Bukefalos 28 år!

Hur går det för era 07:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or?

kl.

I förrgår så tömkörde jag min plutt för andra gången:)
Denna gången helt själv några varv i paddocken och han skötte sig exemplariskt:)
Den enda skavanken plutten har just nu är att någon har satt tänderna i honom på halsen så han ser ut att ha en stor böld. Men svullnaden börjar gå ner nu! Känns ändå bra att han har lekkompisar även fast det går lite vilt till ibland;)
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Ja jag menar med rummen :) Vi är ju 3 och de va dubbelrum :) Spelar ingen roll för mig om jag är ensam på ett rum liksom :) Bara man "går tillsammans" ! :laugh:
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Det blev rengöring av såret oredentligt och en bakterie odling, efter att veterinären prata med hon som behandla han i Helsingborg. Så ska dom se om det behöver behandlas när vi fått svara på bakterieodlingen. Och om de inte blir bättre om några veckor så är det ultraljud. Känns lagom kul!
Men han är pigg och glad iaf och va duktig när veterinären va där :D
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

när ni tömkör era åringar, använder ni bett eller bettlöst då?

NU har jag fått bilder från sista utställningen på min lilla dam.
24145934.jpg

fotto Helen Sipinen
24145917.jpg

Fotto Helen Sipinen

24180113.jpg

bonus bild på mig o min älskade
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Jaha ne det vet jag inget om, det får vi säkert reda på när vi kommer fram:) Vi lovar att inte lämna dig ensam ;)
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Va söt hon är:)

Den första gången hade jag träns under och grimma över som jag fäste tömmarna i. Den andra gången hade jag en kapson och det funkade bäst tycker jag. Jag har en kapson med fast järn och den är väl lite skarpare än en som är "ledad". Kan försöka att ta en bild nån dag och visa :)
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Å, suck! Nåja, håller tummarna att det går åt rätt håll.
Skönt att han är pigg och glad iaf och är snäll mot veterinären iaf :D
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

när ni tömkör era åringar, använder ni bett eller bettlöst då?

Jag har sidepull med bett på, så Ariel har bett i munnen men jag styr med tyglarna fästa i nosgrimman. Dock har jag inte börjat med tömkörning än, utan det är enbart lite ledövningar än så länge.
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Nu ska jag anmäla mig och prinsen till en "western kurs" :bump:
Träning för hand för 1 åringar. Ska bli jätte kul och se vart det leder :banana:
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

jag och apollo var på NH-kurs i dag och efter att ha visat klart och tydligt vilken manlig hingst han är så skötte han sig suveränt!! Jag är sååå stolt över min lille kille :)
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

Ja de jätte skönt. Tyvär har det blivit sämre igen, så nu är det penselin och antibiotika igen morgon och kväll... sen beroende på vad provsvaret säger så får vi kanske ändra behandlingen efter de.
Inte konstigt att han skadar sig idag, sprang dom i hagen och så bromsa han lite försent så han hamn på sidan lite under stacktet och skrapa upp nya sår igen, men inte så farliga. Men hade han kommit längre in under stacktet kunde de slutat illa, de trästacket. ush, man kanske skulle haft en reabliterings försäkring i i framtiden som täcker även medeciner, för detta börjar bli dyrt!
Så nu hoppas jag på att veterinären har något vettigt att säga på måndag, om inte så blir de ultraljud i veckan som kommer. Tänk vad en så liten ska behöva stå ut med.

Men som sagt de förvånar mig inte att han skadar sig med tanke på att han har nollkoll på sina ben! Men de har väl med åldren att göra :grin:

han bara gapar när man ska ge han medecin iaf :laugh:, och han verkar fortfarnde pigg men har ont runt såret.
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

de låter super kul, ska nog försöka hitta någon NH tränare som kan komma ut och ge lite tips, de hade varit kul att få lite mer att träna på! Med både Namir och hans mamma :)

Vad fick ni göra för något?
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

ja det var roligt. jag är ju helt novis på det här med repgrimma och arbetsrep etc, när jag tränade lite NH för hundra år sedan var det bara att hästen skulle följa mig, korta och länga stegen som jag osv... inte mycket mer egentligen :P

vi fick gå med hästen bakom oss (inte lätt med dansande unghingst som måste titta på allt), flytta fram- och bakdel och backa. Både jag och Apollo var helt slut efteråt men jag lärde mig väldigt mycket och det är så roligt att se hur lyhörd han är, bara jag gör rätt. Tränaren tyckte han var en underbar liten häst att jobba med och blev väldigt förtjust i honom... trots att han stod på bakbenen ett par gånger och dessutom tog ett par frivarv för att visa upp sig i paddocken bland alla hästar :o Många kommenterade dock vilken jättesnygg häst jag har "och vilken trav!" hehe min lille 34p-plutt :P
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

aj aj ja jag blir nervös varje gång de leker och busar i hagen, galningarna. Hoppas verkligen det läker bra med denna behandlingen och att provsvaren kan hjälpa er.
 
Sv: Hur går det för era 07:or?

vad kul! Jag gick en kurs för några år sen så jag kan en del, men de alltid kul att lära sig något nytt! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 483
Senast: Görel
·
E
  • Låst
Träning Hej och hjärtligt välkommna till denna tråd !:d jag vet att det finns en annan tråd om det här, men den sista där skrev senast 07. så...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: Immer
·
C
Avel Imorgon ska jag åka till veterinären och kolla stoet jag betäckt i somras. Hon är e Master ue Stanford med Chagall i tredje led...
Svar
10
· Visningar
1 150
Senast: Camaro
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 185
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp