Hur mycket är detta värt?

Sv: Hur mycket är detta värt?

Men om du har utebliven inkomst för tiden du tar ska du väl absolut ta betalt för din tid också!?

Jag tycker det börjar luta åt att det blir billigare för din bekant att anlita transportfirma ändå, jag.

90 mil är trots allt en ganska rejäl tjänst även för de bästa av vänner.
 
Sv: Hur mycket är detta värt?

Nja men maten har du ju hemma.. vad har du för nytta av den maten om du inte är hemma??

Så det blir ju att typ köpa hamburgare pizza eller nått sånt som du igentligen inte skulle behövt lagt ut pengar på.

Men tar du med dig mat hemmifrån så ska du ju inte ha ersättning för mat!
 
Sv: Hur mycket är detta värt?

AnnaKarinA skrev:
Hon är definitivt ingen nära kompis, ingen jag har varit hemma hos eller så, och jag får ju lägga allt annat åt sidan, som jag skulle ha gjort ist... tex jobbat...

OJ, visste inte att du skulle "tvingas" ta ledigt från jobbet...
Då är det ju helt plötsligt en annan sak... o inte nära kompis...då hade jag nog bett om att få betalt.

Vi har en hästgubbe i vårt stall som kör om man behöver hjälp, han tar 50euro (ca 500kr) plus bensin. mn jag tror att kan skulle ta mer om det rörde sig om sånna sträckor du pratar om.
 
Sv: Hur mycket är detta värt?

Om det nu är så att du jobbar och får lägga det åt sidan, så skall väl hon betala din uteblivna inkomst, och även övernattning, plus mat, om du nu inte får med den hemmifrån. Ta även kanske något för hur många mil du kör t ex 30 kr/milen eller något. Är inte så haj på vad man brukar ta ut.

Frågan är ju inte bara som sagt om det inte blir billigare att hämta hästen med transport fira. Två dagar utebliven inkomst, plus boende och mat är rätt mkt, men det är ju upp till er att komma överrens om.
 

Liknande trådar

Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
672
Senast: Piaff
·
Anläggning Haft min foderhäst hos en kompis, nu ska han åka hem, Nu vill kompisen jag målar där lösdriften är, samt byter ut nån bräda. Kan jag då...
2
Svar
31
· Visningar
2 896
Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
300
Senast: ufot
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 109
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp