Hur många dagar i veckan samt hur gamla...

Tokiga ponnyn född -10 går nästan alltid 7dgr/veckan. Skulle det bli en vilodag pga något så skrittas hon för hand minst 30 min. Har koliknoja på vintern och ganska tråkiga hagar med mycket boxtid på vintern därför får hon gå såpass mycket som hon gör. Dock är inte alla ridpass kravfyllda, ibland kan det bara vara att jogga henne. Uteritterna får bli på helgen då det är kolsvart när jag kommer hem på vardagarna

Annars brukar en normal vecka se ut som följande:
Mån ridning arbete över bommar
Tis tömkörning
Ons ridning/joggning
Tors ev vila/ löshoppning (löshoppar varannan vecka.
Fre Tömkörning
Lör uteritt
Sön uteritt
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 311
Senast: Miiikaela_
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 395
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 414
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 943
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp