Hur vet man??

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Fullblod

Ja hur kände ni att det var dags... asså även innan värkar kom igång eller att vattnet gick... fanns det nåt ni kände innan som gjorde att ni visste att idag eller inom en snar framtid kommer bebis??? Känner mig lite knepig idag... har haft förvärkar i flera veckor... magen har sjunkit ner massor och idag är magen verkligen stenhård... känns som om något skulle kunna hända precis när som helst... ska ha bf på torsdag så jag är ju ganska bra i tiden med... Är jag helt ute och cyklar eller kan känslorna vara berättigade??
 
Sv: Hur vet man??

Gick oxå å trodde att nu e det dax... sen helt plötsligt när man minst anar det så e det dax.... Å då märker man det :crazy:
 
Sv: Hur vet man??

som giffan skriver... så länge man funderar är det inte dax.
när det är dax på riktigt vet man!
enligt mina erfarenheter iallafall :p
 
Sv: Hur vet man??

När jag fick min dotter var jag jätte knepig innan värkarna satte igång på riktigt. Jag var väldigt rastlös och kunde inte bestämma mig för vad jag skulle göra, först tog jag ett bad och sen gick jag och lade mig, sen gick jag upp och åt lite sen badade jag, gick ock lade mig om och om igen. När jag hade upprepat det ca: 4 gånger satte värkarna igång.

Ungefär ett dygn innan värkarna började hade jag en brunaktig tjock flytning, slemproppen, det kan man få innan det sätter igång sa bm till mig.

Lycka till!
 
Sv: Hur vet man??

Ha ha, det låter precis som när stona skall föla !

"Jag var väldigt rastlös och kunde inte bestämma mig för vad jag skulle göra, först tog jag ett bad och sen gick jag och lade mig, sen gick jag upp och åt lite sen badade jag, gick ock lade mig om och om igen. När jag hade upprepat det ca: 4 gånger satte värkarna igång."

Det är det tydligaste tecknet på de jag har sett som skall föla !
 
Sv: Hur vet man??

Jo min slempropp försvann för ca en vecka sen... men vi får väl helt enkelt se vad som händer då...
 
Sv: Hur vet man??

Skojjar du eller... tror snarare att jag fölade än hade en förlossning oxå :crazy: försökte slappna av och bara ta det lugnt och det fungerade, tog bara 45 minuter!
 
Sv: Hur vet man??

Då kan det nog vara så att det börjar bli dags :bump: :bump: :bump:

Längtar tills om 7 månader när det är dags för mig, tiden går så himla långsamt just nu...
 
Sv: Hur vet man??

Hoppas hoppas hoppas... :)
Vill så gärna att den ska titta ut nu...
 
Sv: Hur vet man??

Både jag och flera av mina vänninor blev fruktansvärt trötta några timmar innan värkarna satte igång.
Då tänkte man inte på det, men efteråt när vi pratat om det så hittade vi denna likhet.
Så känner du dig helt slut kanske det är dags :D

Lycka till! :banana:
 
Sv: Hur vet man??

ja inte är man pigg inte.. men det är jag ju å andra sidan inte så hemskt ofta... men just nu är jag så trött att det tom kliar i ögonen...

Tack det kan nog behövas ett lycka till :)
 
Sv: Hur vet man??

Hehe jag var så säker på att det inte skulle komma igång av sig självt den här gången heller så jag fattade inte vad som var på gång förrens det var tre fyra minuter mellan värkarna... Jag tyckte mest att ungen i magen var ovanligt stökig... Vilket kanske var tur för karln var ute och fiskade och kom inte hem förrens sent på kvällen... Hade jag förstått att det var värkar så hade jag nog blivit orolig för att han skulle bli allt för sen...
 
Sv: Hur vet man??

Med första sonen hade jag förvärkar och bara väntade på att allt skulle vara över, med andra sonen var jag inte alls beredd. Det var ju 2 veckor för tidigt så jag trodde att det bara var förvärkar. Den dagen hade vi bokat in bm kontroll, som jag gick på och så skulle jag träffa en lärare och funderade på att åka till henne i alla fall. Men jag fattade sedan beslutet att det nog var dags att åka in i alla fall. Tur det för sonen föddes den tiden jag skulle vara hos läraren, efter 47 minuter på förlossningsavdelningen....

Har tänkt många gånger på hur det egentligen hade gått om jag inte valde att åka in när jag gjorde utan väntat. Trodde inte att han skulle födas så snabbt, trodde han skulel ta ytterligare timmar på sig innan han ville ut.
 
Sv: Hur vet man??

Nä inget har hänt ä :cry: :cry:

Sååå tråkigt att bara sitta här och vänta.. men den lill* bestämmer sig nog så småningom antar jag... ska till MVC idag så jag får se vad de säger då :)
 
Sv: Hur vet man??

Åh där är du ju!

Lycka till på MVC, när jag var där sista gången innan min dotter kom sa BM att hon och jag antagligen inte skulle träffas mer och hon fick rätt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 543
L
  • Artikel
Dagbok Tills nu så trodde jag ALDRIG att nåt sånthär skulle hända för mig. Eller egentligen så hela mitt liv är ju som jag aldrig trodde att...
2
Svar
35
· Visningar
2 263
Senast: zuli
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 448
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske kommer låta jätte dumt men jag vill skriva lite om i tisdags. Och det som hände då var att jag försökte att ta själv mord...
2
Svar
27
· Visningar
2 346
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Tjockistråden 3
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp