Hyra ut hästtransport!

Sv: Hyra ut hästtransport!

Ja det är synd, för det är mycket bättre att hyra av en privatperson. De brukar inte ha något fixt klockslag när det skall lämnas och man får ha ett fint och fräscht släp. :) känns jättelyxigt.

Om jag visste att hästen lever rövare i släpet skulle jag inte kunna med att låna av en privatperson faktiskt. Då skulle jag hyra av en mack, och kolla att försäkringen är bra. Folk kan vara fräcka...
 
Sv: Hyra ut hästtransport!

Jag tror snarare på att du skall låna ut det (givetvis mot betalning) till närmre vänner som du vet respekterar dig och förhoppningsvis dina saker också! :)

Jag har lånat släp av en stallkompis och hon tog 300kr (eller ja, hennes mamma :D) för en dag (vi åkte till vet 2 h bort så lånade den mellan typ 07-19)

Givetvis var jag noga med att dom visste att skulle min häst sparka sönder någonting eller liknande så hade jag givetvis ersatt det, så dom var trygga och kunde vara lite extra sjysta! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Hyra ut hästtransport!

Jag lånar heller inte ut släp på grund av risken att få det förstört. Visst, behöver någon åka akut till veterinären och inte har tillgång till släp så kan det bli aktuellt men inte annars.
Senast när jag var inne med släpet på service stod en transport där som skulle lagas. Ägaren hade lånat ut släpet till sin bästa kompis som hade glömt att släpet satt på och försökte köra in i ett parkeringshus... :o Det är på grund av detta jag inte ens lånar ut till vänner, risken för bråk om det händer något är för stor.
 
Sv: Hyra ut hästtransport!

Jag tror snarare på att du skall låna ut det (givetvis mot betalning) till närmre vänner som du vet respekterar dig och förhoppningsvis dina saker också! :)

Jag lånar ut mot betalning till några få men det är inte alls lika intressant som om man får låna gratis... Gäller även klippmaskin odyl, även om det var SÅ viktigt så länge det inte kostade något.
 
Sv: Hyra ut hästtransport!

Oj då! För mig är det självklart att betala för att låna ett släp och lånar jag en klippmaskin brukar jag alltid erbjuda att betala en omslipning av skären! :)
 
Sv: Hyra ut hästtransport!

Ska kanske tillägga att det finns flera som du också, men har vissa i bekantskapskretsen som inte ser det på så vis.
 
Sv: Hyra ut hästtransport!

Nej jag kan tänka mig att det finns en hel del "Jamen herregud vi är ju så hiiiiimla bra vänner och du lånar ju socker av mig ibland" typer! ;):banghead:


:D
 
Sv: Hyra ut hästtransport!

Häromkring kostar det 350-450 per dag att hyra släp, så du kan nog lätt ta runt 500 kr för en dag. Jag skulle dock inte vilja hyra ut mitt släp till någon jag inte känner väldigt väl, då släpet vi hyr kan se lite si sådär ut efter att någon annan haft det. Smutsigt, söndriga lampor, etc. En gång var det någon som hade spolat ur släpet vid flera minusgrader, så det var glashalt på gummimattan.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så "allt" här på ön är nedstängt pga viruset. Ranxhen jag jobbat på senaste året har klappat igen för gott och kommer inte öppna igen...
2
Svar
29
· Visningar
3 965
Senast: hastflicka
·
Ekonomi & Juridik Har nyligen fått veta att ett stall nära min skola (bor på internat) har otroligt billig stallhyra (1000kr, inkl. boxplats, strö och...
Svar
7
· Visningar
1 263
Senast: _Charlotte_
·
Utrustning Vart hyr ni då? av företag eller privat? Lasttränar nu med mitt gamla släp men rampen börjar bli dålig av all ur o in samt att det...
Svar
5
· Visningar
1 023
Senast: Tjockisina
·
Hemmet Söker lite tips och råd till ljuddämpning i sovrummet. Har nyligen flyttat till en egen lägenhet och har då hamnat lite i utkanten av...
Svar
6
· Visningar
4 947
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp