Bukefalos 28 år!

Hur går det för era -05:or #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era -05:or #6

tänkte göra en tråd med lite bilder senare, måste till jobbet nu. Men här kommer ett smakprov från gårdagens fotoshoot :laugh:

Blev en hel del underbara bilder som jag ska förstora upp :). Synd att pb inte visar dom i sin rätta kvalitet. Men här kommer några :

DSC_0243.jpg


DSC_0237.jpg


DSC_0224.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Hur går det för era -05:or #6

DSC_0111.jpg

DSC_0251.jpg

DSC_0340.jpg


och dom finaste bilderna sparar jag till sen ;). kan säga att jag har världens snällaste(!) 4-åring :). Jag stod upp på ryggen på honom och gjorde massor och han stod bara där hur snällt som helst. :)
 
Sv: Hur går det för era -05:or #6

Guud vilka fina bilder!!! :love:

Han ser verkligen snäll ut Dörren! :)

Mina prinsar går ute dygnet runt nu och mår gott. Dom har även fått lite vila nu så dom mår gott nu. ;)

//Magda
 
Sv: Hur går det för era -05:or #6

liten uppdatering från oss...

En lite tråkigt sådan... Thinis har ju haft sommarlov i två veckor och jag började sätta igång henne i söndags igen... longerade bara lite då för att bli av med värsta energin:laugh:... i tisdags släppte vi hästarna på natten för första gången och igår morse när jag kom och tittade till de var Thinis blockhalt på vänster bak:cry:... efter en inspektion upptäcker jag en fotbollsstor svullnad runt bakknäet... sticksår på insidan, å jag var livrädd att det förstört leden... Vet var ute igår eftermiddag och nu ska hon ha penicillinsprutor i 5 dagar och butta i 10... igårkväll hade redan svullnaden gått ner avsevärt och hon gick bättre och imorse var det ännu bättre och svullnaden nästan helt borta:bump:... filmade och fotade lite igår så jag ska se om jag kan lägga upp det snart... måste bara ut till stallet och spruta henne innan medans det finns någon i stallet, jag har ju sprutfobi och behöver nån som kollar så att inte jag tuppar av under tiden:o...
 
Sv: Hur går det för era -05:or #6

Jättefina bilder, och vad snygg du är människa!!

Jag väntar på den perfekta kvällssolen så man kan ta fina bilder. Men det kanske får bli till hösten när allt är gult/rött istället, med tanke på att Avalon är på bete. Tar honom gärna inte där ifrån...

Men vi vill se mer bilder!

Bokade förresten 4 biljetter till Falsterbo 19 juni. Både hopp- och dressyrarenan med sittplatser + inträde för 390:- styck. Snart är det dags! :bump:
 
Sv: Hur går det för era -05:or #6

+ maggan!

Tack så mycket :laugh: Håll utkik efter tråden på gnägg där jag tänkte lägga in alla underbara bilder :love:

DSC_0050.jpg

DSC_0090.jpg

DSC_0079.jpg
 
Sv: Hur går det för era -05:or #6

Grattis !

kl

mitt sto står nu på seminstation för betäckning, hoppas verkligen hon blir dräktig ! Det blev Faustinus som blev den lyckligt utvalde till min donna, hoppas verkligen jag gjorde rätt val. Kändes lite tråkigt att lämna henne på stationen men hon är ju snart hemma igen.
 
Sv: Hur går det för era -05:or #6

KL

Skrev ett långt inlägg igår men nätet försvann o sen orkade jag inte göra om allting :p

Skrittade ut i onsdags, ramlade av hemma på täkten pga ensilageplast som blåste upp o matte hade vikten på fel sida av hästen, ikväll ska vi trimma dressyr o på söndag blir det träning för Cilla igen.

Skrev oxå att han är asjobbig att rida ut på för tillfället. SUPERtittig!! suck. önskar mig ett stabilt ridsällskap NU!!

Annars så är det högsommarvärme och idag går jag på SEMESTER!!!

Ha det fint alla! vi hörs! Kommer kanske inte uppdatera lika ofta nu när jag bara ska vara hemma o inte har nån konstant uppkoppling ;)
 
Sv: Hur går det för era -05:or #6

kl

Hur ofta rider ni era 4åringar?
Jag har haft min i 8 dagarna och ridit (med idag inräknat) 5 gånger. Runt 25-30 min varje gång förutom en (då red vi för min tränare i ca en timme).
Vi är mest bara ute och 'busar' dvs skritt, trav och nån busgalopp så hon får springa av sig.
Det kan väl inte vara för mkt?
Hon ska ridas varje dag fram till tisdag tänkte jag sen ska hon vila onsdag-söndag.
 
Sv: Hur går det för era -05:or #6

Jag har ridit mitt sto 3 ggr i veckan, jag har inte velat rida henne mer pga att hon är stor och behöver återhämta sig mellan varven. Då rider jag normala ridpass på 40-50 min.

På det har hon haft någon veckas vila varje månad också och nu blir det långvila efter semineringen.
 
Sv: Hur går det för era -05:or #6

Hur ofta rider ni era 4åringar?

Rider Tibbe mellan 3-4 dagar i veckan.

*kl*
Red Tibbe på en bana idag, det stor hinder över hela banan och Tibbe som aldrig sett ett hinder i hela sitt liv tyckte dom såg lite läskiga ut först :p Annars skötte han sig super, jobbade mesta dels i skritt på volter och serpentiner, sedan tränade vi på jogg och det va första gången som jag fick honom att inte rusa med huvudet i vädret utan han gick lugnt på lång tygel :D
 
Sv: Hur går det för era -05:or #6

vad fina ni är! Synd bara på galoppen..
Har hon kliat av sig svansen eller är den så kort? Eller har matte varit framme med saxen? ;)
Hon(?) ser väldigt välbalanserad och fin ut!
 
Sv: Hur går det för era -05:or #6

Tack!
ja, galoppen blev helt knas, han fattade dessutom fel två ggr i andra varvet oxå.
Svansen är ett kapitel för sig, matte har klippt den upptill (+ att han kliat sig lite) och längden har säkert blivit kapat ca 15 cm av en "kompis" i hagen, suck...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 077
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Då är det en tjej som går omkring på stan och frågar folk, kiss or slap. Då får personen välja på kiss eller slap. Väljer man kiss så...
Svar
18
· Visningar
1 572
Senast: Sel
·
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
453
Senast: Rosett
·
Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
594
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp