Bukefalos 28 år!

Hur går det för era -05'or #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era -05'or #7

Jo men allt tjafsa startade pga. tjafsiga kommentarer om stolar, dom inte var någons slags fara för hästen whatsoever, o då tycker jag det verkar som att det egentligne inte har så mycket med att göra vad Kimmis skriver, utan att en del bara inte kan nöja sig med att man kanske gör saker olika. För sen var det ju studsen och det hade ju heller inte egenlinge nåt med att vad hon skrev att göra.

Faktum är ju att oavsett om det är nåt ni tycker är nåt ni skulel göra eller inte, så är det ju inget som skadar hästen, så varför betee sig som att det är "hela världen" bara för att hon hoppar nån studs eller ha några helt ofarliga plaststolar jämter.

Men jag hör inte hemma här ändå egenligen ävne om jag smygläser så jag återgår till andra trådar och hoppas att det det kan bli trevligare i tråden och kanske mindre fokus på skitsaker som sånt. Det handlar ju liksom inte om nån djurskyddsfråga här. Bara olika åsikter haha!
 
Sv: Hur går det för era -05'or #7

*kl*

Har inte tittat in här på några dagar och förundras över alla trådar med lätt negativ ton. :( Var inte det här Bukes trevligaste tråd?!

Kimmis, jag har ingen aning om vem du eller dina hästar är. Jag har absolut inga synpunkter över din träning eller ridning för jag vet helt enkelt inget om dig/den. Förmodligen vet ingen annan här det heller...

Det är väldigt lätt att "kasta sten" här på Buke (och internet överhuvudtaget) eftersom man är "skyddad" av en användarprofil och inte pratar med personer direkt. Dessutom är det väldigt lätt att misstolka saker som skrivs då man inte ser uttryck och kanske använder "smajleys-arna" på ett vis som jag som läser kan misstolka.

Jag har själv fått lösenordsskydda mina filmer på min egna hemsida eftersom vissa lägger sig i och beter sig illa. Det man bör tänka på är att alla vi här inne, har vår egna verklighet om vad vi tycker är bra/dåligt för oss och våra guldklimpar. En sak som passar mig passar med största sannolighet inte någon annan. Därför försöker jag att undvika att skriva taskiga saker om bilder och videosnuttar som visas här, någon här på buke skrev en gång till mig att "Hur kan du rida för den där dåliga tränaren..." Och enligt mig är det inte OK! Jag har min plan för mina hästar och jag respekterar att andra har detsamma.
Jag har även fått kommentarer om att min 05:a matchades för hårt ett tag, av någon som befann sig i Malmö och förmodligen ALDRIG hade sett oss. Men på 4 minuters videoklipp kunde hon minsann dömma ut mig totalt.

Detta är tråkigt för alla! Vi bryr oss om våra hästar så otroligt mycket och vi lägger ner så mycket tid och pengar på dem. Så försök att tänka till innan ni skriver, vad det än handlar om. Även om du vill/menar väl kanske det inte kommer fram i det skrivna budskapet.

Kram på er!
 
Sv: Hur går det för era -05'or #7

sorry - var inte meningen att sätta en sten i rullning i 190 knyck :crazy:Känner mig skyldig som bara den.

Anni: Tack - jo det tar lite krafter från en och är inget man önskar ngn ...

AthenaAvalon: Ska absolut anmäla mig - ska ragga en transport och ska galoppa lite till...blev grääääsligt sugen!!
 
Sv: Hur går det för era -05'or #7

Vad kul! Då kan min "kameraman" aka Sandra filma oss båda :) Tror inte ni behöver förbereda er så mkt faktiskt, Rolands 4-åring har sett hinder max 2 gånger i sitt liv och den skulle ev. vara med nästa gång. Så låna en kärra nu och anmäl dig till nästa gång! PM'ar hans mail. Wii! :)

Förresten, jag anmälde mig till hubertusjakten på Revingehed den 7 nov, igår. Fält 2 går i lugnt tempo, utan upplopp och obligatoriska hinder. Sugen på att hänga med?
 
Senast ändrad:
Sv: Hur går det för era -05'or #7

Då jag blev väldigt upprörd igår (av helt andra anledningar kan tilläggas) så bestämde jag mig för att jag skulle lugna ner mig innan jag svarade här igen.

Detta är inte bara till personen vars knapp jag knyckte.

Jag håller med Moa, det har inte spelat nån roll vad jag har skrivit, det är bara för att jag är annorlunda och ni inte förstår som ni måste hacka på allt antar jag. (?)

Jag försöker skriva mkt med glada smilys av den enkla anledningen att det finns ingen anledning i världen att dra ner tonen.

Och bara som att skriva att hopplektionen som kom från ingenstans, bara för att jag inte har skrivit varenda tanke jag har haft här så betyder ju inte det att jag inte har tänkt igenom det!
Jag provade en av min tränares sadlar som visade sig inte passa.
Jag åkte till sharpman och provade massor hoppsadlar, men ingen passade. Jag hade tänkt att prova dressyrsadlar oxå då jag verkligen behöver en sadel som är uppbyggd och smal i midjan, så att jag kommer åt henne bättre. Men sadelprovaren sa att i dagsläget var det ingen ide att köpa nån dressyrsadel till henne.

Jag har länge funderat på att köpa en Phoenix vouge, dressyr, men backar då jag inte vet om de passar eller inte, och de finns inte begangade så det är att kasta ut 16 000 kr. Och jag har redan 3 sadlar hemma, sprillans nya, som inte passar á 15000 kr st som jag inte blir av med.
Jag letar efter en till tränare då jag vill ha mångas åsikter om hur min häst går och vad jag borde förbättra, samt hur jag ska komma dit.

jag vet att många här lägger ut varenda liten fundering, det gör inte jag. Anledningen är enkel, vi håller på med olika sporter, de flesta av mina funderingar är saker som jag skulle bli väldigt förvånad över om jag fick svar här. (och jag tror inte ni skulle vara så intresserade heller....)

Huvudproblemet med sadlarna ligger i Pselmas exteriör, ett fel som är VÄLDIGT vanligt på araber... Igentligen är det inget fel, det är bara att sadlarna är anpassade för att ligga på halvblod...

jag har ritat lite på en bild... (hon är högdräktig på bilden)


Det jag har ritat ut är sadelläget och sadelgjordsläget, det blir nu rätt uppenbart varför varenda :devil:-sadel glider fram va? Det är helt enkelt sadelgjorden som drar fram sadeln.

Detta är något jag funderar en hel del på...
Vissa tyckte ju att det var funderingarna som saknades, här har ni några, som kanske kan intressera även er.
 
Sv: Hur går det för era -05'or #7

Jag driver eget företag och arbetar med sadlar sedan flera år tillbaka och jag kan lova att det finns sadlar som passar din häst. Jag har provat ut flera sadlar på just araber och jag VET att det kan vara besvärligt men det GÅR. Vill du ha hjälp så är du välkommen att PM.a. :)
 
Sv: Hur går det för era -05'or #7

Nu har vi gått över 1000-streckeigen, så nu får nästa som vill berätta om sin 2005 starta en ny tråd.

Moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Tänkte fråga om någon här inne har varit med om något "övernaturligt", något som ni inte riktigt kan förklara hur ni än vänder och...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
23 805
Senast: Asko
·
Hästhantering Har en häst här hemma som vi har kämpat med nu hela hösten & vintern. Då han kom till oss så var han rädd för allt: höpåsar, snabba...
Svar
11
· Visningar
1 614
Senast: ameo
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
30 033
Senast: mackan
·
J
Träning Jag köpte en ny häst i september -11, han är jättemysig och världens snällaste att hålla på med. Han är en 9årig halvblodsvalack. Han är...
Svar
13
· Visningar
10 045
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp