Bukefalos 28 år!

Hur hanterar man att exet har skaffat ny?

Så irriterande! Man brukar väl också kunna be om att få betyget omprövat om det känns orättvist. Dvs att en annan examinator går igenom uppsatsen.

Skönt att slippa opponering!

Och så bra att du har konkreta saker du vet kan förbättras iallafall.
 
Vad skriver du om? Om du vill så kan jag läsa igenom och kanske komma med en tanke eller två?

(För jag förutsätter att det är till din juristexamen, om du inte läst in en till utbildning jag inte känner till. :p )
Nä, det är juristutbildningen. Skriver om insiderhandel och marknadsmissnrukslagens vara eller icke-vara. :)

Jag hade gett min högra arm för att få outsource:a den eller slippa ta i den igen.
 
Nä, det är juristutbildningen. Skriver om insiderhandel och marknadsmissnrukslagens vara eller icke-vara. :)

Jag hade gett min högra arm för att få outsource:a den eller slippa ta i den igen.
Jag kan ingenting om det där alls, men är rätt duktig på att läsa och skriva rent allmänt. Vill du ha hjälp kan jag komma upp till dig i nästa v, om det inte blir för stor risk att vi bara gör annat? Pyret är än så länge ga lättsam så hon Ian nog roa sig några timmar medans vi jobbar med uppsatsen! Säg bara till, den här föräldralediga advokaten kan behöva sparka igång hjärnan!
 
Jag kan ingenting om det där alls, men är rätt duktig på att läsa och skriva rent allmänt. Vill du ha hjälp kan jag komma upp till dig i nästa v, om det inte blir för stor risk att vi bara gör annat? Pyret är än så länge ga lättsam så hon Ian nog roa sig några timmar medans vi jobbar med uppsatsen! Säg bara till, den här föräldralediga advokaten kan behöva sparka igång hjärnan!
Du kan få den på mailen måndag kväll. Det är min egen absoluta sista deadline. Efter det har jag inte mer tid.

Fast jag vet inte varför jag stressar. Det är ju inte nu eller aldrig. Får jag inte godkänt kan jag lämna in den i mars igen. Men jag är ju såååå trött på denna uppsatsen nu. Jag var så klar med den redan första gången jag lämnade in den. Vad har jag gjort för att förtjäna detta??
 
Jag gick ju mer eller mindre direkt från honom in i ett annat förhållande. Jag tror inte att jag sörjde klart den relationen vi hade alls faktiskt, jag tror att jag var så förbannad och framför allt trött på hela grejen att jag bara inte pallade mer. Men det har jag redan listat ut.

Kanske har jag haft honom som något reservalternativ, att om allting annat skiter sig kan man ju testa igen med honom typ. Jag har en väldigt stark trygghetskänsla med honom och eftersom jag är trygghetsnarkoman svider det kanske extra. Och sen vet jag ärligt talat inte hur jag ska förhålla mig till henne om de blir så seriösa att det är risk att möta de på stan. Det är klart att jag kan bete mig, men jag har ju ingen vilja att ta en öl med henne för att lära känna henne.
Jag blev kanske svartsjuk? Efter sju år tillsammans så mindes han inte att jag hade mjölk i teet (!!!!) Och så tänkte jag när han träffade en ny att nu minns han säkert att HON har mjölk i teet (efter tre dagar)
Så någonstans tänkte jag kanske att nu får hon allt jag inte fick. Nu passar det säkert. För själva han ville jag inte ha tillbaka. Men visst, sörja det jag inte fick och därför gjorde jag ju slut också.

Sen är det väl inte så roligt att bli "ratad". Nä han vill verkligen inte ha tillbaka mig mer. Inte för att jag vill ha honom, men han har verkligen träffat någon som han anser är bättre än mig! *kanske lite övergiven*
 
Är det inte så att du sörjer att kontakten med familjen som sådan kan bli lite begränsad, att du är rädd att hon ska ta din plats lite där i svärföräldrarnas hjärta?

När jag gjorde slut med en kille jag aldrig i livet skulle vilja ha tillbaka (och det står jag fast vid så här tio år senare..) så sörjde jag förlusten av hans familj betydligt mer än förlusten av relationen med honom och vad den teoretiskt hade kunnat bli. Jag tyckte så himla mycket om hans föräldrar..

Sedan kan jag säga att jag hoppas den nya tjejen är förstående för hennes skull, själv hade jag nog tyckt det känts aningen jobbigt om nya svärföräldrarna var så förtjusta i killens ex att de blev knäckta av att inte fira jul med henne. Hade nog inte känt mig så välkommen då.. men så har jag några historier på lager om de där svärmödrarna som aldrig kan släppa killens fantaaaastiska exflickvän som den nya aldrig kan komma i närheten av.
 
Allt gammalt kom upp och jag fick bekräftelsebehovet delux av honom av kända anledningar och där har jag ju typ aldrig fått bekräftelse så jag visste ju att det inte var någon idé att försöka ens en gång

Jag tänker att du kanske först nu inser hur ledsen du är/var över att er relation inte gav dig det du behövde eller hoppades på?

Ni verkar ha haft tät kontakt även efter att ni gjorde slut. Om han träffar en ny så kommer det troligen att ändras. Så även om du var ledsen för två år sen så är det en ny sorg den här gången tänker jag.

Och jag vill inte heller ha honom tillbaka.

Det var som att en sista dörr till det som varit slogs igen, och det kändes. Vi har visserligen inte haft kontakt under tiden och även jag visste ju att han någon gång skulle träffa någon. Och ändå gjorde det lite ont, för att jag sörjde igen det vi hade och framförallt sörjde (sörjer?)jag det vi aldrig fick.

Jag tror att i mitt fall blev det att jag kände mig ratad. Situationen runtomkring och sättet han gjorde det på fick mig att känna mig sviken tror jag.

Det låter alltsammans väldigt bekant. :meh:

@Ramona tänk på dig själv nu bara och tillåt dig vara ledsen en stund utan att du behöver känna dig det minsta konstig utan tvärtom fullt normal. Och fixa sedan uppsatsen, så kommer ett nytt och bättre liv lagom till det nya året. Lycka till!
 
Handlar kritiken, grunden för underkänt, om juridikinnehållet eller om vetenskaplig teori och metod?
Den första tyckte att den var för spretig. Jag fick nog lite kritik för frågeställningen också. Det är ju några år sedan nu.

Andra gången tyckte examinatorn att jag inte hade lagt tillräckligt med krut på ett stycke som enligt honom var så himla viktigt. Han tyckte dessutom att jag svamlade en del. Han tyckte att jag skulle ta bort ungefär halva uppsatsen och satsa på att bygga vidare på ett avsnitt som argumenterar för och emot att ha insiderlagstiftningen, och det gjorde jag då, men blev ändå inte godkänd av någon anledning jag idag inte vet. Men jag frågade om jag fick behålla hans utskrift som han kladdat i och det fick jag.
 
Den första tyckte att den var för spretig. Jag fick nog lite kritik för frågeställningen också. Det är ju några år sedan nu.

Andra gången tyckte examinatorn att jag inte hade lagt tillräckligt med krut på ett stycke som enligt honom var så himla viktigt. Han tyckte dessutom att jag svamlade en del. Han tyckte att jag skulle ta bort ungefär halva uppsatsen och satsa på att bygga vidare på ett avsnitt som argumenterar för och emot att ha insiderlagstiftningen, och det gjorde jag då, men blev ändå inte godkänd av någon anledning jag idag inte vet. Men jag frågade om jag fick behålla hans utskrift som han kladdat i och det fick jag.
Om du tror att det är till någon nytta, kan jag kolla på det när det gäller syfte, frågeställning, metod och sådant.
 
Jag var förvisso med och dömde i ett hovrättsmål om grovt insiderbrott en gång, men det är mer än tio år sedan nu, och varken före eller efter det har jag ens varit i närheten av den lagstiftningen. Tror dessutom att det var någon lagändring på gång kort därefter ... men i den mån jag skulle kunna tillföra något kring det juridiska innehållet, så let me know!
 
Välkommen till den underbara världen av icke-logiska känslor! Själv är jag sådan att när saker har hopat sig lite för mycket, jag plötsligt fått ledigt och kan varva ner och/eller det händer akuta katastrofer (en eller flera eller alla av ovanstående) kommer helt ologiska känslor fram. Och då menar jag H E L T orimligt konstiga reaktioner.

För mig (och jag räknar här med att få är som jag, men det kan ju vara något att fundera över och förhålla sig till i alla fall) handlar det om stress eller flykt eller helt enkelt annan typ av overload i hjärnkontoret. Då bestämmer sig hjärnan för att hoppa till något helt galet ämne och gå i spinn över det. Så slipper jag tänka på det jag verkligen skulle behöva fokusera på.

För mig är enda räddningen att fokusera på det som behöver fokuseras på (uppsatsen i ditt fall?), bli klar med det, varva ner och prioritera. För mig handlar det om hjärnspöken som jag egentligen inte behöver agera på bara för att reaktionen kommer.
 
Som någon annan redan skrivit låter det som om du aldrig kommit till ett avslut. Jag tycker att det låter som om ni inte ens avslutat ert förhållande. Ja ni kanske inte bor ihop längre och slutat att ligga men resten är kvar. Då är det inte så konstigt att du blir ledsen av att det kommer in en ny i er relation. Du behöver hitta ett avslut och gå vidare. Gör slut! Dumpa! Jag vet - det är lättare sagt än gjort, men nödvändigt.

Det är inte enkelt ta tag i gamla uppsatser som borde varit skrivna för länge sen. Svårt att hitta motivationen. Jag känner ett par storvuxna jugoslaver, ska vi komma överens om att du blir klar i helgen annars kommer de över och... ...pratar om saken? ;)
 
För mig är enda räddningen att fokusera på det som behöver fokuseras på (uppsatsen i ditt fall?), bli klar med det, varva ner och prioritera. För mig handlar det om hjärnspöken som jag egentligen inte behöver agera på bara för att reaktionen kommer.
Jag har ju inget annat val så jag sitter med den, men inte alls i den utsträckningen som jag kanske borde göra. Jag kan liksom inte koncentrera mig.

Men idag ringde jag till vårdcentralen igen och hon lovade att KBT-terapeuten skulle ringa upp mig i början på nästa vecka. Jag behöver ju uppenbarligen verktyg som gör att jag kan sätta mig själv främst och tycka att mitt liv är min främsta prioritering istället för att lägga så mycket kraft på andra. Dessutom behöver jag ta makten över mitt egna mående och inte vara så beroende av vad som händer runt omkring mig för att må bra. Mitt mående ska ju inte vara beroende av ifall killen jag gillar hör av sig tillräckligt eller inte. Men det gör det ju nu. För att jag ska må bra krävs en ganska regelbunden tillgång på bekräftelse, som kvinna. Jag har inget bekräftelsebehov när det kommer till jobb eller andra saker. Bara sex och som kvinna.
 
Det är inte enkelt ta tag i gamla uppsatser som borde varit skrivna för länge sen. Svårt att hitta motivationen. Jag känner ett par storvuxna jugoslaver, ska vi komma överens om att du blir klar i helgen annars kommer de över och... ...pratar om saken? ;)
Jag har bokat in en kille i min närhet på helkroppsmassage med happy ending. Det går helt emot vad jag borde göra just nu, men bekräftelsen är nödvändig och gud vet att jag behöver massagen....och he:n också. :angel: Men för att jag ska kunna åka dit och få ångestlindringen jag behöver måste jag ha gjort klart en viss del, det är på gång.

Sen har jag sedan länge bokat en Gekås-resa med en av mina bästa kompisar nästa vecka och uppsatsen måste vara klar tills dess, annars kan jag ju inte åka. Men kör jag rätt hårt i helgen här nu så ska det nog ordna sig hoppas jag.

Ikväll, när alla andra är ute och har roligt, sitter jag inne med prestationsångest, lagom nivå av panik, och gottar ner mig i insiderhandelns underbara värld.
 
Ramona, mitt förslag om uppsatsen är att du skickar utkastet direkt till ett par av de som erbjudit hjälp. Då kan du få konstruktiv kritik på både upplägg, teori och metod respektive innehåll. Och sen kör du järnet!
 
Instämmer. Dessutom är jag skyldig @Ramona en gentjänst.
Nej, det är du verkligen inte!! Lägg av. Sånt gör man för att vara snäll, inte för man vill ha någonting tillbaka.

Det är ju ingen idé att någon läser innan revideringen med det jag vet måste ändras är gjord. Det är i och för sig snart klart, men innan dess är det helt enkelt a waste of time att läsa den. Bättre att läsa den såsom jag tänkt skicka in den för det är ju då man behöver åsikter. Nu vet jag examinatorns åsikter och rättar det samt uppdaterar lagstiftningen för nog fan hann det komma ny lagstiftning på området efter att jag lämnade in sist.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 334
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 403
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 631
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 890
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp