Bukefalos 28 år!

Hur göra??

Sv: Hur göra??

För att ro detta iland behöver vi finansiärer, så är det någon här inne med en väldigt tung plånbok så hojta till:eek: ;) Du får en häst som bonus!!

Jag ska försöka luska mer i hästarna, sen återkommer jag förhoppningsvis med intressant info.

Ursäkta en ofin fråga, som du inte behöver svara på om du inte vill såklart...
Hur många nollor är det på prislappen?

Är bara nyfiken på vad priserna ligger på i utlandet för ett sånt här jätteställe.
För det är verkligen stoooort!!
:)
 
Sv: Hur göra??

Xenon: Vad jag fått veta så ligger prislappen på någonstans mellan 700 - 1000 kr / ha , till skillnad mot 250 000 kr / ha här där vi bor.

Nu har jag fått lite mer info om hästarna. Det är en tung ras som Ryska staten avlat fram för att kunna använda som arbetshästar. Tydligen ska dom vara "den starkaste hästrasen i världen" ;) Jag får foto på dessa "monster" på måndag. Det ska tydligen finnas någon form av stambok oxå, så får jag bara reda på rasens namn så ska här forskas.

(Trist att det inte var ett stuteri med Orlotravare alt Budjonnys :cry:)
 
Sv: Hur göra??

Jag har en bekant som har jobbat mycket med Ryssland för svenska storföretag. Han bor här i krokarna och är hästintresserad så han kan eventuellt vara intresserad av att hjälpa dig.

Hör av dig om det blir något så kan jag ge dig kontaktinformation.
 
Sv: Hur göra??

Det var ingen dum ide´. PM:a gärna så kan jag ta kontakt.

All hjälp emottages tacksamt. :)

(Vi får väl döpa om stuteriet till Buke eller nåt :idea:)
 
Sv: Hur göra??

Tack för kontakten! Lägger den i arkivlådan tills jag behöver den.

Nu har jag forskat lite kring hästarna.

Antagligen är det Soviet heavy draft, lite större modell
soviet%20heavy%20draft.jpg


eller Russian heavy draft, lite mindre modell
russian%20heavy%20draft.jpg
 
Sv: Hur göra??

Ser ju iofs trevliga ut, men kanske inte helt lättsålda(och absolut inget man blir rik på...).

Vet du varför stuteriet har startats? används rasen eller är det i rasbevarande syfte? Då kan det kanske finnas en avelsförening som gärna köper loss stona... (tänkte på tex. lippizanerhästarnas situation för en femtio år sedan)

Annars kan du ju alltid föda upp och förse oss svenska med bra hästkött;) *ironi*
 
Sv: Hur göra??

Enligt Wikipedia så avlades den fram för att arbeta i jordbruket. Men rasen lakterar väldigt väl så kanske kan man nischa sig med ett gårdsmejeri och mjölka stona.:)

Nu används rasen för att förbättra andra kallblodiga raser.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur göra??

Jaha!
Vad säger ni om jag säger 96 avelston + unghästar.

Stall, modell Flyinge med 1 m tjocka väggar.

Topp tre av landets stuterier för tunga hästar.

4500 ha svart jord

Hyfsat skick!

:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
 
Sv: Hur göra??

Jag har läst tråden i smyg men nu lägger jag mig i: Så spännande! Jag hade genast åkt ned och kikat. Synd bara att det inte var en jätteflock välstammade hblliknande hästar som ingick i priset. :d
 
Sv: Hur göra??

Vi letar flygbiljetter för fullt. Blir kanske resa nästa vecka.

Hur spännande som helst!:bump:
 
Sv: Hur göra??

Haha det låter ju helt sjukt! 96 såna där bumlingar :eek:. Du måste filma och fota massor och lägga ut här sen!
 

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 812
Senast: a1agnlju
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 701
Senast: Takire
·
Utrustning Funderar på att skaffa ny hoppsadel, men jag känner att jag blir gråhårig bara av att börja tänka på det :crazy: Och det blir inte...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: Miljon
·
Hästmänniskan Hej! Skulle tacksamt ta emot råd! Jag har ägt häst/hästar i 16 år. Min första häst (varmblodstravare) flängde jag runt med i skogarna...
Svar
6
· Visningar
1 660
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp