Hur gör ni?

V

vansinnet

Hur gör ni för att komma i form igen efter förlossningen?
Vad äter ni?
Hur tränar ni?

Jag har fortfarande 7 kilon kvar ner till min vanliga vikt och det går seeeegt.
 
Sv: Hur gör ni?

En tråd i min smak :bump:

Jag gick ju upp 25 kilo :eek: Och nu efter 4 veckor har jag 16 kilo kvar :( . Jag har ju inte kunnat röra mig så mycket med fogarna heller .. jag undrar lite hurpass man kan 'banta' när man ammar? Vill ju inte att min bebis ska få taskigt med näring/fett i mjölken bara för att mamma är fåfäng?
Och det är SVÅRT att få till det med nyttig mat och sånt när man har en sambo som jobbar dygnet runt och en bebis att ta hand om ... inte så matlagningssugen måste jag erkänna :o

Alla på jobbet säger bara att jag ska amma på så äter hon upp överflödskilona med tiden ... men jag är inte lika säker. Usch !!
 
Sv: Hur gör ni?

Ät rätt, promenera med vagnen massor :D
Sen har jag go mormor som passar barn så gymmar 3 dagar i veckan och tog hjälp där med vilka maskiner man ska ta för att plocka bort bebismagen etc ;) Så det är mitt tips. Få hjälp och hitta träning för dig. Simma är bra med! Och avslappnande :D
 
Sv: Hur gör ni?

Har så svårt när det gäller maten eftersom Nikki får ont i magen när jag ätit vissa saker. Mjölkprodukter är helt uteslutet, liksom tomater och nötter.
Jag är verkligen en katastrof i köket och nu när jag inte vet vad hon tål och inte så blir jag feg och äter istället bara havregrynsgröt och ibland en husmans utan smör eller ost. :crazy:

Har också hört att amningen ska göra att man tappar kilon på löpande band, men det verkar stå stilla för mig nu. Gick ner ungefär 10 kg direkt efter förlossningen, men sen går det sakta.

Gör situps och "rumplyft" här hemma (har inte tid eller råd att gymma) men tar tacksamt emot bra övningar om det är någon som har tips.
 
Sv: Hur gör ni?

Vänta till 3 månaders växtperioden :crazy: jag gick ner flera kg i veckan då och hade gärna då haft kvar ett 5-10 graviditets kg för attt klara perioden å sluppit börja med ersättning.
 
Sv: Hur gör ni?

Om du har ett barn som sover någorlunda bra i barnvagn, så ta med dig vagnen och gå på promenad! Det ger bra fettförbränning. Själv har jag hund, så jag har alltid varit "tvungen" att gå de där dagliga promenaderna, vilket dels gjorde att jag inte gick upp mer än "nödvändigt" under graviditeten, och dels kom i form snabbt efteråt (nåja, har väl goda gener i det avseendet också, kanske...).

Jag tyckte också det var besvärligt att få till det där med maten den första tiden, då jag hade ett barn som skulle bli buren i stort sett hela sin vakna tid... Vi löste det genom att maken köpte ett "förråd" av färdigmat till mig, som jag kunde ta fram ur frysen och äta. Bara att komplettera med lite grönsaker och ev. bröd. Färdigmat finns ju även i viktväktarvariant, och finns det saker man själv eller barnet inte tål, får man ju läsa innehållsförteckningen.... Ett annat tips är att passa på att laga mycket mat när barnets pappa är hemma, och sedan frysa in i lagom portioner.
Andra enkla maträtter är ju t.ex. färdiggrillad kyckling (ta av skinnet för att få bort fettet) med valfria grönsaker till, fiskbullar på burk (finns i buljong, om du behöver undvika mjölkprodukter eller annat i såserna) med kokt potatis, hemmagjord tonfisksallad på burktonfisk + valfria grönsaker....
 
Sv: Hur gör ni?

Då är det bara jogga backarna! Köp hem en dvd med pilatesövningar eller aerobics och hoppa runt medan den lill* sover? :D
 
Sv: Hur gör ni?

Jag har nästintill gett upp, gick väl ner en 8 kg efter mitt snitt i juni förra året & nu ligger jag där.
Kan tillägga att jag gick upp 16 kg när jag var gravid.
Det verkar ha med hormoner att göra, hur jag än gör blir jag inte av med de där kilona, & inte för att skryta men jag är hyggligt kunnig när det gäller kost, tänker mkt GI osv.

Promenerade ett tag 1,5 timme/dag i rask takt men gick inte ner ett enda kg, dessutom har jag problem med en nerv i ryggen så egentligen kan jag inte anstränga mej mer än 30 min innan nerven ska börja tjorva(& då kan jag inte resa mej eller gå ens)
Nej det är väl bara att vänta tills kroppen vill gå ner helt enkelt.
 
Sv: Hur gör ni?

För mig tog det 6 mån innan allt försvann. Utan någon form av bantining, hade jag hållit mig ifrån godis och dyl hade det säkert gått fortare.
 
Sv: Hur gör ni?

Jag gick upp 15 kg och nu 13 dagar efter förlossningen har jag gått ner 12 kg. Här bara rasar det av mig :eek: Jag är lite "sladdrig" på magen, vilket inte är konstigt med den korta tid som gått. Men jag har inte rört på mig alls, då jag är väldigt seg efter förlossningen (förlorade mycket blod). Så några råd har jag igentligen inte mer än att ut och gå med barnvagnen, både i lugn och rask takt.
 
Sv: Hur gör ni?

Jag vägde 95 kilo när jag kom hem från förlossningen med Alvin. My god vad tung jag var. Hade ganska mycket att jobba bort om jag säger så :crazy: Blev ju gravid ett knappt halvår efter första barnet, så jag hade inte hunnit jobba bort något.



Började med promenader, lite cykling och simmade ibland. Löste ett gymkort och gick dit på helgerna. Men träningen är inte min lösning, jag har inte den tiden. Istället är jag stenhård med vad jag äter, både när jag ammade och nu. Aldrig godis, aldrig fikabröd. Eller aldrig och aldrig, jag äter det kanske en gång varannan vecka. Och med måtta.

Sedan hade jag det problemet att mjölken minskade när jag åt mindre, och ändå låg jag inte på någon kalorifattig kost direkt. Men med amningen med andra barnet lärde jag mig att äta mycket, och nyttigt, och få amningen att funka. Med första barnet förstod jag inte riktigt hur jag skulle göra, så jag åt rätt onyttigt och hann inte bli av med några kilon innan jag var gravid på nytt.

Nu väger jag 65 :laugh:

 
Sv: Hur gör ni?

fuskis :mad: Sådär snygg får man inte bli, tänk på oss andra som får avundsjukesyndrom.
;)
 
Sv: Hur gör ni?


Såg ut så här i juni fick dottern i januari*

Jag åt inte nyttigt alls *godisgris* som man är*

Det ända jag gjorde var att red 2hästar per/dag & gick på promenader med lillgumman :)
 
Sv: Hur gör ni?

Jag gick upp 26 kg. :crazy: Men nu (5 månader senare) har jag faktiskt bara ca 6 kg kvar! Jag har promenerat massor, i princip varje dag mellan 20 och 60 minuter; i regel i snabb takt. Jag försöker komma iväg till gymet 1-2 ggr/vecka. Har ridit, men bara sporadiskt och har börjat med golf nyligen.

Jag äter som vanligt tycker jag. Vilket för mig tyvärr ofta är lite i överkant.. :angel:
 
Sv: Hur gör ni?

Jag gick bara upp 13 kg. Från 62 till 75. Väger nu, efter knappt 5 månader 65 kg. Jag gör absolut ingenting i träningsväg. MEN jag har hund, så det blir ju en del promenader. Men jag har liite mer putmage än normalt kan jag erkänna. Men annars angagerar jag mig inte mycket.
 
Sv: Hur gör ni?

Jag gick upp 20 kg.
Från 57 till 77! :eek:

När jag vägde mig senast i tisdags så vägde jag 64.
Jag tror att dom här sista kilona hänger sig kvar för att jag gick upp dom innan inskrivningen. Jag gick alltså upp mycket redan tidigt i graviditeten, och dom säger ju att det är dom kilona som är svåra att få bort.
 
Sv: Hur gör ni?

Jag gick också upp 20 kg från inskrivningen, hade då redan hunnit gå upp 5 kg från min vanliga vikt. Gick ner 10 kg på BB, sen gick det sakta - 5 kg på 6 mån. Har nu 5 kg kvar till inskrivningsvikten och 5 kg kvar till vikten innan (även om jag skulle vilja gå ner 5 kg ytterligare eftersom jag innan graviditeten inte heller var i form).

Promenerade en del i början, vilket tyvärr går väldigt segt nu (har tröttnat på våra vägar härhemma). Är dock i gång med hästarna och tömkör/kör en del och ser fram emot sommarsäsongen med trädgårdsarbete och annan naturlig motion! :idea:

Jag gick upp 20 kg.
Från 57 till 77! :eek:

När jag vägde mig senast i tisdags så vägde jag 64.
Jag tror att dom här sista kilona hänger sig kvar för att jag gick upp dom innan inskrivningen. Jag gick alltså upp mycket redan tidigt i graviditeten, och dom säger ju att det är dom kilona som är svåra att få bort.
 
Sv: Hur gör ni?

Vägde mig idag igen, hade gått ner ett kilo sedan i tisdags :banana:

Fast dessvärre kan man ju gå upp eller ner ett kilo beroende om man dricker en liter vatten eller går på toa.. :angel:
 

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
771
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 474
Senast: Eurydome
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som vanligt framemot kvällen blir jag deppig och mörka tankar ökar. Vet inte hur jag ska bli fri från det och får inte hjälp av...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp