Bukefalos 28 år!

Hur stoppar man?

P

protection

Hur stoppar man privata oseriösa personer som säljer hästar som inte är okej och därav massa köpare blir lurade??:confused:

Och hur gör man för att få ut information om sådanna här saker,så inte fler människor behöver bli drabbade??:confused:
 
Sv: Hur stoppar man?

Ja jag undrar det samma. Personen/företaget som lurade mig ska vetrinärbesikiga en häst till snart fick jag reda på av vet. Stackars krake som köper av denna person och jag kan inte varna.:devil:
 
Sv: Hur stoppar man?

Varför ska man varna o hålla på??? Har sett massa såna varningar om flera olika "hästförsäljare" här på buke.
Om man ska köpa en häst får man ju faktist skylla sig själv om man inte kollar upp hästen innan köp.
När jag köper häst så ser jag till att besikta hästen, är med själv på besiktningen, annars kontaktar jag veterinären o hör efter vad han tyckte osv...
Sen brukar jag be om tidigare ägares telnr om nuvarande ägare inte ägt hästen länge (med länge anser jag minst 2 år) Får jag inget nummer, inget köp !!
Sen står det ju i alla hästars pass numera när nuvarande ägare köpte hästen så där kan man inte lura nån, dessutom står ägare innan.....
Sen får man ju se till att provrida osv, är hästen tävlad kollar man ju resultat, har den inte placeringar , jag då går man in på respektive tävling o kollar.....
Det GÅR att kolla upp allt innan köp !! Klart man kan bli lurad men risken är minimal även hos den värsta hästskojare om man kollar noga.
 
Sv: Hur stoppar man?

lr så kollar man upp hästen innan,många här anser sig blivit lurade här på buke har ju agerat totalt urkorkat i sin positions som köpare..
 

Liknande trådar

Samhälle Läst artiklar i svenska dagbladet igår och idag där de har granskat försäljning av smällare, fyrverkerier och olagliga airbombs bland...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Sharpless
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 731
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 989
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Jag ser det om och om igen. Narrativet att dressyrryttare är rädda för sina hästar - och att det går ut över hästarnas välfärd. Vad...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 810
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp