Hur mycket ska man behöva offra för sitt förhållande?

Alltså... han vill ha en tjej som han är attraherad av och tänder på medan han är ung? Vad är det för jäkla kommentar?! Jag skulle bli helt tokig om min kille sa så till mig! Din kropp är DIN och du gör prick vad du vill med den. Tycker som flera andra att det låter som början på någonting mycket värre och jag skulle definitivt blivit mer försiktig om jag var i din situation. Visst att en ska kompromissa liksom men vafan, vissa saker bör ju inte ens vara på tapeten för en kompromiss! Jag skulle nog inte klara av att vara i ett förhållande där min partner hade så starka åsikter om mitt utseende, och jag skulle heller inte vilja vara med någon som jag känner ett behov av att ändra. Älskar vi varandra så spelar inte sådana saker någon roll.
 
Alltså..för mig låter det som en ruskigt dålig ursäkt att han vill göra slut för att du har tatueringar, vad sjutton har det med han känslor för DIG som person? Min sambo är inte heller ett fan av tatueringar men inte mer än så är uttryckt eftersom det är min kropp och jag älskar att båda ha och tatuera mig.

Det är inte något annat som bottnar i hans beteende? Känns som en himla löjlig (ursäkta) grej av honom att använda som själ till att göra slut? Om det varit något i stil med att han vill ha barn men inte du och han då velat avsluta förhållandet för att barn var viktigt i hans liv kunde jag förstått det mer..
 
Och att han vill ha någon han attraheras av medan han är ung? Jisses. Han verkar onekligen mycket ytlig(?)
 
@yodadog


Oj, vad snällt av honom att ge dig sin tillåtelse.

I övrigt håller jag med @Monstermom

Fast när han säger "det är inte rätt av mig att hindra dig" - då tycker jag att det låter som att han faktiskt förstått varför hans hållning inte var okej. Så jag tycker att det är bra.

(Dock är utrymmet för honom minimalt att en gång till komma på något som inte "får" göra. Jävligt minimalt).
 
Fast när han säger "det är inte rätt av mig att hindra dig" - då tycker jag att det låter som att han faktiskt förstått varför hans hållning inte var okej. Så jag tycker att det är bra.
Jaha, ja, jag är väl mer svårflirtad då. Hade nån sagt "gör si och så, det är inte rätt av mig att hindra dig" efter att han sagt sånt som TS pojkvän sagt hade jag bara svarat "KLART SOM FAN JAG KOMMER GÖRA SOM JAG VILL DIN JÄVLA PAPPSKALLE", inte blivit glad över att han plötsligt kommit till en insikt.
 
Jaha, ja, jag är väl mer svårflirtad då. Hade nån sagt "gör si och så, det är inte rätt av mig att hindra dig" efter att han sagt sånt som TS pojkvän sagt hade jag bara svarat "KLART SOM FAN JAG KOMMER GÖRA SOM JAG VILL DIN JÄVLA PAPPSKALLE", inte blivit glad över att han plötsligt kommit till en insikt.
Ja, det hade säkert jag också. Men den här killen som yodadog beskriver - för honom tycker jag att det verkar vara en insikt, faktiskt. (Det utesluter ju dessutom inte att hon skulle svara som du skrev här. Typ sorry, pappskalle, men du tänkte för sent).
 
(Det utesluter ju dessutom inte att hon skulle svara som du skrev här. Typ sorry, pappskalle, men du tänkte för sent).
Nej, jag har inte sagt något om vad TS sagt eller inte sagt. Bara att jag inte tycker att det är så fantastiskt att han kommit på att han inte kan manipulera henne till att låta bli saker genom att säga att hon blir ful och avtändande om hon gör det. Eller ja, det är ju bra såklart men för mig hade det liksom inte räckt, det bottnar i en kvinnosyn som jag tycker är vidrig. Även om han senare kom fram till att oops, just ja, jag äger ju inte henne, det är 2014.
 
Fast när han säger "det är inte rätt av mig att hindra dig" - då tycker jag att det låter som att han faktiskt förstått varför hans hållning inte var okej. Så jag tycker att det är bra.

(Dock är utrymmet för honom minimalt att en gång till komma på något som inte "får" göra. Jävligt minimalt).

Jag vet inte det jag... Det beror nog på mönster också. Man kan inte säga vad som helst i stundens hetta och sen "ångra sig" när man blivit "lugn", och som jag förstår det har de bråkat om just tatueringar förr. För mig låter det bara som en fas i manipulationen att komma med nåt sånt i det läget. :cautious:

Med tanke på argumenten också ("tatueringar kan väl inte vara viktigare än mig/oss/förhållandet/kärleken :eek::cry::rage:"), har jag enormt lite tålamod med "fast jag har inte rätt att hindra dig" lite senare i det läget.
 
Jag vet inte det jag... Det beror nog på mönster också. Man kan inte säga vad som helst i stundens hetta och sen "ångra sig" när man blivit "lugn", och som jag förstår det har de bråkat om just tatueringar förr. För mig låter det bara som en fas i manipulationen att komma med nåt sånt i det läget. :cautious:

Med tanke på argumenten också ("tatueringar kan väl inte vara viktigare än mig/oss/förhållandet/kärleken :eek::cry::rage:"), har jag enormt lite tålamod med "fast jag har inte rätt att hindra dig" lite senare i det läget.
Att jag tycker att det trots allt lät bra bygger naturligtvis på att det inte är en del av manipulationen. Om det är det, så är det naturligtvis åt helvete.

Jag tänker dock att "det är inte rätt av mig hindra dig" tyder på att han fattat vad som var fel. Han kunde ju bara ha sagt "jag gillar inte dina tatueringar men jag kommer att älska dig ändå" "okej då, gör som du vill, jag kan väl inte hindra dig". Men att han sa att han inte hade rätt att hindra henne signalerar något annat.
 
Att jag tycker att det trots allt lät bra bygger naturligtvis på att det inte är en del av manipulationen. Om det är det, så är det naturligtvis åt helvete.

Jag tänker dock att "det är inte rätt av mig hindra dig" tyder på att han fattat vad som var fel. Han kunde ju bara ha sagt "jag gillar inte dina tatueringar men jag kommer att älska dig ändå" "okej då, gör som du vill, jag kan väl inte hindra dig". Men att han sa att han inte hade rätt att hindra henne signalerar något annat.

För mig signalerar det (i kontexten) snarare att han inte kan hindra henne (annat än genom manipulation), och att han ser att hon blir upprörd över att han vill/försöker. Det är ofta så sådana här saker utvecklar sig:
Steg 1. Stort gräl, hårt nog att den andre ska försvara sig och trycka hårt emot
Steg 2. Ger efter, säger sig förstå den andres synvinkel
Steg 3. Trycker igen, mkt lättare än i steg 1, med eftergiften i steg 2 som vikt för sina "argument"
Steg 4. Lather, rinse, repeat tills gränserna flyttat dit han ville ha dem från början.


... Men jag är en cyniker. ;)
 
För mig signalerar det (i kontexten) snarare att han inte kan hindra henne (annat än genom manipulation), och att han ser att hon blir upprörd över att han vill/försöker. Det är ofta så sådana här saker utvecklar sig:
Steg 1. Stort gräl, hårt nog att den andre ska försvara sig och trycka hårt emot
Steg 2. Ger efter, säger sig förstå den andres synvinkel
Steg 3. Trycker igen, mkt lättare än i steg 1, med eftergiften i steg 2 som vikt för sina "argument"
Steg 4. Lather, rinse, repeat tills gränserna flyttat dit han ville ha dem från början.


... Men jag är en cyniker. ;)
Du kanske har rätt. Jag har ingen bakgrund på de här personerna, om TS haft liknande trådar på temat tidigare kommer saken i ett annat läge.
 
Du kanske har rätt. Jag har ingen bakgrund på de här personerna, om TS haft liknande trådar på temat tidigare kommer saken i ett annat läge.

Nej, jag har ingen bakgrundsinfo heller! Absolut inte. (Har för mig det antyddes något om tidigare trådar av någon annan i tråden, men jag har aldrig läst någon vad jag vet - brukar hålla mig borta från ungdom, jag är ju för gammal gubevars. :o) Vad jag reagerat på här är att TS är tatuerad redan, och att det varit ett problem för honom hela tiden. Då borde han redan ha rett ut att han inte har rätt att hindra henne, inte "inse det" efter ett gräl där han försökt göra just det. För mig verkar det inte genuint. Men som sagt är jag rätt cynisk, så vi får hoppas att din tolkning är den som stämmer! :up:
 
Jag är ganska hoppfull i läget "komma till insikt", vilket beror på att några av de mest fantastiska människor jag känner är av typen "när jag var yngre var jag en idiot, någon annan var tvungen att slå mig i huvudet med det ett par gånger för att jag skulle fatta". Sen är ju alltid frågan om man tror på förändring och läget är såpass bra att det är värt det.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 340
Senast: Whoever
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 772
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 041
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 399
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp