Icke godkända hingstars stamtavlor - alla raser

Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Hej! Jag har en avkomma efter Lansiär-Carriär- Flash. Han är svettfux .Hans mamma heter Kapsulka. Finns det nån av er som vet nåt om henne? Eller kanske har nån som är syskon till min kille. Han är ca 165 cm hög o grovt byggd, lugn som en filbunke o duktig på dressyr.
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Flash är efter Carriär, som i sin tur är efter Lansiär, så du har nog missuppfattat din hästs stam lite. Eller så menar du som jag skrev, fast det var lite svårt att utläsa.:)
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Det var som du skrev, som jag menade.:rofl: Det är förresten han på min bild!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Hittade en valack som heter Pavarotti, f 1988 som är e. Knopfler. Pavarotti har tävlat minst msv fälttävlan, någon som vet vad detta är för en hingst? Hittar inget när jag söker..
Ulrika
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Det var alltså info om Knopfler jag hade tyckt var spännande ;).
Ulrika
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Hmmm... Funderar på om det kan vara samma Flash som är far till den duktiga hopp-ponnyn Pajasso u.Silverlea Imelda NFM 31/475 (New forest) ue.Silverlea Michaelmas NFS 2634. Pajasso är uppfödd i Västergötland, och det verkar ju som om Flash har funnits i dessa trakter...

Nån som vet mer?

Hlsn Helena
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Hmmm... Funderar på om det kan vara samma Flash som är far till den duktiga hopp-ponnyn Pajasso u.Silverlea Imelda NFM 31/475 (New forest) ue.Silverlea Michaelmas NFS 2634. Pajasso är uppfödd i Västergötland, och det verkar ju som om Flash har funnits i dessa trakter...

Nån som vet mer?

Hlsn Helena
Har det inte funnits en arabhingst som hette Flash eller Golden Flash och som fanns i västergötland, han blev far till nån framgångsrik tävlingsponny?/Madde
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Hej hej!!
Köpte en 8-årig valack i April i år (2006). Hans härstamning är E.Flush(lettisk fullblodshingst,ej godkänd för svensk avel) U.Rebette UE.Brabant. Har inte lyckats hitta någon som helst info om just Flush,förren nu när jag hittade detta!! Är det möjligt att det är min hästs pappa??!! Mvh.Netserve:bump:
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Hej hallå!
Vet du något om Flush?(Om det nu är samma hingst jag letar efter...en lettisk halvblodshingst,ej godkänd för svensk avel). Min 8-åriga valack är E.Flush
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Om Flush har stått på Visingsö?Jag har ingen aning!!Men det skulle ju va kul om det är så:rofl:
Såg nu att jag skrivit halvblodshingst(!!!!)menar ju såklart lettisk FULLBLODSHINGST!!!!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Om det är så, i så fall är detta hans dotter och barnbarn:smirk:

th_Mail0022.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Lars Roemkes hingst Flash

:angel: men det måste vara samma Flash då, fast på mitt papper stavas Karriär med k:D står han fortfarande kvar på visingsö:bump:
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Coolt!:)
Måste skicka ett mail till Roempke och höra om det är hingsten jag söker som står där!!Kanske till och med finns någon bild på honom oxå:) /Hej hopp:bump:
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Nån som vet ngt om en icke godkänd hingst-Ceylor e. Ceylon. Vet inte vad det är i andra led. Har betäckt en del i och runt östergötland tror jag
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Ungefär hur gammal kan han vara?

Jag hittar bara en Stormy Ceylor född 1982 e Ceylon - Brabant - Piruet. Han har tävlat upp till msv hoppning.
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Vet inte ålder... Tyvärr
 
Sv: Icke godkända hingstars stamtavlor

Hej hallå!
Vet du något om Flush?(Om det nu är samma hingst jag letar efter...en lettisk halvblodshingst,ej godkänd för svensk avel). Min 8-åriga valack är E.Flush

Flash har tydligen kallats för Flush ibland, har jag hört, men det kanske är en annan hingst, fast samma ägare? Flash är alltså efter svenske halvblodshingsten Carriär, undan ett sto som heter Bogar, som var av rasen ungersk Furioso.

Roemke importerar ju även lettiska hästar, så det är ju inte omöjligt att han även har använt en lettisk hingst i avel, och att det i så fall skulle kunna vara den som kallas Flush?

Det går ju att ringa honom och fråga.:idea:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp