Bukefalos 28 år!

Hur kan man!(lång)

Sv: Hur kan man!(lång)

Var hon ens gravid från början? Om han är osäker på det, så måste han ju kunna ringa kommunen där barnet ska folkbokföras och faderskapet ska skrivas på och säga att han är osäker på tjejen så om de har ett ärende ang henne så är han trolig fader. Det är nog inte första gången i världshistorien som sådana här historier uppkommit.
 
Sv: Hur kan man!(lång)

Familjerätten tar inte upp fall där någon anser sig vara fader till barnet. En sådan person har normalt inga rättigheter alls, och kommer inte att få något faderskap prövat.

Om du bara visste hur många puckon det finns som anmäler att de är far till barn som de inte ens har en anknytning till!!
 
Sv: Hur kan man!(lång)

I det här fallet har det ju vart bekräftat att tjejen i fråga vart gravid med hans barn - och sedan gjort abort. (Enligt henne)

Om det då skulle vara så att hon föder ett barn vid den tidpunken barnet var beräknat så är det nog knappst några problem att få faderskapet prövat.
 
Sv: Hur kan man!(lång)

Familjerätten tar inte upp fall där någon anser sig vara fader till barnet. En sådan person har normalt inga rättigheter alls, och kommer inte att få något faderskap prövat.

Om du bara visste hur många puckon det finns som anmäler att de är far till barn som de inte ens har en anknytning till!!

Men om någon ringer dit och säger att det finns en möjlig pappa till åt ett barn, är det inte deras skyldighet att kolla upp detta då? Med hänsyn till barnets rätt att veta sitt biologiska ursprung menar jag?! Alltså, jag har ingen aning men detta har jag alltid trott....
 
Sv: Hur kan man!(lång)

Men hur kan man sitta i flera år och läsa på ett forum?
Och så registrera sig för att vräkar sig något dylikt?

Jag tror inte på dig utan jag tror att detta är ett dubbelnick.

Har varit road av att läsa alla möjliga inlägg,men inte haft något sug efter att måste skriva av mej eller lämna ut mitt privata liv.
Nej det är inget dubbelnick inte heller fejk namn,jag kan stå för mina ord.

Och efter att ha läst inlägg både här och på andra ställen här blir jag bara mer övertygad om den här tjejen.

En stor egoist som sätter sej själv först,och visst ska man göra det när man hamnar i de läget att man är med barn anser jag att man inte kan de. Då är det barnet som går först! Och med en så långt gången grav anser jag att det är ett människoliv vi pratar om.

Lizziest har rätt i att jag kanske låter mitt eget öde gå ut över tjejer som hanterar en sån här sak på ett så här omoget sätt men de gör ont när jag vet att jag inte kan få den här chansen. Att då läsa hur man har gjort både mot en annan människa (pappan) och mot ett påbörjat människoliv känns fruktansvärt!

Jag står för vad jag säger och ber andra fundera över detta I-lands problem
Mona
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 767
Senast: jemeni
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 841
Senast: Crossline
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 123
Senast: Sel
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 704
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp