Tapetinspiration!

I köket sitter rätt snygg bröstpanel som är målad typ turkos. Jag har länge velat ha ett kök med Stig Lindbergs Herbarium, så den kommer komma upp över panelen. Där är det dessutom helt vanliga tapeter nu, så det är inte så mycket underarbete och så utan jag ska försöka få upp den på egen hand.

Nej. Inte över. Ovanför. Men det förstod säkert alla ;)
 
Nu ni! Jag har en hall att tapetsera i torpet som inte fått nån uppmärsamhet förrän nu. Den är ganska liten och ansluter groventre till kök, badrum och tvättstuga och kommer ha en garderob med spegeldörrar. Det ligger i tillbygget och kommer ha klinker som golv. Funderar på att ha gammaldags tapeter för att inte förstärka att det är i tillbygget.

Köket kommer nog vara vitt med ganska ljusa tapeter så kanske all in på mönster och färg i hallen? Har hittat mönster jag gillar men de färgade varianterna är mörkt röda eller gröna, eller vita, och inget känns rätt förutom mönstret.
En favorit: https://sandbergwallpaper.com/wallpapers/patricia-turquoise/?
Färgen på denna känns dock okej. Original från 1800-talet. Nåt för ett torp? Galen? Funkar till klinker? Tips på annat med naturtema? Bör man ta något mer modernt?

Här ett en tapet från insidan av ett skafferi som vi rev i helgen. Baserat på hur dåligt det var uppsatt med spån innanför, direkt på timmerbalkar, var dess funktion mer som skyddspapp än tapet. Men den var fin och guldglänsande!
IMG_20161126_155122_zpskgaja7cu.jpg
 
Nu ni! Jag har en hall att tapetsera i torpet som inte fått nån uppmärsamhet förrän nu. Den är ganska liten och ansluter groventre till kök, badrum och tvättstuga och kommer ha en garderob med spegeldörrar. Det ligger i tillbygget och kommer ha klinker som golv. Funderar på att ha gammaldags tapeter för att inte förstärka att det är i tillbygget.

Köket kommer nog vara vitt med ganska ljusa tapeter så kanske all in på mönster och färg i hallen? Har hittat mönster jag gillar men de färgade varianterna är mörkt röda eller gröna, eller vita, och inget känns rätt förutom mönstret.
En favorit: https://sandbergwallpaper.com/wallpapers/patricia-turquoise/?
Färgen på denna känns dock okej. Original från 1800-talet. Nåt för ett torp? Galen? Funkar till klinker? Tips på annat med naturtema? Bör man ta något mer modernt?

Här ett en tapet från insidan av ett skafferi som vi rev i helgen. Baserat på hur dåligt det var uppsatt med spån innanför, direkt på timmerbalkar, var dess funktion mer som skyddspapp än tapet. Men den var fin och guldglänsande!
IMG_20161126_155122_zpskgaja7cu.jpg
Den i länken tyckte jag va klockren!! :up:
 
Fick svar från Sandbergs att tapeten vi hittade i skafferiet troligtvis är en jugendtapet och ca 100 år gammal! Häftigt!

Här är två till favoriter till hallen. Båda är ljusgröna men den första ser lite grå ut på denna bild.
penelope_583d4600ddf2b32fca32eac1.jpg

vera_583d461addf2b32fa2064b90.jpg
 
Den har jag på en liten del i min hall, den är så fin! Tror dock den kan bli väldigt mycket att ha på större ytor.
Ja den gör sig verkligen med vinklar och vrår! Tror tyvärr den hamnat på utelistan igen pga det och för att botten är vit. Mindre lämpligt vid en groventré.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp