Hur ska man börja en konversation med försäljaren?

En förstahäst bör vara kry och igång, då får man roligast med den. Man ska inte köpa på sig problem som är kända, de brukar dyka upp ändå. Lägg hellre några tiotusen till på hästen istället för att behöva lägga det på veterinärräkningar. Och kolla upp hur hästen är försäkrad! Att köpa en häst med känt problem utan en vettig försäkring ska man bara göra om man har alldeles för mycket pengar som man gärna blir av med.

Vag gäller en provperiod så behöver man komma överens med säljaren om vem som står för eventuella skador på hästen eller vad som händer om något sker som ger en permanent minskning av hästens värde. Jag har träffat på få som över huvud taget kan tänka sig att diskutera att lämna ut häst på prov.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 010
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 938
Senast: Nox
·
  • Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 127
Senast: Nepenthe
·
Fritid Jag har gått och intresserat mig för stridsflygplan, och undrar om någon har något tips på bra böcker om just det? Inte för svåra, och...
Svar
5
· Visningar
367
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp