Bukefalos 28 år!

Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

Jag har anmält till 110 rakt igenom, sen får vi se vad som händer.

Kul att du också kommer! Har du hunnit starta något i år eller blir det den första?
 
Sv: Hur går det för era 03or

kl

Lite nytt från oss!
Träning för B-tränare som kommer till klubben ibland fredag-lördag. W är laddad som vanligt.. Hon hoppar, skuttar o far lite överallt. Nästan så att hon lyckades dänga mig i backen nga gånger också...
Film från lördagens träning kommer här! (Söndagen finns på en ny cd som inte är slut än.. Så det får komma senare.) http://www.youtube.com/watch?v=kr6-sEw9VCs&feature=channel_page
Långt ifrån nån kanonform än, och att hon hoppar åt höger är vi mer än medvetna om.. Tyvärr :grin: Men det jobbas på, hon är mindre musklad i frampartiet på höger sida och har varit det sen hon kom, det vill inte riktigt jämna till sig trots att hon är genomgången o.s.v.

Första tävlingen blir på hemmaplan 13-15 mars, och första helgen i april blir det ev. 130-debut om allt känns bra.
 
Sv: Hur går det för era 03or

Upptäckt att mitt senaste inlägg i denna tråden var -06, så behöver nog uppdatera om min mkt kära -03:a :D
:love:
Forsythia
Svenskt halvblodssto, 165cm
e.Don Primero u.Frida(36) ue.Tip Top uu.Bordighera(36) uue.Maraton - Galant - Lansiär - Juan

Inriden som 2½ år gammal, fick föl som 3-åring e.Topaasch som fått 49p.
Gångartsdiplom på 4-års kvalitets 2007. Vinster och placeringar upp tom 77% i LB (2ggr) och placering upp tom 70% i LA. Tränar inför MsvB iår.
Har mkt lätt för sig, bla med passage och samling.

april055.jpg

april120.jpg

080908025.jpg

080908033.jpg
 
Sv: Hur går det för era 03or

Får hon komma igång lite mer blir det guld tror jag! :)

Ni kan få lite vänstarhoppande av oss så får vi två hästar som hoppar rakt :D
 
Sv: Hur går det för era 03or

Ja men vi kan byta lite! Om vi får lite vänsterhoppande av er så kan ni få lite högerhoppade av oss:D
 
Sv: Hur går det för era 03or

Jättefin:love:

Nea har varit på Ultuna några dagar iom ÅB. De funderade på att operera bort benflisorna, men avvaktar eftersom senan i bakknät är så illa tilltygad. Vi ska tillbaka 31/3 och hon ska gå i sjukhage och skrittpromenader tills dess. Det blir seminering med Elmshorn i vår ist för tävling:cool:
 
Sv: Hur går det för era 03or

Nu är det bara 1månad och några veckor kvar tills Caramell ska föla.

Här kommer de första bilderna på henne, enda bilderna på snart 8 månader.
n648288162_1557668_2057396.jpg


n648288162_1557666_366982.jpg
 
Sv: Hur går det för era 03or

Hon ser sprickfärdig ut :) Vem är hon betäckt med?
 
Sv: Hur går det för era 03or

kl

hoppar in i den här tråden nu eftersom jag nyligen köpt en 03:a.
Är en valack e: Majim G ue: Porfyr
Har mest bara tränat fram tills i höstats då han bara gick några få tävlingar, men lyckades på den korta tiden gå 2 felfria 1,20.
Har ägt honom i snart 2 veckor och gjorde min första träning på honom i söndags och Totte var så himla duktig! Min tränare hade bara posetivt att säga om honom.
Så just nu laddar jag för min första start på honom den 18 aptril då jag ska hoppa 90 och 1m på honom.
Tyvärr har jag bara två tråkiga bilder på honom men dom får duga så länge ska försöka få mamma att fota mig nån gång snart.

inför första ridturen
26397956.jpg


26397957.jpg
 
Sv: Hur går det för era 03or

kl

Liten update från oss. Wepzan har gått bra sedan sist, varit med och tränat lite och hon är minst sagt laddad.. "Det gäller att du lyckas hålla henne så lugn som möjligt" var väl huvudkommenteren efter förra veckans träning för en av våra mer kända A-tränare. Och så högerhoppandet förstås.. Men det är bara att jobba vidare, ska försöka kolla upp henne med ET igen under våren också.

Nu i helgen är det tävlingsdax, blir Ws årsdebut :banana:
Regionala tävlingar på klubben hela helgen, hon är anmäld 110 idag och 120 lördag-söndag. Ska bli spännande att se om hon klarar av att hålla sig på mattan..:laugh:
 
Sv: Hur går det för era 03or

Nu är vi hemma från helgens bravader...

3 st 110 klasser och felfria i alla :)
Trevliga rundor, men det finns saker att rätta till på alla! Hästen var dock väldigt glad och pigg så det känns verkligen positivt!

En aning störig på framhoppningen på fredagen, eller ganska väldigt jättestörig... Nästan så jag officiellet ville be om ursäkt :o

Har haft värsta lyxen med hotell och restaurang dessutom! :D
 
Sv: Hur går det för era 03or

Grattis vad roligt!
Får vi inte se någon film? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 753
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
745
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 495
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 122

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp