Hur lång tid är okej att behöva vänta?

Piek

Trådstartare
1 maj flyttade jag in i min lägenhet. Fick lovat omtapetsering i hela lägenheten då den ser bedrövlig ut med slitna tapeter och fullt med gamla plugghål.

I slutet på juli hörde målaren av sig och tapetserade om i hallen och målade taket. Sen hade han ett annat projekt han behövde ta innan han kunde fortsätta.
Det har nu gått nästan två månader till och jag har inte hört nått mer :(

Så jag har en lägenhet med halvmålat tak (det är inte snyggt i skarven till vardagsrummet där det inte är målat!), fula och slitna tapeter och väggar som jag inte vill sätta upp något på innan det är klart då det är betong och jag själv inte behärskar en slagborr utan måste ha hjälp. Därför vill jag inte behöva göra om hålen när allt är klart.

Hör man av sig till hyresvärden säger de bara att målaren har väldigt mycket att göra och han hör av sig när det är dags...

Hur länge ska man behöva vänta egentligen? :(
 
Inte så länge iaf. Han borde ju göra klart hos dig innan han fortsätter med massa andra jobb?

När vi skulle flytta in i en lägenhet en gång blev vi lovade att hela lägenheten skulle tapetseras om inom kort. Vi flyttade in 1 september och i början på november började min man tjata hål i öronen på hyresvärden att dom måste komma. Jag var höggravid och ville ha klart det innan bebisen skulle komma. Dom fixade lägenheten sista veckan i november. Vi fick flytta till mannens föräldrar i tre dagar för det gick inte att bo i lägenheten och veckan efter föddes sonen. Bara glad att jobbet blev gjort innan han kom..

Jag skulle ringa och tjata på hyresvärden. Det brukar fungera för dom blir ganska less på en till slut. Det funkade i vårat fall. Vi vet att dom blev trötta på oss för mannen hörde när dom diskuterade oss en gång på kontoret när han stod och väntade utanför när han skulle dit och tjata en gång till :p
 
Får ta och ringa imorrn då och tjata lite. Tänk om nånting kunde gå lite smidigt ibland så det bara kunde bli bra på en gång :p
 
Ring och tjata! Har bott i en lägenhet med fuktskadat badrum där jag fick ringa tre gånger med någon månads mellanrum och tjata för att det skulle åtgärdas. Varje gång fick jag ursäkten att "X/Y/Z som har haft hand om det har slutat jobba här så det har fallit mellan stolarna". Vissa hyresvärdar är inte alldeles för pigga på att utföra underhåll även om det är utlovat.
 

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 455
Senast: Ullmerkott
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 330
Senast: cherie
·
Äldre Finns det någon möjlighet, att till rimligt pris jämföra fingeravtryck på något slags kompetent labb i södra sverige? SKL antar jag bara...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: honung
·
Hemmet Jag har ju ett helt hus att måla/tapetsera, och jag behöver ofta mogna in i sådana beslut. Så jag vill gärna ha era erfarenheter vad...
2 3
Svar
47
· Visningar
13 765
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp