett skitpet på ett räcke, hon kom lite lite för nära, men inte mycket så hon borde ha hunnit upp... Sen gjorde jag en miss på sista linjen oxer - 5 glp språng - 2 kombination (räcke oxer). Jag var för sen att rida på fram vilket resulterade i att jag backade ihop henne på sex vilket fick tillföljd att hon inte räckte till i komb. utan hon tog tre språng därinne istället för två = rev bakbommen på oxern. Jättenöjd med rundan förutom mitt lilla hjärnsläpp! Den kändes så lätt och allting bara flöt så bra :)

Söndag

110 cm - 0 fel trevlig runda!
 
Sv: Hur går det för era 03or

Grattis! :laugh:

kl
Wepzan gick 120n igår, felfritt. Kändes "helt okej", hon var lite väl överladdad och blir så himla lätt stampig i galoppen ffa i dom lägena.. Samtidigt så är hon oftast ganska överladdad, så det får vi väl träna på helt enkelt.

Efteranmälde till 130n också, lite oplanerat men efter ett kort samtal med tränare så fick det bli så. Bra bana att debutera på var det också, så i efterhand tror jag det var smart. Kändes mycket bättre i den klassen också, fick ett litet bakbensfel på framkanten på en oxer bara. Så det får väl räknas som en godkänd debut :)
Sen känns det väl iof att hon inte alls har höjden i kroppen, har i princip aldrig varit uppe o hoppt på dom höjderna förutom nån runda på BT i höstas som var ganska rejäl, så hon var väl i och touchade lite men tror det försvinner på nga klasser till. F.ö så kändes det väldigt "lätt", kändes inte som att hon tog i för 5 öre.. Så det bådar ju gott för framtiden :laugh:
 
Sv: Hur går det för era 03or

Jag ska väl försöka kvala till BT iaf.. Är i valet och kvalet om vi ska lösa kvalpapper till Fb också, det vore skoj o testa men samtidigt är det väldigt mycket pengar känns det som. Så vi får se helt enkelt, måste väl bestämma mig innan nästa 130-start som förmodligen blir om 2v:)
 
Sv: Hur går det för era 03or

Tack :)

Grattis till en bra 130 debut! :)

Nu laddar vi om inför Hippo!!! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 653
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
735
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 473
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 053

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp