Hyresnämnden hanterar även Stallfrågor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man har ju de rättigheter som står i kontraktet.
Om man inte vill ha det så är det ju fritt att ha häst någon annan stans eller låta bli att ha häst.
De enda rättigheter som man har står i lagar och kontrakt.

Så du gör alldeles rätt i att ha dina hästar på egen mark om du vill ha bestämmanderätten.
Andras mark har du ingen rätt att bestämma över.
Men ta för allt i världen inte in några andra hästar som ägarna kan ställa i någon av dina hagar och sedan vägra att flytta på.
För du får inte flytta på dem utan att det blir egenmäktigt förfarande.

Jag ska aldrig ha någon annans djur hos mig, det är alldeles för mkt skrik f lite ull
 
Att man som inackorderad inte har några rättigheter när d kommer t hagarna.
Fast ärligt nu får du ju lägga ner i denna tråd . Dina femhundra poster har INGET med @Inte_Ung s tråd att göra öht och du har tydligen inte heller läst in dig på dennes situation trots att du fått länk och uppmuntran att så göra för att du ska förstå vad tråden avser . Starta en egen tråd om ämnet du engagerar dig så mycket runt och låt bli att peppra denna tråd med dina egna personliga hangups och dåliga erfarenheter , som är totalt malplacerade utifrån TS situation och tråd .
Det är ju verkligen JÄTTE tråkigt att du haft så undermåliga ställen du stått inackorderad på att hela din bild av stallägare är färgad utifrån det och du hoppat igång från dag ett på TS tråd trots att du helt missat vad tråden avser .
 
Ja jag kan tycka precis vad jag vill. Att nåt står i lagen betyder inte att alla invånare tycker att det är rätt.
Jag vill inte få hästen flyttad t en skitig hage om jag lagt en massa jobb på att hålla efter "min" hage. Så enkelt är det och det är mig scheiss egal vad lagen säger, det är såhär jag tycker oavsett. Om jag vill stå kvar så får jag naturligtvis acceptera en hagflytt men det förändrar inte vad jag tycker om saken.
Så om du har en inackordering sen som anser att dennes hage av någon anledning är "privat egendom" så har du som stallägare inte rätt att byta hage oavsett anledning? Även om du behöver sälja en häst eller säga nej till en ny perfekt inackordering för att du inte får ihop hagarna annars?
 
Fast ärligt nu får du ju lägga ner i denna tråd . Dina femhundra poster har INGET med @Inte_Ung s tråd att göra öht och du har tydligen inte heller läst in dig på dennes situation trots att du fått länk och uppmuntran att så göra för att du ska förstå vad tråden avser . Starta en egen tråd om ämnet du engagerar dig så mycket runt och låt bli att peppra denna tråd med dina egna personliga hangups och dåliga erfarenheter , som är totalt malplacerade utifrån TS situation och tråd .
Det är ju verkligen JÄTTE tråkigt att du haft så undermåliga ställen du stått inackorderad på att hela din bild av stallägare är färgad utifrån det och du hoppat igång från dag ett på TS tråd trots att du helt missat vad tråden avser .

Du får väl beordra övriga att sluta citera, kommentera och ställa frågor utifrån mina inlägg så slipper jag svara dem som en upphakad papegoja.....
 
Så om du har en inackordering sen som anser att dennes hage av någon anledning är "privat egendom" så har du som stallägare inte rätt att byta hage oavsett anledning? Även om du behöver sälja en häst eller säga nej till en ny perfekt inackordering för att du inte får ihop hagarna annars?

Ska jag säga det igen.....? Jag vill inte få en hage som är i sämre skick. Jag förstår att jag inte har nåt att sätta emot men jag har rätt att tycka vad fan jag vill om det.
 
Du får väl beordra övriga att sluta citera, kommentera och ställa frågor utifrån mina inlägg så slipper jag svara dem som en upphakad papegoja.....
Varför skulle jag göra det ?
Du har belägrat tråden off topic å det grövsta med en attityd som är extremt dålig mot stallägare trots att det är totalt malplacerat i just denna tråd, och fortsätter göra oavsett vad folk förklarar/skriver , så självklart får du kommentarer. Utifrån hur mycket hjälp du fått från alla håll att läsa in dig på vad tråden handlar om , och att du inte väljer att så göra men ändå fortsätter i eget syfte i tråden så får du responsen . Det är inget tvång att du måste svara , du har ju svarat väldigt många gånger nu enligt samma OT ämne i denna tråd .
 
Fast ärligt nu får du ju lägga ner i denna tråd . Dina femhundra poster har INGET med @Inte_Ung s tråd att göra öht och du har tydligen inte heller läst in dig på dennes situation trots att du fått länk och uppmuntran att så göra för att du ska förstå vad tråden avser . Starta en egen tråd om ämnet du engagerar dig så mycket runt och låt bli att peppra denna tråd med dina egna personliga hangups och dåliga erfarenheter , som är totalt malplacerade utifrån TS situation och tråd .
Det är ju verkligen JÄTTE tråkigt att du haft så undermåliga ställen du stått inackorderad på att hela din bild av stallägare är färgad utifrån det och du hoppat igång från dag ett på TS tråd trots att du helt missat vad tråden avser .

Fast jag hoppade igång på att jag tolkade det som att Tara (eller vilket nick det nu var) verkade tycka att I_U slösade m skattepengar och borde ägna sig åt att rida istället.... Jag tog I_U parti....
Det var först senare jag påpekade att det visst kunde vara negativt f mig som inackorderad att kunna bli runtskjutsad i olika hagar utifrån stallägarens godtycke utan att ha nåt att säga till om.
 
Varför skulle jag göra det ?
Du har belägrat tråden off topic och fortsätter göra , självklart får du kommentarer men utifrån hur mycket hjälp du fått från alla håll att läsa in dig på vad tråden handlar om , och att du inte väljer att så göra men ändå fortsätter i eget syfte i tråden så får du responsen . Det är inget tvång att du måste svara , du har ju svarat väldigt många gånger nu enligt samma OT ämne i denna tråd .

Och ändå fortsätter folk att ställa samma frågor. Varför uppmanar du inte andra att läsa mina "500" inlägg eller vad du nu räknat dem till.
 
Och ändå fortsätter folk att ställa samma frågor. Varför uppmanar du inte andra att läsa mina "500" inlägg eller vad du nu räknat dem till.

Fast jag hoppade igång på att jag tolkade det som att Tara (eller vilket nick det nu var) verkade tycka att I_U slösade m skattepengar och borde ägna sig åt att rida istället.... Jag tog I_U parti....
Det var först senare jag påpekade att det visst kunde vara negativt f mig som inackorderad att kunna bli runtskjutsad i olika hagar utifrån stallägarens godtycke utan att ha nåt att säga till om.
ja du hoppade igång helt obefogat och fick vägledning direkt att du misstolkat totalt samt förklaring och länk till tidigare tråd för att du skulle förstå vad det handlade om för väldigt unikt komplicerad situation .
Du har inte läst den tråden utan fortsatt tjafsa runt din egen attityd mot uppstallningsvillkor och dåliga erf du har .
Jag har trianglat detta till moderator nu , inte pga det du skriver öht utan för att du förstör en tråd som handlar om ngt totalt annat och du borde starta en relevant tråd utifrån det om du vill diskutera det . Som sagt tidigare .
 
ja du hoppade igång helt obefogat och fick vägledning direkt att du misstolkat totalt samt förklaring och länk till tidigare tråd för att du skulle förstå vad det handlade om för väldigt unikt komplicerad situation .
Du har inte läst den tråden utan fortsatt tjafsa runt din egen attityd mot uppstallningsvillkor och dåliga erf du har .
Jag har trianglat detta till moderator nu , inte pga det du skriver öht utan för att du förstör en tråd som handlar om ngt totalt annat och du borde starta en relevant tråd utifrån det om du vill diskutera det . Som sagt tidigare .


Jag tycker faktiskt inte att det är OT att diskutera ev för och nackdelar med det beslut hyresnämnden har fattat, det känns snarare som en rätt naturlig utveckling.
 
Fast jag hoppade igång på att jag tolkade det som att Tara (eller vilket nick det nu var) verkade tycka att I_U slösade m skattepengar och borde ägna sig åt att rida istället.... Jag tog I_U parti....
Det var först senare jag påpekade att det visst kunde vara negativt f mig som inackorderad att kunna bli runtskjutsad i olika hagar utifrån stallägarens godtycke utan att ha nåt att säga till om.
Ja du gjorde en konstig tolkning där.
 
Jag tycker faktiskt inte att det är OT att diskutera ev för och nackdelar med det beslut hyresnämnden har fattat, det känns snarare som en rätt naturlig utveckling.
Förklara gärna på vilket sätt du anser dina inlägg relevanta utifrån hyresnämnden och inte ungs tråd utifrån dina egna inlägg i tråden ? Dina inlägg har ju öht inte varit relaterade till TS tråd .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 074
Senast: Smurfoff
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
936
Senast: sjoberga
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 167
Senast: Bee
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 578
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp