Icke godkända hingstars stamtavlor - alla raser

Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Jag pratade med henne då jag höll på att forska i detta. Hon kan inte minnas Bogar. Skulle kolla i sina papper om hon hittade något, och i sådana fall höra av sig till mig, vilket hon inte gjort. Jag antar att det tyvärr betyder att hon inte har hittat ngt.
Man kan ju alltid hoppas att en senare ägare till Bogar läser detta!

Nu har jag själv inte kvar min häst efter Flash, utan hon går (såvitt jag vet) som lektionshäst i Alvesta nu.
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Och så en riktig kändis, omdebatterad både här och på andra ställen, Chabloon född 1978 e Chagall u Nicolina e Niarchos - Unikum - Heimdal. Svår fälttävlan och körning, msv dressyr och hoppning, visad flera gånger men trots det inte godkänd. Har också fler än tio avkommor.
Chabloon hade minst 3 avkommor som stod i Botkyrka (inte ridskolan utan kommunen) och jag tror bara en av dem lever fortfarande. Alla hade visst såna fel att de var tvugna att avlivas, och den sista går idag som promenadhäst/lättare klasser efter att ha tävlat bra högt upp i dressyrklasser innan han "gick sönder"...

Så sist jag pratade med folk från området så var Chabloon avkommor inte högt på listan över "vill ha" ....
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Konstigt, för här i trakterna är han rätt populär och man stöter på avkommor rätt ofta.

//E
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Amigo, född -90 e. Czempin xx u. Polly ue. Okänd. Tyvärr död nu.

Han har använts en del inom "skäckaveln" och har en hel del avkommor med ett lite speciellt temprament om jag har förstått saken rätt. Hästarna är som regel väldigt coola men säger ifrån bestämt om det inte passar. Amigos avkommor blir bra fälttävlanshästar eller används gärna i hoppning.

Han stod i Hörby, Skåne har jag för mig och Vivika Nilsson födde upp ganska många hästar efter honom.
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Hade inte Gustavii, Lars Irco B också? Eller blandar jag ihop hingst och ägare.
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Det enda du blandade ihop var sista bokstaven:)
Ska vara G för Gustavii
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Jajaja, petitesser. ;) Men honom finns det väl några avkommor efter också har jag för mig.
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Jag vet inte ifall han har några i Sverige, för han stod väl aldrig här:confused:

Vet att han är död nu men att det finns fryst kvar.
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Undra om det inte finns det, det är som att jag har för mig att jag hört det för några år sedan. Att han är död vet jag.
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Lars Irco G 1991-2001 e. Irco Mena u. Lars Imp G ue. Imperius xx
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Undrar varför jag har för mig att Lars Irco G är avelsvärderad?
Eller var det en annan Gii hingst som stod på ett dokument, kan det ha varit SH?

mvh
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Lars Irco G såg jag i Falsterbo (kommer inte ihåg året) ganska liten men hoppade så det blev knäpptyst på läktaren.

Det var många upprörda känslor när det gick upp för "folket" att han inte blev gdk.
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Hmmm. Tittade på bilden som Görel länkade till på Lars Irco G, har bestämt för mig att jag tyckte han såg liten ut, men där står att han var 1.69, så jag hade uppenbarligen fel.:o
Om han var det måste mannen som håller i honom vara mist 2.05m eller vad tycker ni??;)

Strunt samma hoppa hus kunde han och han var max 6år, för när jag tittar på mina foton vann Sack BT.

Ni som minns, var det inte så att hans möderne inte uppfyllde ASVH:s dåvarade regler (irländskt)??
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Med Irish Draught-hingsten King of Diamons tills mormorsfar var det kört att få igenom honom i Sverige:(

Är bara allmänt sur på ASVH:s inställning till ID-blod;) Om vi nu ska avla hopphästar som står sig i internationell konkurrens förstår jag inte varför en så framgångsrik ras ska ratas! Jag vet att man anser den innehålla för mycket kallblod, men om man väger det mor rasens prestationer anser jag att man fattat ett felaktigt beslut.
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

I år? Med andra ord måste det ju finnas semin på honom eftersom att han är död.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Bildtråden
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp