Hur gör ni för att lyckas hitta pensionat till era hundar? Vad tittar ni på i valet?

Ja jag sa till, på promenaderna så kan det ju hända att dom tar två hundar samtidigt vilket hade blivit extremt jobbigt med honom efter 5 meter.
Men dom släpper inte ihop hundar på det sättet. Främmande hundar som möts, varför?
Eller är det samma kompisar hon blir ihopsläppt med varje gång? Då är det väl ok.
 
Eller är det samma kompisar hon blir ihopsläppt med varje gång? Då är det väl ok.

Nej det är nog lite olika, hon är inte där jätteofta, kanske tre ggr per år, så det är nog ren slump om det skulle råka vara samma hundar där. Jag inser att jag kanske borde oroa mig för detta, men jag gör faktiskt inte det. Tänker att det är kul att hon fått rejsa runt lite med hundar som inte viker ner sig för hennes aningen burdusa stil.
 
Nej det är nog lite olika, hon är inte där jätteofta, kanske tre ggr per år, så det är nog ren slump om det skulle råka vara samma hundar där. Jag inser att jag kanske borde oroa mig för detta, men jag gör faktiskt inte det. Tänker att det är kul att hon fått rejsa runt lite med hundar som inte viker ner sig för hennes aningen burdusa stil.
Jag skulle nog inte heller oroat mig med vår lilla (36 kg knasbusa) eller min gamla schäfertik. Man känner ju sin hund.
 
Hur gör ni för att välja? Hur gör ni för att det inte ska bli fel när man inte har rekommendationer att gå på?
Man slänger ut en sådan här tråd och så hoppas man att någon har svar. Jag vet ett ställe mitt ute i skogen utanför Blidsberg som jag kan rekommendera. Jättebra människor!

Från Ulricehamn tar det väl 20-30 minuter dit ut, men man behöver inte åka samma väg vidare till Göteborg så sammanlagt lägger du kanske 40 minuter extra på resan.

PM:a om du vill ha mer info.
 
Jag har varit med om att föra hund till pensionat där de senare meddelade att "Ja just ja, vi bytte plats på hunden, så att hon fick sällskap. De lekte så bra tillsammans".

Nja, helt okej (enligt hunden), men hennes grejer var kvar i den andra hundgården där en annan hund nu gick. Och sen tycker jag att man ALLTID ska fråga ifall man får släppa hunden med andra. Som sagt är min hund lugn, glad och social så egentligen spelar det inte så stor roll. Det var en principsak bara.

På alla andra ställen har det varit supernoga med att hundarna inte får gå nära varandra av säkerhetsskäl.

Det senaste stället var jättenoga med placeringen så att alla skulle få lugn och ro. De var verkligen suveräna! De hade dessutom "inskrivning och utskrivning" ett par timmar på förmiddagen och ett par timmar på eftermiddagen. Övriga tider var absolut förbjudet att gå nära. Detta för att hundarna ska slippa bli stressade av bilar som kör av och an. Endast pensionatägarna gick in i hundstallet. Det var förbud för övriga att springa in där. De hämtade hunden själva ur bilen och gick på promenad. Allt för att minimera stress.
 
Det senaste stället var jättenoga med placeringen så att alla skulle få lugn och ro. De var verkligen suveräna! De hade dessutom "inskrivning och utskrivning" ett par timmar på förmiddagen och ett par timmar på eftermiddagen. Övriga tider var absolut förbjudet att gå nära. Detta för att hundarna ska slippa bli stressade av bilar som kör av och an. Endast pensionatägarna gick in i hundstallet. Det var förbud för övriga att springa in där. De hämtade hunden själva ur bilen och gick på promenad. Allt för att minimera stress.

Ungefär sådär trodde jag alla pensionat hade det. Eftersom vi har två hundar har jag fått gå med in och hämta någon gång men annars får man inte knalla in i stallarna. Dom kan göra undantag på hämtningstider men inte gärna.
 
På "mitt" ställe har min bara blivit ihop släppt med deras egna hundar, men å andra sidan så har han vid flera tillfällen bott inne med dem istället för hundhuset. Jo sist hade han gått ihop med en annan hund, de hade då gått flera promenader ihop och lekt lite ihop i koppel och visade tydligt att de kom väldigt bra överens, men det är verkligen inte normalt hos dem, det var hen väldigt noga med att poängtera, men i och med att de vet hur våran är efter alla tillfällen han har bott ihop med deras hundar och den andra var också en återkommande hund så tyckte de att det skulle kunna fungera. De hade legat och sovit ihopkurade med varandra ute i hundgården och hade verkligen blivit bästa kompisar direkt.
 
Man slänger ut en sådan här tråd och så hoppas man att någon har svar. Jag vet ett ställe mitt ute i skogen utanför Blidsberg som jag kan rekommendera. Jättebra människor!

Från Ulricehamn tar det väl 20-30 minuter dit ut, men man behöver inte åka samma väg vidare till Göteborg så sammanlagt lägger du kanske 40 minuter extra på resan.

PM:a om du vill ha mer info.
Jag hittade en annons på ett ställe i blidsberga själv, och misstänker att dom inte har mer än ett pensionat där ute ;)
Och jag bor en bit nordväst om jkpg egentligen så det blir troligtvis inte ens 40 min extra det hållet :)
Vad bra att höra positivt om dom då jag fick en bra känsla bara av det jag läste :)

/Camilla
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 696
Senast: Hellhound
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 288
Senast: Snurrfian
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 797
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Är det någon här som har varit med om liknande eller har några tankar? Jag tror att jag börjar bli utbränd av "bara" vardagen. O_o Och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 596
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp