Bukefalos 28 år!

Hur ser det ur i eran sadelkammare

Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Renoverade nyligen vår sadelkammare :laugh: Dock ska fler hyllor sättas upp

Det var en box här förut men vi behöll boxväggen när vi byggde om :)
31463036.jpg


31463030.jpg


31463053.jpg


Screapbook:ade tavlor av alla hästar som stått på gården, fast alla är inte klara + att dom ska hängas upp på väggen
31463065.jpg
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Renoverade nyligen vår sadelkammare :laugh: Dock ska fler hyllor sättas upp

Det var en box här förut men vi behöll boxväggen när vi byggde om :)
31463036.jpg


31463030.jpg


31463053.jpg


Screapbook:ade tavlor av alla hästar som stått på gården, fast alla är inte klara + att dom ska hängas upp på väggen
31463065.jpg

Det står 'behörighet saknas' på alla bilder från dig iSimone, i alla fall för mig...!
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

"Behörighet saknas" står det för mig med!

Vad kul med inspration:love:
Men alla verkar ha så stort!
Här hemma har vi stall och sadelkammare under uppbyggning...
Min sadel/foder/torkrum blir ca 12kvm...
Så där ska det finnas plats att förvara ALLT till 2hästar.
Tonvis med täcken, diskbänk, fodertunnor, sadlar, träns, schampoon, liniment, benskydd, schabrak Rubbet helt enkelt...
Jättebra tråd, letar efter smarta lösningar:d
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

"Behörighet saknas" står det för mig med!

Vad kul med inspration:love:
Men alla verkar ha så stort!
Här hemma har vi stall och sadelkammare under uppbyggning...
Min sadel/foder/torkrum blir ca 12kvm...
Så där ska det finnas plats att förvara ALLT till 2hästar.
Tonvis med täcken, diskbänk, fodertunnor, sadlar, träns, schampoon, liniment, benskydd, schabrak Rubbet helt enkelt...
Jättebra tråd, letar efter smarta lösningar:d

Vi får plats med allt (inte foder dock) till tre hästar (inkl 10 sadlar) på 12 kvm, MEN då har vi rensat ut en hel del - med handen på hjärtat erkände vi att vi hade samlat på oss en sjuherrans massa som vi faktiskt inte behövde, så det fick fick djurskyddsföreningen när de hade loppis!

För att kunna använda den lilla ytan på bästa sätt krävs nog en liten rannsakning av sig själv och sina prylar... :crazy:

Foton på vårt sadelkammarprojekt kommer snart! Vi är helnöjda med hur det blev!
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

ojdå, har ändrat lite inställningar från privat till publik på pixbox och testar igen :) (hoppashoppas)

31463036.jpg


31463030.jpg


31463053.jpg


31463065.jpg


bättre?
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

kl

Vi har nyss renoverat våran sadelkammare i stallet, det är inte klart än men jag kan ju visa lite bilder i alla fall :)

Före, står med ryggen mot dörren


Före, står med ryggen mot hyllan längst in


Efter, står med ryggen mot dörren


Efter, står med ryggen mot väggen längst in


Blev inte så bra bilder, var lite dåligt med ljus :) Vi har iaf målat om, från grisrosa/orange till lite kaffe-liknande färger och satt in garderober. Har bilder på hur det ser ut i garderoberna också om någon vill se, men då måste jag hitta mobilkabeln först :p
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

*KL*

Hur har ni gjort rent tekniskt för att läder och sånt inte ska mögla? Har ni fläktar och avfuktare? Har ni isolerat?

Nu i sommar har vi haft fukthalt på upp till 94% och lädret har möglat och jag har tvättat och tvättat. Nu har vi lånat en luftavfuktare, som hjälper en del, men finns det mer man kan göra? Vi har murade oisolerade väggar i vår sadelkammare...
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

ajajaj.. jag ska flytta in i ett nytt stall nu nästa vecka men jag börjar bli lite orolig om alla mina saker ska få plats i en halv garderob :o alla täcken, schabrak och lindor tar sin plats:D funderar på om man ska köpa större lådor att ha :idea:
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Vi satte in en T*rrB*ll!

Blir bättre luft iaf, återkommer om hur det funkar då den åkte in igår!:p
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

INKA-90


Jag bara älskar din sadelkammare!! :bump:
Men du, visst har du en tråd där man kan följa er renovering och byggnation?

Skulle du möjligtvis vilja länka till den?
Följde den förut men har tappat bort den nu.
Fast du kanske inte uppdaterar den längre förståss?
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Hmm vi har tre torrbollar... De hjälpte inte ett smack. :angel:
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

min sadel/foder kammare är på 6 kvm, dock så har jag täckena som inte används i backar i vedboden och de jag använder hänger på täckes hängare i stallet. har några gamla bilder på sadelkammaren här men kan lägga in lite nya från efter att vi gjorde om lite ^_^ måste bara städa lite och fota det först:o

angående fukt så blev min tränares ny putsade sadel i isolerad sadelkammare möglig efter att h*n var på semester 5 dagar. själv så har jag inte kollat så noga på mina gamla ponny sadlar den senaste tiden men jag kan ana vad som gömmer sig under sadel skyddet:cry:
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Vi har precis avslutat vårt projekt "Från skräprum till sadelkammare"!

Inleder med att visa några före-bilder:

s007.jpg


s019.jpg


s022.jpg
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

KL

Det är nästan så att man blir lite sugen på att köpa en gård och bjuda in Ernst! Undrar vad han skulle hitta på - ett vattenfall istället för diskho, kanske? :idea:
 

Liknande trådar

Gnägg Brukar eran ridklubb ha luciashow? Vad brukar ni ha för nummer och kringaktiviteter? Jag tillhör en liten ridklubb och tycker det är...
Svar
3
· Visningar
679
Senast: Fiorano
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
14 292
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Anläggning hej är det någon som har lust att lägga in en bild på eran ridbana om ni har en och skriva storlek på den:p
Svar
1
· Visningar
726
Senast: ameo
·
Tjatter Vill ni visa bild på eran vigselring? Förlovningsringen är i guld, helt slät. Vill ha en vigselring med en sten i. Eller ja bilden jag...
2
Svar
39
· Visningar
2 850
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp