Hur ska jag göra?

S

Smasc_SweetHeart

Hej!
Jag har ett föl på 8 månader. Hon är jätte snäll och lugn men när hon är i hagen är det nästan omöjligt att ta henne. När jag är själv är det inga problem men när pappa kommer så säger hon typ: Byebye baby!
Nu har jag försökt mutat henne med godis. Så fort hon blir tagen så får hon jätte lite godis och jag har berömmt henne. Sen ska jag minska på godiset och se hur det går. Men om det inte hjälper hur ska jag göra då?
Detta är mitt första föl och jag är bara 16 år. Min pappa har ingen erfarenhet av hästar elr så, han har bara haft ko och gris. Jag är inte hos mamma för hon "slängde" ut mig och hästarna.
Jag var mer hos pappa och då fick mamma ta hästarna själv men sen tröttnade hon och skickade upp dem till mig och pappa.

Mvh/ Madde
 
Sv: Hur ska jag göra?

Ge fölet tid att lära känna din pappa och han henne. Som det låter på din beskrivning så känner sig fölet osäkert med honom. Troligen är han då också själv lite osäker efter som han inte är så van vid hästar. Tror att det löser sig när bägge blivit lite mer vana vid varandra.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 884
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ TW = Trigger warning för psykisk ohälsa. Jag tog äntligen kontakt med kuratorn på vårdcentralen för ett tag sen. Som liten hade jag...
Svar
2
· Visningar
1 086
Senast: Tofs
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 418
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 997
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp