Bukefalos 28 år!

Hur går det för era 07:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or?

Oj länge sedan jag var inne här jag med... tidigare i veckan löshoppade Apollo för första gången och var så himla duktig så :) Vi nöjde oss med några skutt på en halvmeter bara, men han kan nog bli en riktigt duktig hoppare han... även om det inte är vad jag ska ha honom till.
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

jo det e synd man inte har kameran oftare...
o när man väl har kameran så blir det nte altlid som man vill iaf...

jo, min lilla dam var mystiskt svullen ena bak, ultuna kom o lindade, och sa - låt det sitta 3 dar, boxvila o så blir det bra.
det ledde till tryck, vita hårstrån samt en förtjockning på senan, sedan i sommras fick hon ett pysse litet sår under kotan samma bakben, o där är det förtjockat, även fast det bara var en pyssel skråma som läkte dunder fint...men men...

A-K.Eng: Penicillin är inte kul, brukar ju vara så mycket som ska i, vända på sprutan o sen oroa sig för PCchock...hoppas allt blir bra o det läker fint!

Ska börjar löshoppa min dam om nån månad, åker iväg till ridhus då, men hur mycket vågar man göra, det är ju hyfsat lätt att avgöra om hästen är osäker, men säg att hon bara tänder till o tycker det är skit kul, när ska man säga stopp då?
Hur gör ni? eller hur har ni gjort?
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

jag gjorde som så att han bara fick trava över bommarna på marken ett par gånger först, sedan fick han skutta över två små hinder 5-6 gånger och sedan avbröt jag. jag tyckte det räckde alldeles nog första gången.
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Åh va sugen jag blev på att testa vingarna på min lille. Får ta och köra upp nåra hinder från hoppbanan någon dag:) Litar inte riktigt på stacketet där nere!

Såg iaf att han kunde hoppa dike när han galopperade i hagen en dag:D
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

*knapplån*

Igår var det dags för årets PaintChampionat och ett av årets största mål för Lotta. :banana:

Jag är superstolt över hur hon skötte sig på Grevagården och hur hon reagerade på allt det nya. :love:

Har tyvärr ingen bild från själva tävlingen, men här kommer en från efteråt, på en MYCKET trött Lotta:
2008-10-04-043-0000_18490271.jpg
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Jag o Amazing var ute och gick nästan 50 minuter tillsammans med min kompis som skrittade med på hagkompisen :)

Vi mötte flera bilar och både hästar och får! Amazing kollar och är väldigt nyfiken på allt nytt men litar på mig att det är lungt och traskar på som ingenting :) Hon eldar gärna upp sig när det är andra hästar i hagarna men då är det bara att prata med henne så lugnar hon ner sig efter lite "snyggning" för att imponera :love: Efter promenaden var hon ganska trött av alla nya íntryck och märkbart stolt över att ha skött sig så bra på första promenaden sen flytten :D:D
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Alltså, Lotta var ju minst på stället, så hon hade inte en chans mot de större stona, men jag är supernöjd med hur hon betedde sig. Hon var superduktig. :love:
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Ah de va lite förberedande typ?! :) Gud va roligt att höra att allas småttingar gör så fina framsteg, och läcker är hon! :love:
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Ja, precis, framför allt förberededande. Men även lite bedömning, även om man inte får nåt omdöme med sig hem. Nu var de bara två med i hennes åldersklass och den andra var stooor, så hon blev tvåa (inte förvånande), så det var lite svårt att pejla av mer än så MEN nu har hon gjort det och nu känner jag att jag kan visa henne själv nästa år. Hon är rätt liten fortfarande, jämfört med många andra i hennes ålder, men hon kommer nog ikapp sen. :)

*svammel*
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Nu har äntligen min älskade prins kommit hem från ett långt sommar lov :banana:
Jag har saknar honom massor, han är min stora nallebjörn och är bara så go och snäll. Han blev störrt lycklig när jag kom och hämtade honom och när vi kom hem så bara stegade han rakt in i stallet och ställde sig i sin gamla box! Hoppas att han alltid kommer att vara så här snäll... Men, det är väl bara en tidsfråga innan kulorna börjar göra sig påminda...

Han har dock inte växt på höjden något speciellt på betet.. Är ca 152-153 nu och var 151 när jag släppte ut honom i mitten på maj... :crazy:

Hur stora är era nu?
Min är precis 18 månader nu.. Är han liten eller normal?
Har hört att om man mäter dom på sin 1års dag så kan man lägga till 10% av den höjden ungefär. Någon som vet om det stämmer?
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Min är 16 månader och mäter 151 fram och högre bak.

Man säger väl att dom har växt 90% när dom är 18 månader, vad jag har fattat det som.

Vad är det för stam på din lille?
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

*kl*

Min plutt var jag ute och tömkörde ikväll och han var SÅÅÅÅ duktig!
Sen hade vi lite passivitetsträning i stallgången och mätning
139 fram och 143 bak :)
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Amazing blir 1 ½år den 11 och mäter ca 155 fram och ca 162 bak på ojämt underlag :) = ungefär +- 172cm som stor :) :love:
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

min lille ponny är alldeles jämn nu och precis i dag 17 månader gammal... 136 både fram och bak. han skulle enligt uppfödaren vara strax under 140 när jag hämtade honom men jag fick honom bara till 134 då, något högre bak.
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Min lille prins är också kraftigt överbyggd bak, mätte honom dock inte ..

Han är E: Feliciano Ue: Cortez

Så han har ju en viss godkänd "75% ig" bror att leva upp till :angel::angel:
Haha, nej, skämt och sido, han är alldrles underbar i hantering och är väldigt människoglad över huvudtaget. Mycket trevlig och lätt att arbeta med. Är mycket nöjd med honom och ska stoet betäckas fler gånger så skulle jag inte tveka att lägga om honom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 501
Senast: Görel
·
E
  • Låst
Träning Hej och hjärtligt välkommna till denna tråd !:d jag vet att det finns en annan tråd om det här, men den sista där skrev senast 07. så...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: Immer
·
C
Avel Imorgon ska jag åka till veterinären och kolla stoet jag betäckt i somras. Hon är e Master ue Stanford med Chagall i tredje led...
Svar
10
· Visningar
1 154
Senast: Camaro
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 199
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp