Hur ser det ur i eran sadelkammare

Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Padhängare om jag får be:D De är specialdesignade för paddarna:p

Men visst funkar de toppen, paddarna kan torka upp ordentligt.
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Hihi, ursäkta - padhängarna menar jag förstås! Hade också tänkt specialdesigna istället för att köpa täckeshängare. Fast den 'aktuella' padden brukar jag lägga upp o ner över sadeln, då torkar den och funkar som sadelöverdrag samtidigt.
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Hihi, ursäkta - padhängarna menar jag förstås! Hade också tänkt specialdesigna istället för att köpa täckeshängare. Fast den 'aktuella' padden brukar jag lägga upp o ner över sadeln, då torkar den och funkar som sadelöverdrag samtidigt.

Så gör jag med :D
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Nu har jag fått upp min stolpe, hyllor och lite trådkorgar, det är inte riktigt färdigt än men visar bilder ändå. det ska läggas på en skiva över trådkorgarna så det blir som ett hyllplan där. Sen väntar jag fortfarande på min diskdänk, om min kära sambo kan göra ordning den nån gång!

Såhär såg det ut innan:

CIMG1588.jpg


CIMG1972.jpg


CIMG1973.jpg


Efter:

CIMG2756.jpg


CIMG2759.jpg


CIMG2763.jpg


CIMG2762.jpg

Fantastiskt vad fin!! Vad har du för mått på din sadelkammare?
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Jag blir alltid lika farcinerad av att se bilderna på Inkas sadelkammare.
Det ser ut som att där husserar en mindre ridskola.. :)
...ska jag säga som har 4 garderober till pålles braatthasaker.. :angel:
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

:rofl: haha, din sadelkammare ser nästan ut som en ridsports butik ju ^_^ , älskar din sadelhängar stolpe:)
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Hur många hästar har du i stallet? Fantastisk sadelkammare! :D Gillar verkligen stolpen med sadlarna :)
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Jag har tyvärr ingen sadelkammare:cry: utan alla hästar har ett eget skåp där sadlar,träns,skydd, lindor m.m. ska få plats. I överskåpen förvarar jag täcken och transportskydd. schabrak,täcken som inte används och annat smått som jag nästan aldrig använder förvarar jag hemma i källaren i lådor. Håller på och funderar på att bygga sadelkammare men utrymmet som jag kan använda är på ca 2*3,5 så vet inte hur man ska få plats med saker för 4-5 hästar där. Jag har 2 skåp då jag har 2 hästar och dom ser ut såhär.
DSC_0118.JPG

DSC_0119.JPG

DSC_0120.JPG
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Håller på och funderar på att bygga sadelkammare men utrymmet som jag kan använda är på ca 2*3,5 så vet inte hur man ska få plats med saker för 4-5 hästar där.

Klart det går, det är bara en fråga om planering och rationalisering :D
Min sadelkammare är mkt mindre än så, jag har tre hästar..
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Våran sadelkammare är bara 197cm*130cm och där har vi för tillfället 5 sadlar, två täcken, två selar, 30 grimmor + lika många grimskaft, 20 schabrak, 7 hjälmar, en barbacka gjord, 20 träns och en massa annat. Och mer ska in där :P. Så de får plats med 4 till 5 hästar i den "stora" sadelkammaren du kan bygga :)
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

med lite fantasi så får man plats med allt på 2 *3,5 ^_^ har 3 hästar och en sadel+ foder kammare på 2*3kvm. får plats med 5 sadlar, shabrak lindor, hjälmar träns osv + vask och foder tunnor :D täcken får man dock hittan andra platser till ^.^
 
Sv: Hur ser det ur i eran sadelkammare

Jag har kommit på att jag ska göra en stolpe i sadelkammaren att hänga sadlar på, då får jag loss en hel vägg att hänga annat på.

Fick inspiration av denna:
DSC00169.jpg

Vart hittar man dessa?! Sjukt snygga!!!

/Nilla
 

Liknande trådar

Gnägg Brukar eran ridklubb ha luciashow? Vad brukar ni ha för nummer och kringaktiviteter? Jag tillhör en liten ridklubb och tycker det är...
Svar
3
· Visningar
668
Senast: Fiorano
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 956
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Anläggning hej är det någon som har lust att lägga in en bild på eran ridbana om ni har en och skriva storlek på den:p
Svar
1
· Visningar
713
Senast: ameo
·
Tjatter Vill ni visa bild på eran vigselring? Förlovningsringen är i guld, helt slät. Vill ha en vigselring med en sten i. Eller ja bilden jag...
2
Svar
39
· Visningar
2 797
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 112 Appen
  • Flytta eller ej?
  • Dagens nagellack!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp