Bukefalos 28 år!

Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Vet inte om jag kan kalla min häst en äkta ridtravare eftersom hon fortfarande travtränas och tävlas, med i träningen går hon mestadels ridpass.
Men lägger upp bilder på henne ändå:)
723_106644438.jpg

050910-011_106645716.jpg

Vilken söt! :love:
Vad är det för stam på henne?
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Sambons varmblod och mitt kallblod

31625237.jpg


31140127.jpg


31140130.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Ni som kan detta, Skulle vara kul om ni skulle kunna bedömma min häst?. Jag är verkligen dålig på sånt. Hon är ett kallblod som har ridits hela livet för att hon inte passade på travbanan, hon har alltid kännts bra att rida.


im000261_107792438.jpg



kitty-ls_90733331.jpg



getattachment_90733155.jpg



im000246_107798908.jpg
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Är inte det oftast i försäljningsanonser det står ? då kan man ju misstänka att säljaren försöker höja värdet och möjligen efterfrågan på en svårsåld ras.
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Här är min nya vbl sto hon är 6år och är väldigt mager hon väger 360kg och är 152cm, hon kan skritt,trav och galopp ska användas till hopp och dressyr.. lite exteriör bild på henne :D

Så søt påminner mer om en arab:love:
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Här är vårat sto, som nu är utlånad på foder.

31690944.jpg


Vad tycker ni om exteriören för ridning?
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Vad fina pollar ni har :)

I måndags blev jag djupt förolämpad av tjej i gruppen...
Vi pratade skador och då sa jag typ "min lille gör sig nästan aldrig illa...kallblod vet du" Sa jag lite skämtsamt å klappade på min älskling.
Då säger hon "Nej, men han kan ju inte hoppa heller" hånlog och travade iväg... Och jag bara:eek:
Hon har aldrig sett min älskling hoppa, så varför säger hon så för?:(
Han är faktiskt riktigt duktig, han har inte tränat så mycket men han har fått fina omdömen från tränare som sett honom:)

Varför ska folk dömma honom bara för att jag har sagt att han är Kbl. travare?
Ingen har gissat på Kbl. Travare än sålänge... Däremot har jag fått frågan "Hur mycket friser är det i den där?" och "Vad är det för ras, eller är han nån korsning?"
Usch för fördomar:mad:
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Här kommer två bilder på min medryttarhäst. Skulle vara roligt att höra vad ni tycker.


här är i början på sommaren, under igångsättning.

http://www.facebook.com/photo.php?p...to.php?pid=4815568&id=657201786&ref=fbx_album


Här är för nån vecka sedan.

http://www.facebook.com/photo.php?p...to.php?pid=5581090&id=657201786&ref=fbx_album

Hur gör man så att bilderna syns direkt på sidan istället för som länkar? Nån som vet? har aldrig lagt in bilder förut :confused:

/ Maria
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Vad fina pollar ni har :)

I måndags blev jag djupt förolämpad av tjej i gruppen...
Vi pratade skador och då sa jag typ "min lille gör sig nästan aldrig illa...kallblod vet du" Sa jag lite skämtsamt å klappade på min älskling.
Då säger hon "Nej, men han kan ju inte hoppa heller" hånlog och travade iväg... Och jag bara:eek:


Just såna där människor är det extra härligt att hånle lite åt när man spöar dom på tävlingsbanorna med travarna ;) varesej nordisar eller blodingar ;)

här är min stjärna på dagens ridpass. fysatan vad jag älskar att rida den här hästen. så ärlig häst har jag aldrig haft!

(ha i åtanke att han fortfarande är bäbis (5år) och att han har stått i en hage i 1,5 år och är igångsatt igen för 3 månader sen. :)

64851_439595262935_741632935_5011086_3476185_n.jpg
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

JOBIE TEMPEST (US) är han efter:)
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Min kallblodstravare.. är väl inte byggd för nått speciellt.. Stammässigt har han ett hårt möderne som nedärvt en sjujäkla kämpaglöd, långa bakben och en elastik som tillsammans fått honom att kliva på i högsta fart och vunnit drygt en halv miljon på travet.
Som ridhäst är han aldeles för lång, aldeles för korthalsad, aldeles för överbyggd. men det bryr han sig visst inte så mkt om! Han dansar fram i sin svingande samlade trav och verkar rätt så nöjd att vara ridhäst numera!

31446438.jpg

En underhals som kan få en dressyrryttare att gråta.. Tills man rider upp honom i form!
31446450.jpg

Hihi, kolla formen där bakom..
31446454.jpg

"På jobbet" innan seger i hästägarekannan
31444822.jpg

Nån dag innan start.Lösgör lite
31444819.jpg

Jobbar lite på ridbana innan debuten på våren ett år. (För låg form på bilen jag vet)
31444826.jpg

Värmning innan lopp på något!! laddad häst..
31444820.jpg

Vinner
31444825.jpg


Kan väl bara tycka att häst är häst.. De mår säkert bra bara man anpassar arbetet efter individen. Min verkar då trivas med sitt liv både framför timmerdoning, fyrhjulsvagn, sulky, under ryttare i skogen och på ridbana. Däremot skippar vi hoppningen!
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Här är en bild på mig och min 22åring :D

speedan_114911779.jpg
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 621
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 212
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej, jag har ett dilemma. Skulle ni prioritera att ha eran häst uppställda nära hemmet eller nära jobbet? Här är förutsättningarna. Nära...
2
Svar
21
· Visningar
2 538
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Har nyligen köpt en häst och blivit lite förvirrad kring allt dehär med tillskott. Just nu går han på sommarbete och äter enbart gräs...
Svar
7
· Visningar
1 002
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp