Hur ser det ur i eran sadelkammare

Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

!!!!!!!!!!!!

Det där är den finaste "vanliga" sadelkammare jag någonsin har sett. UNDERBART med alla färgklickar och ljuset! :bow:
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Enormt fint! IKEA har varit involverad ser jag :D Smart med "hundrump-krokarna" som tränshängare!
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Tack för komplimanger! :)

Ja, IKEA är involverad, både här och där!

s030.jpg


Spegel, hundrumpekrokar, expedithylla med tillhörande lådor, vaserna, skräphinken är ifrån IKEA

och

s029.jpg


hjälmhyllorna förstås!

Samt den lilla köksluckan som blev över från när vi gjorde om i köket.

Draperierna och fleecetyget vi sydde sadelöverdragen av är från Bolagret.

Vi ville inte ha lagerhyllor och plastbackar och vanliga tråkiga krokar. Det måste ju inte se ut som en typisk sadelkammare bara för att det är en sadelkammare! Allt behöver ju inte hänga framme heller - fula reservgrimmor och grimskaft har vi en en av de svarta lådorna t ex.

Innan vi gjorde vid sadelkammaren så gjorde vi en handen på hjärtat-utrensning av alla våra prylar och skänkte säkert hälften till Djurskyddföreningens loppis. Har inte saknat en pinal!
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Skitsnyggt!! :love: Färgmatchningen var verkligen pricken över i, även om jag själv hade valt andra färger :)
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

kl

puttar upp tråden lite med lite bilder på våran sadelkammare! :D

Den är närmare 40kvm och vi byggde den hösten/vintern 09/10.
Massa plats och luftvärmepump med så det blir inte fuktigt utan hålls lagom varmt hela tiden. Ska dras in vatten nästa år, till vintern får det bli en dunk vatten med kran och en hink under så man iallafall kan skölja betten eller händerna. Vi har vatten utanför stallet annars.

rummet-o-sadelkammaren-007_98915413.jpg



Åt andra hållet är det täckeshängare (tork) och annars ganska tomt.

måste ta lite nya bilder snart för denna är från i somras när vi hade beteshästar inhyrda så det är massa extrasaker överallt och allmänt stökigt :P

Såhär ser det ut där man kommer in:
hstarna-sommarhagen-064_105275131.jpg


Hyllan (bild från i våras så det är inga stolsdynor där och lite annan ordning förstås, och ännu fler schabrak...):
vrdag-igen-019_84570239.jpg
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Min lilla sadelkammare:

22535042.jpg


Dumt att rummet är långt och smalt, men det funkar. I den gula lådan har jag alla schabrak. I garderoberna har jag täcken och annat.

Väldigt fina och välstädade sadelkammare alla har :)
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Din sadelkammare är ju också fin o välstädad eller tokstädade du innan fotografering? ;)

Jag älskar rosa så din sdelkammare föll mig verkligen i smaken! :)
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Såhär ser det ut nu:
stallet-013_105693993.jpg


Ni får ursäkta crosstrainern.. enda stället den får plats på :D
stallet-014_105694088.jpg
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Din sadelkammare är ju också fin o välstädad eller tokstädade du innan fotografering? ;)

Jag älskar rosa så din sdelkammare föll mig verkligen i smaken! :)

Rosa är fint :D

På bilden är sadelkammaren precis klar efter renoveringen, så jag hade inte hunnit stoppa in så mkt saker, nu är det betydligt mer saker där inne :p
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Ok, inte helt färdigt, men jag hade kameran med till stallet i ett annat syfte, så det blev några foton på sadelkammaren också. Ska in två stativ med trådbackar under hyllorna med täcken, samt ett litet bord och en stol på den tomma platsen under fönstret...

Har målat golvet och väggarna, satt dit fönsterfoder och gjort ett skynke runt tvättstället. Samt tätat alla jäkla hål där mössen ränner om vintern! Nya hyllor och hängare för pads.

Sadelkammare4.jpg


Sadelkammare2-1.jpg


Sadelkammare1.jpg


Sadelkammare3.jpg
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

En liknande sån hade jag förut, fast inte lika snygg..... Min karl gjorde en stång i järn med kullager upptill och ner till och så hade vi sånna fällbara sadelhängare som vi fäste på stången. Placerade den i ett hörn och så kunde vi bara snurra fram till den sadeln vi skulle ha. Kan tillägga att det var när jag hade knatteridning och vi hade massa småsadlar. Tyvärr fotade jag aldrig när den var i bruk, fast jag har den kvar, den står i ett uthus och skräpar ;) Kanske jag får användning för den en dag igen ;) Jätte bra var den och den tog knappt nån plats.
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Oj va fint :love:

Jag tror jag skrev i en annan tråd att jag ska bygga en sadelkammare i år för att pimpa upp stallet. Men lika fin som er lär den inte bli. Dessutom verkar det blir svårt att hinna få till det i år, så här kommer bilder på min 'icke-sadelkammare' (ett hörn av garaget):

IMG_4155.JPG

Täckeshängaren till vänster är en prototyp som inte är helt färdig. Tanken är att de ska hänga ända uppe i taket när jag köpt krokar att låsa repet med + att det ska bli en för varje täcke.
Alla prylar ligger i skåpet (har rensat rätt rejält, nya sadelkammaren blir endast 2x4 m). Ena sadeln syns inte bakom täckena.


IMG_4156.JPG

Dörren går ut till stallet, som ni ser har jag grepar etc i 'sadelkammaren' också :angel:

Bra tråd, har fått flera nya ideer för den blivande sadelkammaren (synd att den blir så avlång, men hoppas att den går att få praktisk ändå).
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Vilket garage ni har!! :laugh:
Min sambo skulle dö av avundsjuka om han såg det!
Det är nog den snyggaste "icke-sadelkammare" jag sett.

Alla har så fint!
Synd att jag denna tråden inte fanns när jag byggde min sadelkammare, så mycket inspiration!:love:

Kommer med nya bilder av min sadelkammare så snart jag fått upp en ny fönsterbräda. Det stora fönstret i sadelkammaren ska få fungera som vinterförvaring för mina pelargoner.
Nu är nästan alla byggprojekt färdiga och alla saker som tillfälligt (hmm, tillfälligt kanske inte är rätt ord att använda om tidsperioder på över 1 år...) har förvarats där inne har flyttats ut till sina rätta platser.
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Smart med täckeshängare till paddarna! Det knölas väl lite i stallet att jag har w-sadel för den tar mkt plats men det är litet och mysigt i sadelkammaren :D
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Jo det är ganska stort. Synd att det krävs en pelare i mitten för att stödja taket (vi har halmen där uppe), annars kunde man kört in transporten också. Men man kan ju inte få allt. Och istället får vi plats med allt möjligt som vi egentligen inte behöver ;)
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Håller med om att det var smart med täckeshängare till paddarna!
 

Liknande trådar

Gnägg Brukar eran ridklubb ha luciashow? Vad brukar ni ha för nummer och kringaktiviteter? Jag tillhör en liten ridklubb och tycker det är...
Svar
3
· Visningar
672
Senast: Fiorano
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 960
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Anläggning hej är det någon som har lust att lägga in en bild på eran ridbana om ni har en och skriva storlek på den:p
Svar
1
· Visningar
713
Senast: ameo
·
Tjatter Vill ni visa bild på eran vigselring? Förlovningsringen är i guld, helt slät. Vill ha en vigselring med en sten i. Eller ja bilden jag...
2
Svar
39
· Visningar
2 797
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp