Huskattbevis i SVERAK

MissFideli

Trådstartare
Nån mer än jag som har skaffat mig det? Min Fia kommer aldrig att ha användning av det, men det ser ju fint ut och låter bra :D

Så nu har hon regnr (S)SVERAK HUS 2003-287

Tjusigt va? :love: :love: :love:
 
Jag har också huskattbevis på min husis. Skaffade då jag hade tänkt ställa ut henne, men hon trivs inte i trnsportbur så jag tvivlar på att utställningsbur är något bättre. Hon får stanna hemma.
 
Ska precis skicka in papperen på Elsa! För hoppningen är väl att jag ska ställa ut henne samtidigt som jag åker med skogisen! Måste ju i alla fall testa EN utställning med henne, vem vet, hon kanske tycker det är jätteroligt! *hoppas*
:rofl:
Cramizzar //Malin
 
Jag visste inte ens att det fanns förrän jag såg ditt svar på bananabambis frågor i hennes tråd.

mandalaki
 
Jag tycker det är jättekul med folk som frågar. Det visar på ett stort intresse, både för katten som djur och för alla både nödvändiga och icke nödvändiga saker runtikring. Som sagt, min huskatt kommer aldrig att ställas ut, men det är ändå kul att ha ett sånt :o :angel:
 
Nu har jag fyllt i blanketter för mina tre också :) Men jag fattar inte vart jag ska skicka dem. SVERAKs kansli vad jag förstår.. någon som har koll på adressen?

/snurpe
 
Jag har ju bara haft katt "på allvar" i ett år nu, och det uppkommer alltid flera "aha´n" ju mer folk man pratar med. Och det känns skönt att det är okey att fråga :cool:
 
Måste man inte skicka in den via sin egen klubbs sekreterare? Det fick jag göra när jag reggade min husis Saga iaf.
 
Hör med Sverak, men jag tror tyvärr att du måste vara medlem i någon klubb (=medlem i Sverak) för att ha möjligheten att regga en katt.
 
Aha... Okey. Men kan man inte gå med i en lokal kattklubb utan att ha något mer intresse än att regga sin katt?

Fast det kanske inte uppskattas om klubbsystemet är uppbyggt på samma sätt som inom ridsporten; att klubben i sin tur betalar avgifter för alla medlemmar till högre poster. Då vill man ju faktiskt bara ha aktiva medlemmar.
 
Sverakklubbar betalar ju ofta tex prenumeration på sveraks tidning till alla medlemmar. (Den rekommenderas om du vill läsa en hyfsat seriös kattidning förresten, det är dåligt med sådana på svenska). Då betalar man mer i medlemsavgift till klubben, så det är ju upp till dig att avgöra om det är värt det. Det finns många kattklubbsmedlemmar som man aldrig ser i någon aktivitet, möjligtvis ställer de ut ibland. Många klubbar arrangerar föreläsningar och annat som kan intressera även den som inte är utställningsintresserad.
 
Åh, jag måste registrera Nils :)
Men finns det nån "huskattsklubb" eller nånting som man kan vara med i (eftersom att det lät som att man måste vara med i en klubb för att va med) :confused:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Hedinn
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
9 686
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 624
Senast: Caoimhe
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 558

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp