Hur många inlägg innan tråd stängs?

Ponnytant

Trådstartare
Hej!
Jag läste någonstans att trådar stängs när de kommit upp i ett visst antal inlägg. Hittar inte det nu när jag söker - så det blir till att fråga istället.

Alltså - när blir det dags att skapa en ny? Vill helst vänta så länge som möjligt..... men det är bättre att göra det plannerat än tvingas till det mitt i en pågående diskussion.
 
Sv: Hur många inlägg innan tråd stängs?

2000 inlägg har vi moderatorer som raderingsregel idag.

Enklast är att vänta tills moderatorn låser tråden, för annars sitter man helt plötsligt med två trådar som folk skriver i.
 
Sv: Hur många inlägg innan tråd stängs?

Man kan kanske be moderatorn att stänga tråden och starta en ny då när läget är rätt? "Jag" har en tråd som är upp i över 1900......

Hur gör man i så fall - PM:ar moderatorn för det forumet? Förstås..... :)
 
Sv: Hur många inlägg innan tråd stängs?

Men varför skulle du göra nåt sånt? För att få sista ordet? Det låter som en väldigt märklig strategi:confused:
 
Sv: Hur många inlägg innan tråd stängs?

Jag tycker det är du som väljer att göra en märklig tolkning. "Flytten" är redan gjord och fungerade bra.
 
Sv: Hur många inlägg innan tråd stängs?

Jag frågade för att jag verkligen inte förstod. Men eftersom du inte vill svara så får jag väl leva okunnig om motivet. Det är inte hela världen.
 
Sv: Hur många inlägg innan tråd stängs?

Då svarar jag snällt. Nej. Jag vill inte stänga en tråd för att få sista ordet, det är inte den typen av tråd. Den "märkliga strategin" är att snabbt och lätt flytta över i en ny tråd så att alla hittar dit så snabbt som möjligt och att tajma in det så att tråden inte klipps mitt i en pågående diskussion.

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1072999
 
Senast ändrad:
Sv: Hur många inlägg innan tråd stängs?

Tack för förklaringen.

Men tajma in det? Folk missar knappast när en tråd stängs - och då startar någon en ny som brukar ta vid precis den första slutade;). Det där var en ny metod för mig och det var därför jag frågade.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 390
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 381
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 063
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp