Hur ser man om en katt är dräktig?

Sv: Hur ser man om en katt är dräktig?

Hon verkar ha kommit igång nu, eller vad man ska säga. Vägrar äta blötmat, men äter torrfoder och har börjat dricka igen. Har även lämnat ungarna första gången sedan de föddes, hon vandrar runt en del i lägenheten, kommer fram för gos och vill rent allmänt vara nära en. Vid jämna mellanrum går hon tillbaka till ungarna. Är detta normalt? När brukar det vara vanligt att kattmamman kollar efter en ny boplats och vill flytta ungarna?

Det är normalt.

När eller om de börjar leta ny boplats varierar. En del är nöjda med en boplats medan andra är väldigt "flyttiga" av sig. Om det är lugnt där hon har kattungarna och du håller rent är det inte säkert att hon kommer vilja flytta på dem.
 
Sv: Hur ser man om en katt är dräktig?

Passar på att uppdatera medan mitt internet funkar.

Kattmamman verkar ha fått tillbaka sin aptit, hon äter det mesta man ger henne men är inte alltför sugen på blötmat än så länge. Vinglar mindre sedan hon började få antibiotika. Ungarna växer så det knakar och väger rätt lika allihop. Allt går väldigt bra just nu :)

Däremot så ser man absolut ingen skillnad på de två mörka och de två ljusa katterna.

De mörka kattungarna är riktiga dramaqueens. Så fort man plockar upp dom så skriker de i högan sky, medan de ljusa är lugna och tysta.

Lite bilder på de små liven.

En av de mörka
IMG_3856_zps278d4031.jpg


Och en ljusare
IMG_3849_zpscc759598.jpg


IMG_3831_zps00403525.jpg


IMG_3842_zps3adf7ebb.jpg


IMG_3822_zpsa6456e59.jpg


Ska dit imorgon och ta nya bilder nu när de växt. :)
 
Sv: Hur ser man om en katt är dräktig?

Åh ! En hel kull med rödingar i olika nyans - jag drömmer om att ha en röd/creme kisse någon gång.
 
Sv: Hur ser man om en katt är dräktig?

Jag har också alltid drömt om att skaffa just en röd katt, så hoppas på att jag kan norpa en av dessa ungarna och att min nuvarande katt kommer tycka det är fantastiskt med kattsällskap, annars funkar det inte..

Ska hur som bli intressant hur deras egenheter utvecklas med åldern. De ljusare är definitivt mer accepterande än de båda mörka, än så länge. De mörka är dessutom riktiga fighters när det gäller att ta för sig av mjölken, sparkar undan och har sig. En har dragit ifrån rätt mycket viktmässigt, annars ligger de tre andra på samma nivå. :)
 
Sv: Hur ser man om en katt är dräktig?

Han svor lite över situationen, att tidigare ägaren inte hade berättat något. Min bror ville verkligen inte ha fler katter. Men när han väl kom hem från semestern så tog det inte så lång tid för honom att bestämma sig för att han ska spara en för sig själv. Så han är nöjd, lite orolig över hur det blir i framtiden bara, om de kommer riva sönder hans möbler osv när de blir större. Men vi får lösa den situationen då helt enkelt :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 482
Mat Jag vet att jag kanske inte framstår som en muntergök när jag skriver en del om min autism och anorexi här på buke, men jag läser dom...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 651
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Hej, jag har skrivit här i perioder och en del av vet nog redan att jag har anorexi, jag har varit sjuk i 13 år varav 11 år av dom...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
13 583
Senast: Qelina
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 877
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp