Hur tanker man om dricks i Sverige?

Litet knapplan,
sjalv dricksade jag mest utomlands... Nan vanda till bartenders har o var, nan vanda till en servitris som var lite "extra" "hemma"... togs aldrig pa "Fel" satt vad jag markte? ..fattiger manniska sjalv dock sa vart inte sa mkt... :)

Sjalv fick jag dricks... nar jag jobbade pa en ponnyridning (hor o hapna? lol) oftast bara en femma hit eller en femma dit, hogsta tror jag var 45 kronor dock... ridturen kostade 5 spann, jag fick en femtiolapp med orden "kop glass pa rasten, det fortjanar ni tjejer". Det togs inte pa "fel" satt, vi var ratt glada for uppskattningen faktiskt.

Har dricksas inte sa ofta (om vi ska jamfora med usa... det ar mer som sverige) bartenders dricksar man for att visa uppskattning vid god service, nan gang da och da dricksas servitriser pa resturang. Mer vanligt att det dricksas har i omradet om det ar kombinerat resturang-bar. Meeeen sa bor vi i ingenstans, kan tanka mig att det ar annorlunda i mer tatbefolkade omraden. Typ ontario.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 905
Senast: MiaMia
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 590
Relationer Det finns nog några på det här forumet som kommer ihåg mina tidigare trådar och hela spektaklet runt dessa. Jag vill börja med att säga...
2
Svar
30
· Visningar
3 997
Senast: tara
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 276
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp