Bukefalos 28 år!

hur länge kan en katt hålla sig?

tipsy

Trådstartare
Hur brukar ni göra om ni tar med katten när ni hälsar på hos folk, tar ni med lådan då? nu har jag tagit med lådan om jag planerar att vara borta i ca 4 timmar eller mer för jag är rädd att min katt ska kissa eller bajsa inne, men frågan är om han skulle kunna hålla sig längre, oftast sätter han sig och kissar så fort jag sätter fram lådan men det brukar han ju göra hemma också så fort lådan är ren. hur brukar ni göra?
 
Sv: hur länge kan en katt hålla sig?

Min katt höll sig hela resan över atlanten och sen 3 timmars bilväg ovanpå det....... Total restid ca 12 timmar och han hade inte bajsat på ngt halvt dygn innan resan heller......
 
Sv: hur länge kan en katt hålla sig?

I helgenb var jag iväg på tvådagars utställning för första gången med min katt. Vi åkte runt 04.30 på lördagen och kom hem ca 18.00 söndag. Min flicka kissade en gång på hela den tiden. Hon låg gärna i kattlådan på utställningen och sov, men göra ifrån sig? Nä, det kan man ju inte göra bland folk. Hon stressade inte ens till lådan när vi kom hem utan gick på toa någon timme senare.

Jag har dock hellre med mig låda ifall att än lämna den hemma. Jag skulle väl ta med den iaf om jag hade tänkt vara borta 6 timmar eller mer. Min ena katt och jag pendlade mycket förr. Längsta resan vi körde var på 5 h, och det gick inte någon nöd på henne.
 
Sv: hur länge kan en katt hålla sig?

Varför tar du med katten när du hälsar på hos folk..?

Det är ju helt klart individuellt hur länge de kan hålla sig. Precis som med folk.
 
Sv: hur länge kan en katt hålla sig?

En katt kan hålla sig mer än ett dygn utan problem. Däremot skulle jag personligen aldrig ta med katten/erna när jag hälsar på hos folk.
 
Sv: hur länge kan en katt hålla sig?

Varför tar du med katten när du hälsar på hos folk..?

Det är ju helt klart individuellt hur länge de kan hålla sig. Precis som med folk.

naturligtvis tar jag inte med honom varje gång jag åker och hälsar på en kompis, men det är väl mer om man åker till föräldrarna eller liknande. Har en katt som blir väldigt lätt uttråkad hemma och när han får följa med någonstans blir han överlycklig
 
Sv: hur länge kan en katt hålla sig?

Varför tar du med katten när du hälsar på hos folk..?

En katt kan hålla sig mer än ett dygn utan problem. Däremot skulle jag personligen aldrig ta med katten/erna när jag hälsar på hos folk.

Vad är det som är så konstigt med det? Beror självklart på vilken katt man har ifall dom uppskattar det eller inte. Men med rätt katt så ser jag inte problemet alls. Min ragdoll brukade få följa med och hälsa på folk ibland. Och våra två husisar brukade få följa med hem till mina föräldrar på julafton istället för att vara hemma. Inga problem alls :)
 
Sv: hur länge kan en katt hålla sig?

Varför tar du med katten när du hälsar på hos folk..?

Det är ju helt klart individuellt hur länge de kan hålla sig. Precis som med folk.

Min katt är översocial och det är hemskt synd om honom när han är själv (han lider nästan), så jag tar med honom när jag kan, även om det bara är ett par timmar. Jag ser det som bra träning också
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
407
Senast: ufot
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 839
Senast: Kaching
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
853
Senast: GoLightly
·
Övr. Katt Lägger den här och hoppas att det är ok... Jag har en katt. Den flyttade hit från ett katthem hösten 2012, inte det minsta tam. Och...
2
Svar
30
· Visningar
3 234
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp