Bukefalos 28 år!

Hur göra??

Sv: Hur göra??

Vad de drä 96 pållarna äter? Ja troligen det som växer på de 4 500 ha, en jävla massa mat.
Nå ta så många bilder du kan, filma för resten, ta med många minneskort. OCh skulle du se någon snygg appelkastad skimmel orlov stå och ha tråkigt i en hage, så ta den med hem........
 
Sv: Hur göra??

Enligt det jag hittat på nätet så är rasen väldigt lättfödd. Klarar sig galant på gräs/hö. Och det finns det gott om.

Det som stör mig just nu är att jag inte fått en närmare adress så jag kan spionera på Google earth:mad:
 
Sv: Hur göra??

Vilken häftig upplevelse :)
Klart att ni måste dit och titta!!!
Jag är förresten ett jättetrevligt resesällskap :angel:

Och en sån där häst skulle passa jättebra hemma hos mig,
bara så du vet.. *host harkel* :D
 
Sv: Hur göra??

Enligt det jag hittat på nätet så är rasen väldigt lättfödd. Klarar sig galant på gräs/hö. Och det finns det gott om.

Det som stör mig just nu är att jag inte fått en närmare adress så jag kan spionera på Google earth:mad:

Om det är topp tre av stuterier för kallblod så kan du väl googla fram de tre till att börja med! :idea:
 
Sv: Hur göra??

Om det är topp tre av stuterier för kallblod så kan du väl googla fram de tre till att börja med! :idea:

Du har aldrig googlat på ryska stuterier hör jag :rofl:.

(man får bara träffar på ryska och det är INTE lätt att förstå om de öht föder upp hästar, kan lika gärna vara kameler)
 
Sv: Hur göra??

Jag har inte läst tråden, ska jag väl börja med.

Jag skulle aldrig köpa något i ryssland. Är rädd för ryssland :p Tack vara Transseberian (filmen) så kommer jag aldrig åka till ryssland någonsin... så lättpåverkad är jag.
 
Sv: Hur göra??

Du har aldrig googlat på ryska stuterier hör jag :rofl:.

(man får bara träffar på ryska och det är INTE lätt att förstå om de öht föder upp hästar, kan lika gärna vara kameler)

:rofl::bow:Kunde inte sagt det bättre själv, tack:rofl:

Jag har inte läst tråden, ska jag väl börja med.

Jag skulle aldrig köpa något i ryssland. Är rädd för ryssland :p Tack vara Transseberian (filmen) så kommer jag aldrig åka till ryssland någonsin... så lättpåverkad är jag.


Vi har ganska goda kontakter med både svenska och ryska myndigheter, så det känns hyfsat bra att i allafall åka dit och titta. :idea:
 
Sv: Hur göra??

*kl*

Om det nu är rysslands tredje största stuteri, varför har det kursat?? Vad var det som gick snett?

Mest några funderinga så att ni inte åker på samma smäll. Men spännande är det :D
 
Sv: Hur göra??

Bristen på kapital antagligen. Statligt ägt och då omprioriteras nog pengarna där precis som här, vad gäller statligt ägda företag. Gården har varit visningsgård tills för tre år sedan, så skicket är hyfsat!

(top tre vad gäller just denna rasen, annars vet jag inte jämfört med storleken på andra rasstuterier)
 
Senast ändrad:
Sv: Hur göra??

Bristen på kapital antagligen. Statligt ägt och då omprioriteras nog pengarna där precis som här, vad gäller statligt ägda företag. Gården har varit visningsgård tills för tre år sedan, så skicket är hyfsat!

(top tre vad gäller just denna rasen, annars vet jag inte jämfört med storleken på andra rasstuterier)

Aha trodde att det var privatagt. Om allt är som det ska så ska det ju inte vara några problem att anställa dom som redan har jobbat på gården att ta hand om den.
 
Sv: Hur göra??

spännande! och måste nog säga, att även om det inte är min vanliga "modell" på häst så gillar jag dom! spec. den översta "lilla" raringen!
 
Sv: Hur göra??

Fan vad kul. Jag hade lätt åkt dit och tittat! :)
Lycka till!
 
Sv: Hur göra??

Fast hur finansierar man ett sådant köp och att driva gården? Även om det är ett konkursbo så måste det bli ohyggligt dyrt? Att driva ett företag i ryssland låter ju som ett milt sagt riskprojekt...

Knallar man in på banken och säger "Hej, jag vill köpa en gård i ryssland med hundra stycken heffaklumpar, får jag ett lån?"

Men vi vill verkligen ha bilder från resan.
 
Sv: Hur göra??

Det finns svenska finansbolag och även svenska staten går in som delfinansiärer, bankerna är inte alls oävna samt att man måste själv gå in med eget kapital. Sen är ryska staten också intresserade av att stötta till för att hålla stuteriet vid liv. Låter luddigt men det är vad jag fått reda på än så länge. Får mer info på måndag och då får vi bilder också.

Ni anar inte vad svårt det är att få till flygbiljetter. Det finns inte någon här som jobbar i bokningsbranchen :angel:
 

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 873
Senast: a1agnlju
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 729
Senast: Takire
·
Utrustning Funderar på att skaffa ny hoppsadel, men jag känner att jag blir gråhårig bara av att börja tänka på det :crazy: Och det blir inte...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Miljon
·
Hästmänniskan Hej! Skulle tacksamt ta emot råd! Jag har ägt häst/hästar i 16 år. Min första häst (varmblodstravare) flängde jag runt med i skogarna...
Svar
6
· Visningar
1 672
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp