Hur långa är ni & hur hög är er häst? (Kultråd utbruten ur Dressyrsnack)

Jag är 184, själv har jag bara haft hästar på +170cm.
Nu har jag inte längre egen och rider på ridskola, jag var förvånad när jag fick några pyttehästar på 150cm men det är ju såååå mysigt ❤️ även om såklart känns lite små är det klart roligt som omväxling.

Jag väger under 65kg och har bra balans, hästarna verkar obrydda om min storlek.
 
Jag är 1.75, men delar häst med mitt barn på 9 år som är typ 1.35 nu kanske…? Så vi har kompromissat, hästen är dock inte färdigväxt då han är 3 men han var runt 1.45 sist vi mätte.
 
Jag är 156 och pålle ca 154 och jag önskar inte en cm till 😅 han räcker till o blir över ändå ibland 🙈
 
Jag är 165 och min nuvarande ridhäst är 158-159. Enligt säljaren skulle han vara 163… Men nu är jag glad över att han inte är större. Så skönt med en mindre häst, min förra var 176 och rejäl på alla håll.
 
Jag är 176 och Lilla C blev inte högre än 161-162. Egen uppfödning och mindre än resten av släkten.
 
Jag är 158cm, Halle är ca 141-142cm. Liten d ponny fjording. Men han känns stor!

Lägger in en bild på oss.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240302_204047_Gallery.jpg
    Screenshot_20240302_204047_Gallery.jpg
    26,1 KB · Visningar: 20

Liknande trådar

Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
607
Senast: tuaphua
·
Dressyr Det är ganska få topphästar som går ute i stora hagar med kompisar. De finns absolut men är verkligen inte vanligt. Är inte helt med på...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 479
Dressyr Eftersom det ändå diskuteras dressyren här. Läser endel på t.ex Eurodressage och där har det kommit upp ett nytt ämne för mig. Att många...
2
Svar
20
· Visningar
2 102
Senast: Badger
·
Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
881
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp