Bukefalos 28 år!

Hur går det för era 07:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or?

Fille10.JPG


Prinsen precis 1 år gammal. Har inga nya sen han kom hem..
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Vad fin han är. Kul att se bilder på andras hästar.
Min skrutta har varit iväg på utställning. Hon uppförde sig exemplariskt.
Ställde upp sig jättefint och stod lugnt och stilla.
Hennes bedömning:
Typ: kortlinjerad 7p
Huvud,hals, bål: långt huvud, kort välliggande bog, starkt njurparti, fallande kors. 7p
Extremiteter: välbenad från sidan, ngt tåvid hö fram. 7p
Skritt: taktmässig 8p
Trav: markbunden, kort påskjut 6p Totalt 35p
Är nöjd med poängen, men hade gärna haft en 7a på traven också.
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Oj! :eek: Vad stor han kommer att bli... :D Ariel är ju bara 15 månader, så jag avvaktar med mätningen.

Ja, det är helt galet! Men lite skönt att han inte har vuxit mer bak, utan satsar på att komma ikapp fram. Har du ngn info om de norska fjordisarna eller är det "bara" de svenska som du har info om?

Gandalf är nu alltså *räknar* 16 månader, snart 17.

Hur går det med Ariel, har ni varit ute på fler äventyr?
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Det är alltid roligt när de sköter sig, det är ju det viktigaste i den åldern! :D

Vad var det du hade för häst nu igen? *glömsk av mig...*
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Ja, det är helt galet! Men lite skönt att han inte har vuxit mer bak, utan satsar på att komma ikapp fram.

Jo, det är ju sant. Han var väl ganska ojämn ett tag i början av sommaren om jag inte minns fel.

Har du ngn info om de norska fjordisarna eller är det "bara" de svenska som du har info om?

Jag har en del information om de norska hästarna också, men inte lika ingående som de svenska. Det beror lite på vad för slags information det är också. Ibland lägger jag in när jag ändå letar efter en specifik häst ifrån norska stamboken.

Hur går det med Ariel, har ni varit ute på fler äventyr?

Nä, det är mest flytt som gäller för mig nu. :crazy:
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Lille Ture kastrerades förra fredagen och skulle röra sig ordentligt så jag försökte longera igår. Han skötte sig utmärkt även om han hade svårt att trava hela varvet runt, men det löser sig nog med mer övning.
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

*knapplån*

I väntan på att vi ska börja jobba igen nästa vecka så kommer här en bild på Lotta:
24060582.jpg
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

*KL*

imorgon ska ja hämta hem min lilla pojk från betet.va där o hälsa på förra helgen tyckte allt att nu så e det dax o komma hem o snyggas till lite :D
en bild från släppningen o två bilder från förra helgen:

100_2433.jpg


100_5134.jpg


100_5119.jpg


:laugh: ignorera minen...
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Blir det närmare till henne nu när du flyttar?

Nja, jag flyttar två busshållplatser med stadstrafiken, så till Ariel blir det kanske 2 minuter kortare resa. ;) Det är däremot en flytt från studentrum á 12 kvm till lägenhet á 42 kvm, så jag klagar inte. :angel:
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Haha, ja det var ju LIIIITE skillnad :angel:. Härligt för dig!

Jag har varit ute och tömkört G igen, han tycker det är superskoj! Ska bli kul att följa honom oxå under vintern!

En liten bild på honom!'

24100731.jpg
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Jisses, det kan inte vara kul att bo i en så liten lägenhet! :eek: Skönt att du får flytta men du kanske får köpa lite mer möbler:p

Min lilla dam fick prova sitt täns här om dagen och ta en liten prommenad.
20081010464.jpg
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Vad fin hon var i sitt träns! Gick promenaden bra?

Liten bild från ikväll på pojkarna

24163927.jpg


lite kass kvalité, mobilbild...
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Japp, som vanligt var hon en ängel. trotts att älgloppor tyvärr flyttat hit :eek::crazy::cry::(
Igår igår höll stackarn tyvärr på att dö, då fick hon följa med på kvälls prommenad i mörkret. De stackars älgarna som blivit utskrämda ur skogarna hade visst kommit på att de skulle vara precis på samma ställe som oss så på 30 min lyckades vi se 7 älgar... det tyckte damen var ganska läbbigt. Jag har även konstaterat att hon nog tänker växa ur stallet, 3 cm på 1,5 månad! jisses

Vad perfekt att ha en snäll läromästare som kan vara med som stöd när ni tömkör och allt sånt! :)
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Usch, älgloppor är bland det värsta som finns!! Blä, vilka otäcka djur det finns!

Oj, 7 älgar, det var mycket! Men som sagt, de stackarna vet väl inte var de ska ta vägen...... :(

Ja, en läromästare som är 4 år ;) Haha, nej men han är underbar, det finns ingen bättre! Allt går SÅÅÅÅ mkt enklare när Julle talar om för G hur man ska göra.
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Ja de måste va skönt att ha nån som vissar hur man gör :)

Idag är det dags för veterinär igen, tredje sprutan för botelism skönt att de är ett år till nästa gång sen. Såret har dessvärre inte heller läkt än, va jätte fint för någon dag sen men nu varar det mycket igen, pust. Så ska be veterinären titta på de idag med, kanske blir de antibiotika en omgång till :grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 483
Senast: Görel
·
E
  • Låst
Träning Hej och hjärtligt välkommna till denna tråd !:d jag vet att det finns en annan tråd om det här, men den sista där skrev senast 07. så...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: Immer
·
C
Avel Imorgon ska jag åka till veterinären och kolla stoet jag betäckt i somras. Hon är e Master ue Stanford med Chagall i tredje led...
Svar
10
· Visningar
1 150
Senast: Camaro
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 185
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp