Bukefalos 28 år!

Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Ok tack:laugh:
Tycker han är ganska kvadratisk:p
Ca: 155cm i manken och strax under 135cm mellan manke å svansrot:rofl:

Ja, det är ju inte så mycket ryggen som är lång utan bogarna och bakdelen ser det ut som. Jag mätte med fingrarna på bilden för att se proportionerna, för med vissa blir man rätt lurad med ryttare på ryggen! ;) Du får ta det som positivt, att han ser kortare ut än han är när du sitter på! :D


Tycker min ser lite kortare ut också med ryttare på ryggen. Men han är verkligen LÅNG i kroppen, har 140-145 i täcken och är bara ca 148cm hög. Aningens överbyggd bak också, men det tror jag blivit jämnare faktiskt efter att ha lagt på sig lite muskler.
(Ignorera mig! ;) )
img_2607_101509447.jpg

(copyright Sara Thörnblad)
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Snygg pålle!

Rotade fram en bild från när pålle kom för ca 1 månad sen och en ridbild från förra veckan.
dsc02787_102911591.jpg

Ser ngt överbyggd ut men är lika hög fram och bak med mätkäppen, smal och muskelfattig. Gått på travet tills hon var 6, fick föl som 7 åring och sattes tillbaka in som licenshäst nu men är inte tillräcligt travsäker så nu är hon ridhäst sen juli:) Tidigare ska hon vara riden i skogen.
31490895_102574358.jpg

31490905.jpg
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Tror att muskelfattigheten runt manken etc. gjorde ganska mycket, för grundexteriören tycker jag ser fin ut! :) Hade varit kul med en nyare "naken" bild också att jämföra med.

Ser ut som att du gjort ett bra jobb!
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

KL!

Min kbl travare, överbyggd bak o lång/sänkt rygg så förutsättningarna är ju inte de bästa

IMG_1502.jpg

Koncentrerad så jag ser sur ut som en citron

IMG_1031.jpg
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Haha ja jag insåg att jag skrivit lite tokigt:p
TackTack Totola och IronWill:)
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Har du någon uppställd bild man kan jämföra med? :) Alltid kul att se hur det ser ut uppställt vs. under ryttare!
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Nyfiken på vad ni har att säga om min! Har bara ridbild på denna datorn!

_MG_0941.jpg
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Ser ut att vara sån modell som kan få riktigt snygg gång, när man kommit såpass långt att man klarar av att rida fram den. :) Svår bild att se på i övrigt, hade varit bättre med en uppställd bild utan ryttare och sadel. Men fin är den!
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Lägger in en ny bättre bild på Dixie :)

dixie3_103836065.jpg
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Exteriören ser trevlig ut tycker jag. :)
Där lurades man faktiskt på ridbilden, fast tvärtom att hon såg lång ut i ridningen men är eg. ganska kvadratisk. Med tiden kanske det blir tvärtom! :p
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Exteriören ser trevlig ut tycker jag. :)
Där lurades man faktiskt på ridbilden, fast tvärtom att hon såg lång ut i ridningen men är eg. ganska kvadratisk. Med tiden kanske det blir tvärtom! :p

Har inte lagt in nån ridbild. :d :o
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Oj, sorry! Jag blandade ihop er! :o

Haha, då kan du bortse från andra stycket! ;)
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Oj, sorry! Jag blandade ihop er! :o

Haha, då kan du bortse från andra stycket! ;)

Hehe å jag är ny här så har inte kommit på om de går å skriva här i tråden utan att klicka på snabb svar.. :P

Tackar. :)
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Ser ut att vara sån modell som kan få riktigt snygg gång, när man kommit såpass långt att man klarar av att rida fram den. :) Svår bild att se på i övrigt, hade varit bättre med en uppställd bild utan ryttare och sadel. Men fin är den!

Åh, Tackar för det :). Värmer i mattehjärtat!
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

KL

Jag slänger in två bilder på min travar-tjej för jag är lite nyfiken på hur hon är byggd men kan inget om sånt. Tyvärr har jag ingen bra uppställd bild men det kan jag fixa imorgon. Det får duga med två ridbilder så länge.

58415_1257264253.jpg

96135_1252498110.jpg
 
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?

Tog en bättre bild idag. Tyvärr står hon i lite nedförsbacke men de va inte lätt att ta något kort. Antingen var gräset intressantare eller så ville hon bli kliad=)

59287_1282501468.jpg
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 651
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 371
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej, jag har ett dilemma. Skulle ni prioritera att ha eran häst uppställda nära hemmet eller nära jobbet? Här är förutsättningarna. Nära...
2
Svar
21
· Visningar
2 550
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Har nyligen köpt en häst och blivit lite förvirrad kring allt dehär med tillskott. Just nu går han på sommarbete och äter enbart gräs...
Svar
7
· Visningar
1 003
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp