Bukefalos 28 år!

Hur ser det ut hemma hos dig?

Tonto

Trådstartare
Eftersom att jag kommer att flytta om ett par månader och behöver inreda en betydligt större yta än vad jag har haft innan så är jag sjukt nyfiken på hur andra har det hemma hos sig. Jag skulle behöva bli lite inspirerad då jag känner mig lite lagom överväldigad. :laugh:

Så, hur det det ut hemma hos dig?
 
4N6k5rY.png

:angel:
 
Lite, lite mer men har jättestökigt så ah nej inte än :angel::angel::angel:
9Vc7jBs.jpg

Del av vardagsrummet ... Och sovrummet.
cxNfY6E.jpg

Samma som innan fast från en annan vinkel :p växthuset ska bort måste fixa mer växtbelysning först så växterna inte dör på kuppen :p

Och så en helt onödig bild bara för att jag är så nöjd med tvålkoppen i fråga :rofl:
GoRVcuO.png

Har lite work-in-progress hem just nu.
 
Kolla runt på styleroom lite? Jag har för mig att det går att spara favoritsidor där på något smart sätt också, perfekt för att leta inspiration.
 
Ingen mer som vill visa hur ni bor? Jag behöver inspiration när det gäller allt från bestick till sänglampor till välkommenskylt på ytterdörren. Shoot!:D

//r
 
Åh, vad kul att se hur ni bor!

@Migo Vad fint ni har! Jag gillar taket och bjälkarna. Och hur ni delat av rummet med vitrinskåpet, det är något liknande jag också ska göra i lägenheten, men jag ska nog ha något lägre tror jag, så jag kan ha som en kombinerad köksbänk/köksbord. Men jag funderar på hur jag ska få det att funka isf, för om man vill typ laga mat på bänken så bör den ju vara lite högre än ett bord? Eller så får man hitta lite högre stolar om det går... hmm.

@Comatose Vad fint! Jag gillar huset utifrån och de färgade rutorna i fönstret, synd jag inte har ett hus =P men jag gillar de öppna hyllorna i köket och krokarna i badrummet med, sånt vill jag ha i lgh!

@Hazel Vad mysigt!

//r
 
Åh, vad kul att se hur ni bor!

@Migo Vad fint ni har! Jag gillar taket och bjälkarna. Och hur ni delat av rummet med vitrinskåpet, det är något liknande jag också ska göra i lägenheten, men jag ska nog ha något lägre tror jag, så jag kan ha som en kombinerad köksbänk/köksbord. Men jag funderar på hur jag ska få det att funka isf, för om man vill typ laga mat på bänken så bör den ju vara lite högre än ett bord? Eller så får man hitta lite högre stolar om det går... hmm.

@Comatose Vad fint! Jag gillar huset utifrån och de färgade rutorna i fönstret, synd jag inte har ett hus =P men jag gillar de öppna hyllorna i köket och krokarna i badrummet med, sånt vill jag ha i lgh!

@Hazel Vad mysigt!

//r

Köksö med barstolar till funkar jättebra. Jag använde min köksö på det viset innan vitrinskåpen flyttades in. Idag skulle jag valt lägre skåp, men då behövdes det allt utrymme som gick att få fram...
 
@Migo Tack för ditt svar. Hmm jag tänkte att barstolar skulle bli så himla högt, men det behöver det ju inte bli? Gick in och läste om dessa jag hittade hos Ikea och de står att de passar till en höjd på 90 cm, mätte vår köksbänk och den är ju 90... Kan ju bli bra! Men, på din köksö, då hade du så att det gick ut lite bordskiva så man får plats med benen och så under? Jag funderade på att inte ha det utan istället ha en nedfällbar större skiva som hamnar ovanpå.. men kanterna är kanske inte ivägen om de är där hela tiden?
Haha jösses, känns som jag funderar tiotusen varv över alla detaljer^^

//r
 
@Migo Tack för ditt svar. Hmm jag tänkte att barstolar skulle bli så himla högt, men det behöver det ju inte bli? Gick in och läste om dessa jag hittade hos Ikea och de står att de passar till en höjd på 90 cm, mätte vår köksbänk och den är ju 90... Kan ju bli bra! Men, på din köksö, då hade du så att det gick ut lite bordskiva så man får plats med benen och så under? Jag funderade på att inte ha det utan istället ha en nedfällbar större skiva som hamnar ovanpå.. men kanterna är kanske inte ivägen om de är där hela tiden?
Haha jösses, känns som jag funderar tiotusen varv över alla detaljer^^

//r
Nej, jag har vanlig standardbredd på skivan. Tycker det funkar OK.
 
Heter Tornhusloppis på Insta, där finns en massa bilder!
Vilket underbart hus ni har! Är nu följare och hittade fler konton via dig med mer inspiration. :D
Tänkte bidra med bild på hur fint det blir med hörnklossar till taklisterna. Men photobucket vägrar logga in mig så får återkomma!
 
Heter Tornhusloppis på Insta, där finns en massa bilder!

Så fint att det nästan gör ont! Jag älskar Morris (och hela Arts & Crafts-rörelsen för övrigt). Jag går i tankar att ha Willow Bough i grönt i det kombinerade kök- och vardagsrummet i vårt nya hus. Jag har suktat efter den i säkert 15 år och tänkte äntligen komma till skott (om jag får med sambon på tåget).
 
Så fint att det nästan gör ont! Jag älskar Morris (och hela Arts & Crafts-rörelsen för övrigt). Jag går i tankar att ha Willow Bough i grönt i det kombinerade kök- och vardagsrummet i vårt nya hus. Jag har suktat efter den i säkert 15 år och tänkte äntligen komma till skott (om jag får med sambon på tåget).

Tack! Morris är ren kärlek, jag älskar färgerna, skulle vilja ha dem i hela huset men risken är väl att det skulle bli lite Villa villerkulla av det hela... Här är det jag som är mest tapetfrälst, så jag tar fram några förslag och sedan röstar vi. Om han inte råkar se något han gillar innan, men han har bra smak (samma smak som jag i alla fall) så det brukar funka det med
 
@Migo Okej, tack!

----------------
Porslin, glas och bestick hör ju till hemmet, så jag tänkte fråga vart ni köper ert porslin o sånt? Är det Ikea som gäller om man inte vill betala jättemycket eller? Har kollat Ikea, Rusta, ÖB, Harald Nyborg, Ica Maxi m fl men hittar inget kul. Vill helst inte betala en hundring eller mer per tallrik. Funderar på att göra egna fotomuggar och skriva/rita själv på vita porslinstallrikar, men vet inte om jag kommer få till det snyggt... =/

//r
 

Liknande trådar

Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
19 352
Senast: Stefffie
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
397
Senast: Glimra
·
Hemmet Jag ska eventuellt flytta in i en hyresrätt med gigantiska fönster. Jättefin utsikt, absolut - men allt blir ju så fjuttigt i jämförelse...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 613
Senast: manda
·
Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp