Hur många valpar och när kommer de?

Sv: Hur många valpar och när kommer de?

men shit, 10 valpar på en sådan liten....haha!!
Hon såg ju endå inte SÅ stor ut...

Hmm, blev de någon nr 11 tro?! ;)
 
Sv: Hur många valpar och när kommer de?

Nej det verkar inte så :D

Jag tycker det är jätteroligt för Kamomilla med en så pass jämn och stor kull och eftersom tiken har varit min egen innan hon flyttade dit, så vet jag att detta fixar hon galant. Det är en mkt bra avelstik ur även den aspekten och om valparna brås på broder Måne, så kommer de dessutom att bli mkt trevliga, sunda och otroligt vackra :love:
 
Sv: Hur många valpar och när kommer de?

Det bidde inte någon nummer elva *pust*

Men jag såg lite fel under nattens valpning helt klart då det var fem flickor och givetvis då även fem pojkar.

Och givetvis kommer det lite bilder (vågar inte annat för då kommer Gnist farande som ett yrväder från Ödeskogen :eek:)

Flickorna:

P1010381.jpg


Pojkarna:

P1010379.jpg


Alla tillsammans:

P1010384.jpg


Och så en bild på Cassandra med en del av kullen då hon passade på att pausa lite under valpningen:

P1010376.jpg


Jämna i storlek tyckte jag under natten att det kändes som de var och morgonens vägning bekräftade detta då de låg på vikt 140-175gram.
 
Sv: Hur många valpar och när kommer de?

Åh så små och gulliga :love:
 
Sv: Hur många valpar och när kommer de?

Jag har då aldrig hört på maken ! 10 Aussiebebisar !!!!
Jag som tyckte att hon såg ganska liten ut !!!

Grattis till Kamomilla och fina, fina Cassandra och så till Gnist -som jag misstänkter har ett finger med i spelet !
 
Senast ändrad:
Sv: Hur många valpar och när kommer de?

hjälp så många puppisar :love:
Lycka till med de små liven :D
Aussie bebbar är ju de sötaste puppisarna som finns! (Inte alls partisk:angel: )

Vidar fick helt plötsligt fleeera halvsyskon :D
 
Sv: Hur många valpar och när kommer de?

Oj det var inte lite det, gissade bara 7 valpar fel:p. Lycka till med bebisarna och vi vill se mycket bilder!
 
Sv: Hur många valpar och när kommer de?

Grattis! :D

10 stycken!!! - Inte illa!

Valpar är alltid så söta :love::love::love:
 
Sv: Hur många valpar och när kommer de?

Uppdatering med lite :angel: bilder, de har nu blivit två veckor och börjar öppna ögonen och kravlar runt som attans i valplådan, ser ut som en ormgrop av små varma mysiga valpkroppar :love:
P1010400.jpg

P1010401.jpg

P1010399.jpg

P1010397.jpg

P1010393.jpg

P1010390.jpg
 
Sv: Hur många valpar och när kommer de?

:love::love: Vilka underbart söta!!! :love::love:
 
Sv: Hur många valpar och när kommer de?

Nu har de små blivit tre veckor och här kommer en liten studie i olika stilar att förse sig med mat :D

P1010416.jpg


P1010417.jpg


P1010419.jpg


De växer som ogräs de små liven :eek:
 
Sv: Hur många valpar och när kommer de?

Men nu ha de vare dåligt me uppdatering :p
Hur går det med de små? :)
 
Sv: Hur många valpar och när kommer de?

Fullt upp med hundar och livet i övrigt, men det har fotats liiite idag och några bilder blev det där hundarna små syns på :D

P1010435.jpg

P1010433.jpg

P1010430.jpg

P1010429.jpg

P1010428.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 220
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 023
Senast: Amaranthe
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 083
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 847
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp