Hur tänkte du där?

Nere och går på stranden, inte en lampa när och becksvart. Jag har en otroligt stark pannlampa, reflexväst. Reflexvästar på hundarna och blinklampor. Den yngre brukar vara lös och jag kör pannlampan på full blast motsvarande helljus för att se om det kommer någon samt ha koll på hunden. Precis innan jag ska till att koppla lös kommer där en svart hund brakande från sidan i mörkret och det blir ett jäkla liv. 200m bakom kommer hundägaren i sakta mak, helt svartklädd, inga lampor eller reflexer.... Säger inte hej/hur gick det/ eller ber om ursäkt, går bara vidare. Hade jag inte haft busstid att passa så hade jag haft uppsträckningssamtal med människan!

Inte första gången jag träffar på helt svartklädda människor i mörkret och jag har full förståelse för att man vill gå en lugn promenad i mörkret men ha då någon form av reflex på dig själv och hunden så att andra har en chans att upptäcka er och tänker du inte ha lampa på hunden så du ser var den är, koppla inte loss den!
 
Men vad i hela.... Att hon inte ens hade vett nog att hålla hunden mellan sig själv och vägkanten... Hade du möjlighet att skälla ut henne?

Möjlighet hade jag väl, hade ju kunnat stanna bilen, men jag blev så rädd när jag insåg att jag höll på att köra på hunden så jag tappade hjärnan lite och körde vidare bara - glad att jag inte tog död på en hund liksom.
 
Kommentar på en bild: Åh vad fin hon är du har inte funderat på att ta valpar på henne? Vi har en hane här hemma som vi gärna skulle ta valpar på".
Alltså sorry men du känner inte hunden, du vet inte ens vad den heter, du har bara sett en bild? Osv. :banghead:
 
Jag fattar inte heller det där med reflexer. För några veckor sedan skulle jag köra hem rätt sent på kvällen, det regnade och var kolsvart - vi har inga gatlampor på våran väg. Såg en tjej i reflexväst och pannlampa som kom gående på min högra sida. Körde såklart "ut" från henne, ser att hon kikar åt sidan och inser precis i tid att på andra sidan vägen, helt utan reflexer, har hon en lös hund med sig som stod och nosade i gräset - det var den hon tittade på... Tur där att det var en 30-väg...
:nailbiting: Undrar om somliga inbillar sig att deras hundar självmant håller sig undan från bilar så att det inte finns någon risk? Jag begriper inte att man inte är rädd om sitt djur.
 
Jag fick höra av en bekant att hans hund kissade bara inne om man varit inne med skorna på. Han hade skällt ut sin bror för att han hade gått in med skorna och då kunde han ha gått i kiss och därmed kunde hunden kissa inne.

Jag går in med skorna ibland mina hundar kissar aldrig inne. Jo valpen nu men det räknas inte.
 
Ser så många hundar ute i mörkret utan reflexer att jag tycker att kommunen borde göra en insats och dela ut hundreflexer (de delar ut västar till cyklister emellanåt). Senast i helgen mötte jag en person med två lösa goldens utan en enda reflex, i ett bostadsområde där det kör bilar och bussar. Hur tänker man när man inte fattar att hundar inte syns i mörker?

Men goldens är ju ljusa! :angel::up::banghead:

Överlag börjar jag få krupp på allting som inte vill bli överkört men ändå är ute i mörkret utan att se till att synas. Nästan så att jag vill ställa av bilen tills det blir ljust ute igen. :nailbiting:
 
Kommentar på en bild: Åh vad fin hon är du har inte funderat på att ta valpar på henne? Vi har en hane här hemma som vi gärna skulle ta valpar på".
Alltså sorry men du känner inte hunden, du vet inte ens vad den heter, du har bara sett en bild? Osv. :banghead:

Äh, är de olika raser så blir de ju automatiskt friskare! :up: Bara att köra på, du kanske får tjäna dig en rejäl summa på de söta valparna!

Jag tror inte folk riktigt helt tänker ibland :meh:
 
Hundnr 1. som börjat springa fram till andra hundar när den är lös.
Hund nr 2. Har börjat morra mot andra hundar, som den tidigare gått ihop med.

Lösning? Vi tränar med att spruta vatten på dom, när de ser/alt försöker gå fram till andra hundar......
 
I går hörde jag något som tar alla pris,en vän var intresserad av en fralla hane (15 mån) till framtida avel och förhörde sig då om hälsotillståndet, jodå han var frisk,fast han hade ju katarakt på ett öga........ som han fått för att han bet på elsladdar som valp :banghead::banghead::banghead::eek: Ja vad säger man !?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 962
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 437
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 846
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 428

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp