Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Ibland vill man inte rapportera....:smirk::p:angel:
Så vi tar de kommande starterna istället:
Måndag- Färjestad, lärlingslopp, kör en amatörhäst, Electro, spår 2/2660.
Tisdag- B-lopp Gävle, kör min egen Sergeant Buttler från spår 6/2140a samt en amatörhäst, en tidigare passhäst. Kul!
Onsdag- Valla, lärlingslopp, kör en häst åt min arbetsgivare som kommer från två segrar sista tre starterna, dock i lite enklare sällskap. Jätteroligt är det i alla fall!

Klockan är 02.17 just nu och har kommit hem från Valla *varvar ner*... kan rapportera om veckans starter. Det har gått jättebra. Eller inte... På mina fyra styrningar har jag lyckats sitta fast med en, hamna i dödens med en(trött), kört för tidigt med en och kört galopp med en, inte kört in en krona, samt blivit avstängd en vecka för en omstart...
Muntra upp mig!:smirk:

Dropdead, vi får hoppas turen vänder tills nästa vecka!!
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Fnobby, det är bara att bryta ihop och komma igen! Jag har just avverkat 3 veckor i "utvisningsbåset", mkt tvivelaktig bedömning av måldomaren. 99,9% av de som kommit fram har undrat hur jag kunde bli dömd... men, men. Nu är jag tillbaka. :D Så, det är bara att nöta på!
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Fnobby, det är bara att bryta ihop och komma igen! Jag har just avverkat 3 veckor i "utvisningsbåset", mkt tvivelaktig bedömning av måldomaren. 99,9% av de som kommit fram har undrat hur jag kunde bli dömd... men, men. Nu är jag tillbaka. :D Så, det är bara att nöta på!

Vad blev du dömd för?
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

De ansåg att jag "medvetet bytt spår för att ge fördel till medtävlare och därmed påverkat nummerföljden i mål." Enlig mig, m.fl. blev jag utknuffad.
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Men, varför skulle du göra det lixom? Var det någon du kände då eller? Du tjänar väl inget på att göra det om du inte råkar äga/deläga den hästen eller att du blivit mutad. Men hur ofta händer det..(?)
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Har inga egna intressen i att den hästen skulle komma före mig. Ryttaren det handlar om vinner rätt mkt ändå, så det var inte för att vara hygglig mot nån själsfrände heller.
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Men, varför skulle du göra det lixom? Var det någon du kände då eller? Du tjänar väl inget på att göra det om du inte råkar äga/deläga den hästen eller att du blivit mutad. Men hur ofta händer det..(?)

De reglerna finns nog mest för spelsäkerhet, även om det inte var något sånt i det här fallet, antar jag:cool::p

Själv verkar jag samla ihop nya avstängningar i var och varannat lopp jag kör, för oregerlighet och omstarter (ja, alltså, det är ju inte jag som är oregerlig...:D), nu uppe i 2 veckor... Man får väl se det som semester...:smirk:
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Åby 22/11 jag red Alf Cincinatti för första gången och det resulterade i en fin 4:e-plats, härligt att vara tillbaka! :bump:
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

klamar den 23/11 lopp 2 och 6
1:a med hickory, och 6:a med norton... bra dag.... och min första seger:)
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

tack så mycke:D de känndes inte alls dumt vill jag lova!!:banana:
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

var p¨å start i går i halmstad med poppy... hon kom på en 6:e placering,.... å de ska jag va helt nöjd med... sista pengar=)
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

JAg är överlycklig bara jag får komma med någon gång!
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

startade poppy på jägers i veckan... gick dessvärre inte super... galopp i starten och sen var de lönlöst:(
 
Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Nä, va trist. Men deppa inte ihop, det kommer flera lopp! :idea:
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 447
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 945
Senast: shia
·
Övr. Hund Helgen 10-11/8 hade bergslagens vallhundsklubb Ik2-tävlingar utanför Örebro. En klurig bana, ganska svåra (men roliga!) får och rejält...
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: Jenka
·
M
Trav Jag vet att det finns en hel del montéryttare och intresserade här så jag tänkte lufta detta ämne, kanske för att förstå anledningen...
Svar
18
· Visningar
1 750
Senast: oki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Skäller på andra hundar
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp