Bukefalos 28 år!

Hur kan man!(lång)

Lizziest

Trådstartare
För en tid sedan flyttade jag upp till Norrland och en helt ny värld. Träffade min nuvarande genom jobb resa och efter en tids sms mail och resor bestämde jag/vi att göra slag i sak.:love: Har aldrig känt lyckligare!!!

Nu till min fråga:Skulle fira nyår med ny pv hans vänner och bekanta + några till. Fick en jätte trevlig afton med mycket mat skratt mysiga norrlänningar.

Men en kille(vi kan kalla honom för T) kom ensam (barn och arb kamrat med min pv),hans barn var hos mamman denna nyår.Till saken hör att min pv och killen står varandra nära,så jag fick veta att killen egentligen skulle varit hos sin tjej men någonting hade kommit emellan så nu var han här! Såg lång väg att killen mådde inte bra och var definitivt inte på humör.Nåja tänkte jag,så kan det väl vara ibland.

Två dagar senare ringer telefonen kl fyra på nattan,min kille är fåordig i luren,lägger på och säger åt mej att klä på mej för vi måste åka till T. T har brutit ihop totalt och gråter otrösterligt när vi kommer in,efter en tag börjar T berätta den mest underliga/bisarra kärleks historia jag nånsin hört. T har varit en strul putte med rätt så stora alkohol problem,men sedan över ett och ett halvt år kämpat sten hårt hos bla alkoholklinik+mycket mer dock inga droger,utan direkt någon stöttning från sin fv ( pga geografiskt avstånd) är han enl min pv en helt annan kille idag. Mycke beroende på hans kärlek till tjejen har viljan att ändra sig stärk honom.

För en tid sedan bekräftades att tjejen var gravid och ganska långt gången så på fråga från T om en abort,vilket ingen av dom ville så lades planer upp på ett sambo förhållande sedan dom varit särbo sen dom träffades(7-8 år).T har uppfattad båda som lyckliga och förväntans fulla blivande föräldrar (hennes första hans tredje).

Men efter julafton ändrades allt! Hon hade hemlig hållit deras förhållande för sina föräldrar ännu mindre berättat om sin grav. Efter hon berättat har T inte hört ett ord från henne,inga sms inga mail ingenting. Till saken hör att det är inte en väldigt ung tjej utan en tjej i yngre medel ålder. Visst jag vet att det finns ofta två sidor av allt (eller mer) men om en kille hade bettet sej så här skulle han blivit bespottad stenad och sedan hängd.:devil:

Så min fråga för att kunna hjälpa T:kan det vara en pre förlossningspsykos eller har hon inte varit ärlig mot någon allra minst sej själv!?

Tacksam för ideer och gärna själv upplevda liknelser!

ps.söker inte vinnare eller förlorare för i denna historia är nog alla förlorare!
 
Sv: Hur kan man!(lång)

Förlossningspsykos lär det inte vara om hon inte fött barnet än.

De har alltså haft ett förhållande i 7-8 år utan att hon har berättat det för sin omgivning och när hon berättat så har hon plötsligt stängt av kontakten helt ?

Har han försökt att få tag i henne ? Och vad gör hon när han ringer ? kastar på luren ?
 
Sv: Hur kan man!(lång)

Vem vet. Det finns alltid fler sidor av saken, du har bara hört en av dom...du ska kanske inte bara ta för givet att killen blivit illa behandlad.

Har killen alltså två barn tidigare? Vilken typ av kontakt har han med dom?
 
Sv: Hur kan man!(lång)

Förlossningspsykos lär det inte vara om hon inte fött barnet än.

De har alltså haft ett förhållande i 7-8 år utan att hon har berättat det för sin omgivning och när hon berättat så har hon plötsligt stängt av kontakten helt ?

Har han försökt att få tag i henne ? Och vad gör hon när han ringer ? kastar på luren ?

Han har försökt med allt,hon svarar inte på sms mail eller när han ringer,inte föräldrarna heller.
 
Sv: Hur kan man!(lång)

Vem vet. Det finns alltid fler sidor av saken, du har bara hört en av dom...du ska kanske inte bara ta för givet att killen blivit illa behandlad.

Har killen alltså två barn tidigare? Vilken typ av kontakt har han med dom?

Två sidor av allt!Precis vad jag skrev Tidigare. Illa behandlad!?vet inte om jag kan tycka att det är ok att stänga ute nån man ska ha ett barn tillsammans med. Som jag skrev,om en kille gjort så skulle han betraktas som ett kräk som nonschade tjejen han gjort på smällen. Eller:D Nu var det inte för att döma någon som jag önskade synpunkter,vill hjälpa killen igenom det här.

Han har delad vårdnad! Har haft delat umg i tio år men nu har barnen bytt skola så det är omöjligt (sex mil ifrån)
 
Senast ändrad:
Sv: Hur kan man!(lång)

Jag kan förstå att du vill hjälpa, menar bara att det kanske inte finns särskilt mycket du kan göra.
Tänk efter själv. Du känner inte den här killen särskilt väl alls...och allt du vet om vad som hänt är baserat på vad han valt att berätta för dig.
Det kan ju faktiskt vara så att tjejen har väldigt goda skäl att inte höra av sig.

Jag kan lätt hitta flera fall ur bekantskapskretsen där man skulle kunna tycka jättesynd om den ena parten och samtidigt döma ut den andra som en subba/idiot...om man bara fick höra den enas version.
Verkligheten är dock sällan så enkel :(
 
Sv: Hur kan man!(lång)

Jag kan förstå att du vill hjälpa, menar bara att det kanske inte finns särskilt mycket du kan göra.
Tänk efter själv. Du känner inte den här killen särskilt väl alls...och allt du vet om vad som hänt är baserat på vad han valt att berätta för dig.
Det kan ju faktiskt vara så att tjejen har väldigt goda skäl att inte höra av sig.

Jag kan lätt hitta flera fall ur bekantskapskretsen där man skulle kunna tycka jättesynd om den ena parten och samtidigt döma ut den andra som en subba/idiot...om man bara fick höra den enas version.
Verkligheten är dock sällan så enkel :(

SANT! Nu känner min pv killen väl,men visst one side of the story blir sällan bra! Men det är inte dit jag vill komma bara visa att det går att komma vidare även om man blivit illa behandlad.Oavsett kön! men nu var det en kille det gällde.
 
Sv: Hur kan man!(lång)

Igår afton åkte jag och min kille hem till T för att se hur det var med honom.
Jag tror att saker börjat lossna för honom även om han inte kan släppa sin kärlek till tjejen och längtan efter att bli pappa igen. Vill bara säga att detta är inget rötägg på något sätt,men han har defenitivt inte varit någon ängel tidigare vilket han inte hymlar med.Men verkligen ansträngt sej för att få saker bra!

Har en super mysig relation till sina tidigare barn som älskar sin pappa(sett det själv)och hans största önskan är att kunna få vara tillsammans med dom oftare. Fast arb sen länge,stor utstrålning och väldigt känslosam! Jag skulle inte tveka att presentera honom för någon av mina tjejkompisar;)

Men efter vad han berättade igår så tror jag många med mej skulle ana att saker nog inte varit bra på länge från hennes sida,t ex oerhörd svartsjuka,struntat i honom,valt bort han,raggat på nätet,mörkat deras förhållande,gjort sagt saker bara för att vara elak (har sett sms,mail)om honom och hans barn!

Är rätt övertygad att hon varit för feg för att avsluta och försökt få T att ist göra slut. Min och min killes gemensamma känsla när vi åkte hem från T var: Det är INTE T som är fadern!!!

Om det är så,hur kan man göra så?:devil: om det inte är så,hur kan man vara så elak med någon man ska ha ett barn tillsammans med:confused:Han har fortfarande inte hört ett ljud från henne.

Hur berättar man detta för någon som är upp över öronen förälskad???
 
Sv: Hur kan man!(lång)

Vaddå mörkat deras förhållande? Har killen ansett att de haft ett seriöst förhållande i 7-8år utan att träffa någon i hennes familj? Kan han inte åka till henne och försöka få tag på henne? Försöka få tag på hennes familj? Så svårt kan det ju inte vara att få tag på någon som känner henne så att han kan få reda på var hon befinner sig.
 
Sv: Hur kan man!(lång)

Tro mej!Jag vet att han har verkligen försökt! Möttes av mamman som vägrade prata. Ringt mailat Åkt ut till henne. Dom hade tydligen break men blev till sammans igen efter de har hon inte sagt något till nån.
Visst har klockorna ringt även för honom men "kärleken är blind"! Men jag tror han börjat förstå saker,1+1 blir oftast 2.
 
Sv: Hur kan man!(lång)

Min och min killes gemensamma känsla när vi åkte hem från T var: Det är INTE T som är fadern!!!

Samma känsla får jag, men jag utgår ju bara från det du berättar.

Har ni berättat för T vad ni misstänker? Det låter som att han är övertygad om att han snart ska bli pappa till ett barn som han inte kommer att få ha kontakt med. Jag tycker det är viktigt att han så snart som möjligt börjar överväga andra tolkningar av situationen.

Vad är T´s huvudproblem? Att han längtar efter barn? Eller att han längtar efter tjejen? Eller att han ångrar att han varit så strulig?

Fokusera inte så mycket på tjejen när ni pratar med T. Fokusera mer på hans känslor - varför han är ledsen, vilka alternativ han har att hantera de känslorna, vad han har för mål och hur han i så fall ska uppnå dem.

Om ni tycker det verkar som att T´s tjej är en dramatisk, lynnig, bekräftelsesökande strul-tjej, så tycker jag ni ska säga det, men samtidigt visa respekt för att han kanske faktiskt vill ha denna tjej. Problemlösningen består inte i att förfasas över hennes dåliga sidor, utan i att hjälpa T att hitta rätt vägar fram till henne. Eller kanske mer i att hjälpa T att fundera på ifall han är beredd att ge tjejen det hon behöver, och om han har kapacitet för det.
 
Sv: Hur kan man!(lång)

Min och min killes gemensamma känsla när vi åkte hem från T var: Det är INTE T som är fadern!!!

Om det är så,hur kan man göra så?:devil: om det inte är så,hur kan man vara så elak med någon man ska ha ett barn tillsammans med:confused:Han har fortfarande inte hört ett ljud från henne.

Hur berättar man detta för någon som är upp över öronen förälskad???


Jag fattar fortfarande inte vad det är du vill göra åt saken? Varför ska just du berätta något alls för den här killen?
Du har inga fakta, utan allt blir ju mest bara gissningar och spekulationer. Då kan det vara bättre hjälp att inte säga så mycket alls, utan bara finnas där och vara en stöttande vän.
 
Sv: Hur kan man!(lång)

Jag fattar fortfarande inte vad det är du vill göra åt saken? Varför ska just du berätta något alls för den här killen?
Du har inga fakta, utan allt blir ju mest bara gissningar och spekulationer. Då kan det vara bättre hjälp att inte säga så mycket alls, utan bara finnas där och vara en stöttande vän.

Självklart kan vi inte göra mer än att finnas där och stötta! Men man måste förstå att killen har tusen frågor som snurrar i huvudet som han förmodligen aldrig kommer att få svar på,men i den mån man kan ska man väl ändå kunna se på fakta. Och jag kan aldrig tycka det är ok att göra någon illa medvetet!Vare sej det är man kvinna eller barn djur ska man väl ändå bete sej schysst!

Har jobbat inom vården i många många år och har sett vad en djup depression kan leda till,ofta lättar saker när man får svar på frågor.

Självklart engagerar jag mej i en människa som sträckt ut sin hand i ett rop på hjälp. Och bevisligen har han verkligen försökt och känner sej oerhört lurad när hon inte ens kan tala om varför hon helt plötsligt vägrar tala med honom.

Och visst funderar jag också vad som får en gravid kvinna att först planera ett liv tillsammans och sedan helt plötsligt bara vända ryggen till. Jag har två barn själv och vet att stödet från pappan är jätte viktigt under grav!
 
Sv: Hur kan man!(lång)

Mr T:) kom ut till oss ikv,han berättade att han ÄNTLIGEN hört från henne.
Han berättade att han fått ett mail om än inte så kul så ialf någonting från henne.

"Har gjort abort,det är slut ,hör inte av dej mer"

Ja vad säger man? inte nån förklaring ingenting!!! Spontant kan jag känna "omoget egoistiskt känslokallt och elakt! Men tror hellre att detta är en tjej som mår väldigt dåligt som absolut skulle behöva proff hjälp,vilket hon borde fått vid en abort. Även om jag inte känner tjejen personligen så behöver jag inte tycka att nån ska behöva må dåligt. Och fast det blev så här,säger T att det är den finaste varmaste människa han mött!(det är kärlek)

T såg ialf lite lättad ut när han åkte,inte över att slippa bli pappa utan att han äntligen vet någonting!

"Detta är en saga utan lyckligt slut"
 
Sv: Hur kan man!(lång)

Kan inte låta bli....har följt forumet i flera år men aldrig haft någon ambition att regestrera mej här men detta inlägg gjorde mej så upprörd och ja rent ut sagt förbannad!!! Att leka med en annan människas känslor och leka med ett människoliv är bara så j-a elakt!!!! Må hända att killen inte är nåt helgon men så här beter man sig ändå inte mot någon annan. Även om vi bara fått en sida av historien så verkar det som killen verkligen har försökt (en akolist som erkänner sitt missbruk och aktivt söker hjälp???)hur grav missbrukare är man då!,får mer känslan av att tjejens känslor svalnat för länge sen vilket gör historien ännu värre. Jag och min man har kämpat i många år för att bli gravid men efter många turer har vi fått svaret att det inte finns möjlighet till det. Att då läsa sånt här gör mej helt stel av avsky! Nej hoppas killen får stöttning att komma över denna tjej och gå vidare med sitt liv! Det finns bra tjejer där ute! Tack för mej
 
Sv: Hur kan man!(lång)

Plumt dumt och helt onödigt!

Kan förstå frustration över barnlöshet men låt inte den gå ut över andra!
Den här historien är nog tragisk som den är.Tycker inte man behöver inte döma någon bara lära av andras misstag! Båda inblandade har nog jobbig situation ändå!så pekpinnar tycker jag vi kan lämna utanför!

Ok att en åsikt när en åsikt men vissa saker kan man hålla inom sig för att inte göra mer skada! Lisa
 
Sv: Hur kan man!(lång)

Efter att ha läst dina inlägg i denna tråden så får jag vibbarna av att killen är skum, hela förhållandet låter väldigt mystiskt.
 
Sv: Hur kan man!(lång)

Men hur kan man sitta i flera år och läsa på ett forum?
Och så registrera sig för att vräkar sig något dylikt?

Jag tror inte på dig utan jag tror att detta är ett dubbelnick.
 
Sv: Hur kan man!(lång)

Min tanke när jag läser detta är om hon verkligen gjort abort? Hon vill kanske bara försäkra sig om att han inte hör av sig mer...

Konstig historia.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 767
Senast: jemeni
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 841
Senast: Crossline
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 123
Senast: Sel
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 704
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp