Hur går det för era 05:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 05:or?

Det var dyrt att anmäla till 3-års testet. Mellan 700 och 850kr (någon var 550kr). Men det är bara att betala och se glad ut.

Har aldrig varit med i ett treårstest det har kanske alltid varit så pass dyrt?

Fast det är ju klart det räcker ju inte med bara tex en dommare till treårstestet. Det är ju en stor apparat som skall dras runt.

Mvh

Tora
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

För ponny är det däremot uruselt med info :mad: Tydligen behöver inte ponnyerna och människorna runtomkring förbereda sig särskilt noga :crazy:

Det verkar inte så! :crazy:

Jag har mailat och frågat Västerbottens HAF men inte fått något svar. Så jag vet inte om det blir för ponny i Vännäs eller om jag måste ner till Sundsvall.

Man blir lite less!
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

Det verkar inte så! :crazy:

Jag har mailat och frågat Västerbottens HAF men inte fått något svar. Så jag vet inte om det blir för ponny i Vännäs eller om jag måste ner till Sundsvall.

Man blir lite less!

Jag vet att det ska gå för ponny i Gränna, dit är det ca 25 mil. För stor häst ska det gå på närmare håll, Udden några mil bort, Tingsryd ca nio mil bort.
Jag tror inte att jag får något ponnytest närmare än Gränna men det vore kul att veta ändå.
Måste ju boka in medhjälpare osv till den helgen, troligen också fixa nattuppstallning och boende för oss människor. Det är såpass långt att vi hellre åker dagen innan så vi kan sova ordentligt och vara utvilade.

Ponnydiskriminering ;)
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

Åh, så du kommer ta nattuppstallning om ni åker 25 mil?

Jag har också runt 25-26 mil ner till Sundsvall. Och där vet jag ju att de har ponny.

Men till Vännäs har vi bara några mil, kanske 5, så det vore bra om vi kunde vara med där. Förra året hade de ponny här i Västerbotten också, men det blev bara 2 startande, så det är kanske lite hoppfullt att tro att det ska vara i år igen, jag vet inte...
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

På treårstestet får man lov att ha någon som håller i hästen när man sitter upp (uppsittning ska ske på ridbanan eller i ridhuset framridning ska ske på ridbana/i ridhuset under domarens överinseende). Vad bra att det inte är bara själva ridningen som räknas utan även saker runt omkring.

Mvh

Tora

Det värsta är att hon inte vill stå still när någon håller i heller, hon är nästan värre då....
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

Jag vill gärna visa min på treårs men vette katten hur jag ska få till det. Är helt ensam, ingen hjälp att åka iväg å löshoppa å ingen som kan följa å hjälpa till på själva visningen heller. Svårt å löshoppa honom ensam på testet =( Så än så länge vet jag inte hur jag ska få till det. Tips? Ska till Gävle isånnafall.
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

Jag tycker att det är bättre för både hästar och människor om man kan åka dagen innan och sen kan sova i lugn och ro. Dock funkar det ju förstås inte om man har en häst som är orolig vid övernattning borta.
Peia har varit på "utställningsmeeting" och har sovit borta flera gånger. Hon tycks sova lika bra där som hemma och äter och dricker ordentligt också så det går nog bra.

Det är synd att det tycks vara så dålig uppslutning på vårens treårstest för ponny. Jag visar gärna på våren om ponnyn ifråga är mogen för det.

På Spaf:s hemsida finns några platser uppradade för ponnyernas treårstest, länk.
I dagsläget Åstorp, Plönninge, Bollerup och Gränna. Åstorp går i augusti så de tre sistnämnda är de som går på våren, hittills.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur går det för era 05:or?

Min ska vara borta feb-maj. Kostar 3000:-/mån + eget foder. Jag hade promenerat & linat min en hel del innan han åkte(med sadel & gjord). Nu är han riden i skogen & är jättesnäll. Målet är att han ska visas på 3 års.
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

Å tack så mycket, jag har kollat på den sidan men inte hittat det iaf.
Helt blind kan man vara ibland.
Men tack igen.
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

Tråden börjar bli lång, eftersom den varit igång sen oktober 2006.

Så för att underlätta allt bläddrande, så är någon välkommen att starta en ny tråd om 05'orna

Mvh

IngelaH
moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 754
Senast: Mia_R
·
Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
947
Senast: MiniLi
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
4
· Visningar
1 766
Senast: smulan87
·
Äldre Jag vet inte om det bara är mina hjärnspöken eller om jag borde ta händelsen på allvar, så ni får gärna hjälpa mig att reflektera. Igår...
2
Svar
30
· Visningar
4 689
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp