Bukefalos 28 år!

Hur går det för era 05:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 05:or?

Ja då är det fler som är sjuka i huvet;) Själv har jag börjat spana på vilka spännande gångartsunderverk som skulle vara värdiga min prinsessa :bow: :D :p ...
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

:D *vi kanske får ta det här någon annanstans*

Har du hittat någon som är henne värdig än? ;)
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

Nja det finns några kandidater (tex. Rosevelt, Johnsson, Sandreo är ju tänkbara rent generellt men då har jag inte börjat "matcha" än) men jag tänkte allt vänta och se vad som kommer fram innan det blir dags också!!
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

Men sen är det ju förstås alltid trevligt att drömma. Förutsatt att våra prinsessor blir tillräckligt bra att avla på. Men det får man ju utgå ifrån förstås :D
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

Nä det har du aldeles rätt i först och främst måste vi få klass I på 3 årstest, men som du säger visst är det härligt att drömma...
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

Jag blir ju förstås nyfiken på vad hon har för stam? Dressyr utgår jag ifrån...
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

*kl*

Idag har min lilla älskling åkt transport igen! Hon fick åka med sin mamma till kliniken på återbesök. Vem var lugnast av alla? Min Minna så klart! Inte ett dugg stressad i transporten, inte ett dugg svettig, stog och halvsov i en box medan vi väntade och gick på transporten relativt snäll båda gångerna! Min kolugna dam! (vissa dagar... andra är hon :devil: )

När vi kom tillbaka testade jag att lasta henne utan hjälp och stängde helt själv bakom henne och det gick superbra! När vi väl hade fjantat oss och inte velat gå in i 5 min.

Nu ska hon stå och hålla mamma sälskap på boxvilan i 2 dagar, hon är den enda hästen som är tillräckligt lugn (och van....) att stå på "boxvila".

Ingen som gjort något skoj med sina?
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

Ingen som gjort något skoj med sina?

Jag har inte gjort något särskilt förutom att jag tog lite kort idag. Det är trots allt Peias 1,5-årsdag ;)
Försök bortse från att hon inte är så välputsad :angel:

5402957.jpg
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

Skoj tråd!

Jag har en -05:a, en c-ponny som heter Qrt.
Han är en charmig och busig liten kamrat, som dock är väldigt mogen. Han växer så det knakar och allt man "testar" honom på, är han väldigt tuff på. Han är löshoppad, tömkörd, longerad och riden på i samtliga gångarter.

Han ingår i ett skolprojekt - "inridning", han ska i april kunna ridas i samtliga gångarter efter mina "kommandon". :D

Här är en bild på skönheten..(och mej) ;)
DSC01269.jpg
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

*kl*

Det är superkul att läsa om alla 05:or...:)

Jag har inte så mycket nytt att komma med men slänger in ett par nyare bilder än den jag visat förut.

uno4ansiktebortbarbro.jpg


unoansiktebortnicole.jpg


uno11.jpg
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

Menar du allvar???

Har du ridit din unghäst nu? I alla gångarter vid ca. 1.5 års ålder?
Inget jag skulle ens få för mig att tänka på....:crazy:
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

Skoj tråd!

Jag har en -05:a, en c-ponny som heter Qrt.
Han är en charmig och busig liten kamrat, som dock är väldigt mogen. Han växer så det knakar och allt man "testar" honom på, är han väldigt tuff på. Han är löshoppad, tömkörd, longerad och riden på i samtliga gångarter.

Ponnyn ska alltså vara 1,5 år gammal och vara riden i samtliga gångarter? Det är väl lite väl tidigt för en ponny?!
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

Vill inte döma dig på förhand, men ibland blir man verkligen mörkrädd.. Och en ponny också!? De är ju inte på långa vägar färdigväxta! Även min är mogen i psyket, men bara för det rider jag henne INTE! Finns så mycket mer som ska bli redo först...

Men men, man upphör aldrig att förvånas...
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

Hola,

Long time, no see.
Inte varit här på länge och trillade på denna tråden! Hallå, har du varit inne på klinik igen med Minna?
Eller vaddå var det mamma som är sjuk denna gång?

mvh Eva
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

Hola alla,

Även en presentation av min häst.
Ett litet brunt Quartersto som jag fött upp själv. Mamman är av reining-kostam med ett jäla temperament så jag valde en pappa med milt sinnelag och hög ridbarhet, bra med kor och hög ridbarhet.

Too som min åring kallas är ganska tuff men inte på långt när som sin mamma. Gör inte så mycket med henne just nu då jag har henne på lösdrift, vill inte ha henne hemma med mamma.

Hade iväg henne två månader i sensomras. Funkade inte alls bra så jag hämtade hem ett spjälstaket. Just nu är det mest jobb med att få tillbaka hull ordentligt.

Hon är ledd, verkad, borstad, grimma av/på. Trailad ett antal gånger, både med och utan mamma. Visad på Greva, dock inga stående ovationer direkt då hon var på tok för liten och "ofärdig" i jämförelse med sina motkombattanter.

Planerna är att behålla henne som ridhäst för egen räkning.
Tror jag kommer att sitta in henne efter sommaren.

mvh Eva
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

Skoj tråd!

Jag har en -05:a, en c-ponny som heter Qrt.
Han är en charmig och busig liten kamrat, som dock är väldigt mogen. Han växer så det knakar och allt man "testar" honom på, är han väldigt tuff på. Han är löshoppad, tömkörd, longerad och riden på i samtliga gångarter.

Han ingår i ett skolprojekt - "inridning", han ska i april kunna ridas i samtliga gångarter efter mina "kommandon". :D

Den skola som tycker att deras elever skall SITTA IN ettåringar för att sedan RIDA IN dem som tvååringar måste vara den oseriösaste skolan i hela Sverige.
Finns den? Eller skämtar du?

mvh Eva
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

Jag hoppas att du och din lärare vet vad ni gör. Vet ni det, så lycka till.

Min 1,5 åring är fortfarande inte redo för ridning, och kommer inte heller att bli det på bra länge, vilket jag tycker är helt OK. Bättre att låta henne utvecklas helt, och få behålla spänsten i hela sitt långa liv.
Bild på henne när jag äntligen lyckats kamma igenom hela manen.

DSC00052.jpg
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

Du måste skoja!! en 1.5 åring har ju fullt sjå att hålla balansen åt sig själv när den växer och för att inte tala om den växtvärk många hästar har i denna ålder... Jag vill inte låta som jag skäller på dej men jag tror helt ärligt att det inte är riktigt lämpligt det du gör... Att lägga på sadel, träns och ha uppfostringsträning kan vara jättebra i denna påverkbara ålder, kanske acceptabelt att hänga på den men att rida i samtliga gångarter - nja jag råder dig att ta dig en rejäl funderare!! Du vill väl ha trevligt med din häst i många år framöver frisk och fräsch!!!
Som sagt ta det inte som att jag skäller på dig utan mer som en uppmaning att fundera lite på saken....
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

Hon är efter Don Romantic. och fick diplom på fölvisningen så jag hoppas, hoppas hoppas, att det går vägen på 3-årstest...
 
Sv: Hur går det för era 05:or?

Min är ju inte så stor ännu (149 cm) men omfånget runt magen ökar, han har en hel del fullblod i sig men det märker man inte vid fodring. Behöver inte jätte mkt för att hålla hull.
Han är som en stor vovve, lunkar snällt efter mig vart jag än går
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 842
Senast: Mia_R
·
Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
975
Senast: MiniLi
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 498
Senast: Blyger
·
Äldre Jag vet inte om det bara är mina hjärnspöken eller om jag borde ta händelsen på allvar, så ni får gärna hjälpa mig att reflektera. Igår...
2
Svar
30
· Visningar
4 781
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp