Bukefalos 28 år!

Immenso November

Sv: Immenso November

Man kan väl inte anklaga varesig Ludde eller övriga inblandade som så noggrant förberätt denna häst inför starten.

Som jag förstod det så va det väl själva kusken som satt inne med den sista informationen..

Inget skit ska falla på J.T. Han är enligt mig en mästare som driver...Men va det bara jag som såg hur denna häst uppträdde strax innan start och vilken utrustning den gick med??

Hela tråden har spårat ur,, ingen vill analysera på själva grundproblemet utan endast försvara sporten..

Synd i alla fall för den som tråden i ursprung borde ha analyserats.

Jag är ju hänvisad till din länk men:
Hur uppträdde han innan start då?
För han ser fullt normal ut när bilen släpper och är väl utrustad med helstängt och tussar i öronen?

Vem försvarar sporten här?
Du kommer som vanligt med de mest konstiga argumnet o lite svammel iallmänhet?
Vad är frågan lixom?
Skynket? Balansen? Utrustningen?

Hästar dör tyvärr, det beror på olika omständigheter, den vanligaste är akut cirkulationssvikt som beror på dolda infektioner i kroppen... och du har som vanligt haft otur *check*
 
Sv: Immenso November

KL

Fanatism
(av latin fanaticus "inspirerad", "besatt", "förryckt") är en allmän, pejorativ benämning på religiösa eller politiska riktningar som driver sin sak utan någon hänsyn till rationella argument.

Källa: Wikipedia
 
Sv: Immenso November

Tyvärr så är det vad du gjort. Det räcker som sagt var med att läsa inlägg nummer 44 för att inse att kretsen runt hästen tagit illa upp av ditt påstående. Det är det som stör mig mest, att du bara kör över folks känslor i din hysteri att uttrycka dig.

Angående utrustningen så hur kan du till exempel vara så säker på att det berodde på att Immenso var dålig i värmningen eller tidigare? Man kanske helt enkelt bestämt redan innan att testa något nytt. Och tror ingen häst dör av någon utrustning som är godkänd att använda.

Precis som jag sa till dig vill jag inte mörka eller försvara något. Jag ser många dåliga saker inom travet som du faktiskt tagit upp tidigare. Men i detta fallet ska vi som Humlan säger vänta med att spekulera tills vi har svaret. Att jaga upp sig över ett svart skynke liksom tjuren gör över ett rött är att ta i. Du pratar om offer och mördare. Offret vet vi, det är Immenso November. Men att i stort sett anklaga människorna runt honom för vållande till annas död är också att ta i.
 
Sv: Immenso November

Så nu är de helt plötsligt JT som är boven i dramat?För de första så tror inte jag att JT bestämmer vilken utrustning hästen ska ha!De gör Ludde!Du är inte lite fräck som kan anklaga JT för något sådant!Tråden spårade ur i ditt första inlägg!Den här tråden var till ämnad Immenso Noveber och kretsen runt honom!

Svara mig själv!Jag glömde skriva,i våra sport finns de något som kallas strikt tränar ansvar!
 
Sv: Immenso November

Exakt vad är det du tror dejj ha sett innan start som hade med Immensos död att göra? Du kan ju inte på fullaste allvar mena att han dog pga bristande/felanpassad/oprovad utrustning?
Kan du inte bara lägga ner och försvinna från travforumet om du hatar trav så mycket? Eller åtminstone vända dejj till STC med dina klagomål, för här blir det inga barn gjorda!:grin:

Du tog orden ur mun på mig, men det gjorde INGET!;)

Kanske kan coarie tala om vad det var för utrustning som var felaktig enl personen ifråga, samt tala om vad Immenso skulle gått med. Du verkar ju ha koll på allt sådant där.:eek::grin:


Tror du verkligen, coarie, att ludde eller ens JT skulle acceptera att starta en häst med en utrustning som inte var ämnad åt hästen!?! Nu får du väl ändå ge dig!!!!!!:mad:

Tror du verkligen att körkontrollanten skulle låta Immenso starta om utrustningen inte var ok och regelrättig. Du ska tydligen sitta på höga hästar överallt. Vet du vad en körkontrollant gör osv? När och var han står?

Föreslår att du håller inne med konstiga kommentarer och besservisser fasoner iaf här på travforum. För du har inte ett dugg koll på vare sig utrustning eller annat.

Det är bara såhär att nu brister isen ganska fort och säkert under dig, för nu är du ute på extrem tunn is. Gå tillbaka samma väg du kom ifrån så kanske du klarar dig utan att falla i.:angel::mad:
 
Sv: Immenso November

*kl*

Eftersom Coari är känd för att braka genom isen och sen försvinna utan att besvarat frågor med annat en massa vridningar hit o dit o sjuker alltid med försvaret att alla är dumma o han ska sitter på sanningen.. så..

Är det någon som fattat vad det är han vill och vad som är problemet?
Vad skedde innan start?
Vad hade Immenso på sig som dödade honom?
Vilken balans hade han?
Vad är det JT visste?
Vad tror han skedde bakom skynket?
Vad döljer egentligen ATG?
Vem har vinklat statestiken?
Vad är det vi ska fatta för att Immenso inte ska ha dött i onödan?
Vad är frågan lixom?

:confused:
 
Sv: Immenso November

Vilken tur ;)

Tänkte jag missat något i o m att han påstår att hästen inte var i tävlingsmässigt skick?

Immenso var i tävlingsmässigt skick!Så fort de händer något inom travet så påstår coari att hästarna inte är i tävlingsmässigt skick för de ser han med blotta ögat.
 
Sv: Immenso November

Njae...men de flesta använder blå säckar. Enstaka kistor förekommer, djurägaren vill sällan betala för kista. Hur som haver ligger djuret ofta kvar på bordet/golvet tills ägaren gått. Det var poängen, inte färgen på säck.
 
Senast ändrad:
Sv: Immenso November

Delvis knapplån

Vad jag kan se hade han inte helstängt utan den enligt Coari hemska murphy bländaren på vänster sida. Följer man bilderna på aln så ser man att han gått med den under i stort sett hela 2009. Så mycket för teorin om snabb balansering för att hästen skulle kunna starta i det penningstinna loppet i lördags. Innan dess gick han en period med halvstängt och ännu längre bort i tiden gick han med helstängt.

Vi kan ha olika uppfattningar om murphy bländaren, min är att den är en riktigt bra utrustning för att i längsta möjliga mån slippa huvudstång på hästarna. Detta naturligtvis under förutsättning att hästen är grundligt uppkollad av veterinär och tandläkare med flera för att utesluta alla orsaker till skador som skulle göra att hästen springer snett. Vilket de faktiskt kan göra utan någon sjukdoms- eller skadebild. Och jag har det förtroendet för Ludde att om han haft hela 2009 på sig så hade han hittat om något störde hästen.

Vad jag vill säga med detta Coari är att man kanske måste tänka lite, och ta reda på fakta, innan man hasplar ur sig anklagelser på det viset som du allt för ofta gör. Vad du än säger så anser jag mig ana ganska rejält att du inte har sån koll på trav och utrustning som du påstår, och då kanske det skulle vara lättare för dig att få till en diskussion och svar på dina frågor om du närmade dig detta forumet på ett lite mer ödmjukt sätt. Som du gör det nu är det inte konstigt att alla vänder taggarna utåt :angel:
 
Sv: Immenso November

*kl*

Eftersom Coari är känd för att braka genom isen och sen försvinna utan att besvarat frågor med annat en massa vridningar hit o dit o sjuker alltid med försvaret att alla är dumma o han ska sitter på sanningen.. så..

Är det någon som fattat vad det är han vill och vad som är problemet? Vet man någon gång vad Coari vill mer än att förlöjliga sig själv?

Vad skedde innan start?Har man sett hästen i någon start förut så såg han ungefär likadan ut innan start i de andra loppet... Tvivlar för övrigt att man sitter och följer enbart denna häst innan start så jag tror egentligen inte att Coari sett något speciellt.

Vad hade Immenso på sig som dödade honom?Ska vi enas om att det var murphybländaren som dödade hästen en gång för alla?

Vilken balans hade han?Troligen barfota va? Samma balans som hästen gått bäst på tidigare... Det var nog DET som dödade honom. Konstigt att hästen överlevt det förut...

Vad är det JT visste? Det kan man fråga sig... Så väl som de där kuskarna känner varandra tvivlar jag starkt på att JT ens skulle köra hästen om han märkte innan att något var fel.

Vad tror han skedde bakom skynket?Har under alla de år jag farit runt och tävlat bara varit med om en dödsstörtning live. Och jo, då åkte skynket upp i samband med att man skulle frakta bort hästen. Den hästen dog av brusten aorta. Var troligen död redan i fallet men hade dödsryckningar flera minuter efteråt. Vi vet fortfarande inte vad hästen dog av. Låt det vara så tills fakta är fakta...

Vad döljer egentligen ATG?Har du inte lärt dig att det är DEM och det är VI Humlan???? ATG är ju typ Sveriges Maffia! Visste du inte det???

Vem har vinklat statestiken? Ingen. För det finns ju uppenbarligen ingen motstatistik som Coari kan visa upp.

Vad är det vi ska fatta för att Immenso inte ska ha dött i onödan?Ingenting. Coari vill bara visa hur inkompetenta ALLA som håller på med trav är...

Vad är frågan lixom? Ingen aning... Jag försökte reda ut det men jag står fortfarande med stora frågetecken...

:confused:

För övrigt tycker jag det är mycket tråkigt att den här människan kan få komma in och förstöra tråd efter treåd efter tråd här på Buke Trav utan att bli avstängd. Det här är inte första gången som personen kommer in och och bryter tråden helt och hållet för att tala om vilket djurplågeri vi håller på med, hur inkompetenta och penningkåta vi är och så vidare. Ja Coari. Jag är inkompetent. Mina 25 år inom hästeriet har inte gett ett skit. Trots att jag gått i skolor och både lärt mig sko, massera, läst på SLU och så vidare. Jag håller ju på med trav - SJÄLVKLART vet varken jag, Ludde, hans skötare eller Johnny Takter, eller för den delen någon annan på det här forumet något om hur en häst ska skötas för att må bra överhuvudtaget...

Och givetvis är jag bara ute efter pengar (att jag jobbar inom industrin, har hög lön och lägger allt utan att få särskilt mycket tillbaka på mitt intresse räknas inte, för jag har ju travhästar, och det vet ju ALLA att vi som har travhästar bara har dem till att tjäna pengar). Vi som håller på med trav vill självklart kunna dricka champagne och äta rysk kaviar varje dag... Jag trodde det var därför man höll på med trav?????

Alltså allvarligt Coari. Det är tur att man inte har dig som hovslagare. För så mycket som du tror dig kunna, och så lite som du genom dina inlägg visar att du verkligen kan, så skulle man få varenda hov på hästarna förstörda... Och det skulle jag aldrig ha råd med :grin:

Det här inlägget lär tas bort och Coaris alla påhopp lär finnas kvar... Konstigt att en männsika kan få hålla på så...


För att gå tillbaka till trådens ämne: Jag lider med alla som förlorar sina vänner. Spelar ingen roll om det händer i tävling, i fölning eller de dör knall fall hemma i hagen. Ont gör det ändå... Att då få en massa påhopp, i en tråd som var tillägnad hästen, från en inkompetent före detta hovslagare som troligen egentligen inte har nåt jobb på grund av sin attityd (jag skulle då inte vilja umgås eller ha någon som hade hand om mina hästar med den attityden) är mest bara tragiskt. R.I.P Immenso.
 
Sv: Immenso November

*kl*

Eftersom Coari är känd för att braka genom isen och sen försvinna utan att besvarat frågor med annat en massa vridningar hit o dit o sjuker alltid med försvaret att alla är dumma o han ska sitter på sanningen.. så..

Är det någon som fattat vad det är han vill och vad som är problemet?
Vad skedde innan start?
Vad hade Immenso på sig som dödade honom? kanske var det tungbandet & spärrisen som höll igen andningen...
Vilken balans hade han? barfota fram & alu öppen tå bak, för lätt för sitt eget bästa?
Vad är det JT visste?
Vad tror han skedde bakom skynket?
Vad döljer egentligen ATG?
Vem har vinklat statestiken?travmedia såklart!
Vad är det vi ska fatta för att Immenso inte ska ha dött i onödan?
Vad är frågan lixom?

:confused:

Ja inte vet jag, men jag är väl lite som du :confused: Immenso dog, olyckligtvis live så denna hysteri uppstod. För inte f-n hade det blivit så uppblåst om han dött hemma på gården i ett snabbjobb?
 
Sv: Immenso November

:rofl:
*kl*

Eftersom Coari är känd för att braka genom isen och sen försvinna utan att besvarat frågor med annat en massa vridningar hit o dit o sjuker alltid med försvaret att alla är dumma o han ska sitter på sanningen.. så..

Är det någon som fattat vad det är han vill och vad som är problemet?
Vad skedde innan start?
Vad hade Immenso på sig som dödade honom?
Vilken balans hade han?
Vad är det JT visste?
Vad tror han skedde bakom skynket?
Vad döljer egentligen ATG?
Vem har vinklat statestiken?
Vad är det vi ska fatta för att Immenso inte ska ha dött i onödan?
Vad är frågan lixom?

:confused:

Ärrrr det lödderrrrrrrrrrrrrrrrrr

:rofl:
 
Sv: Immenso November

:rofl:

Ärrrr det lödderrrrrrrrrrrrrrrrrr

:rofl:

jag kan bara instämma!!!! när jag läser humlans sammanfattning om hans påstående och frågor, kan jag inte göra annat än o skratta :rofl::rofl:

tänker inte ge mig in i diskussionen mer än så..

RIP Immenso! Så himla tragiskt! :(
 
Sv: Immenso November

Delvis knapplån

Jag är precis som ni upprörd över Coaris påhopp här, och han är definitivt inte en av de mest diplomatiska, men som Naffa sa i snacktråden så ska vi försöka att inte reta upp oss på honom. Jag misstänker att Coari i grund och botten inte hatar travet med tanke på att han spelar regelbundet och dessutom uttryckt respekt för vissa tränare och kuskar. Vi förstår bara inte riktigt vad han vill ha sagt :grin:

Att klanka på hans kunskaper inom hovslageri är ett slag under bältet. Så långt jag kan se så är han en fantastiskt bra hovslagare. Och jag skulle önska att vi hade fler inom travet med den kunskapen. Att han sedan har en attityd av att du ska inga andra gudar hava jämte mig, och att ingen är bättre hovslagare än han, är en helt annan sak ;)
 
Sv: Immenso November

Vrf kasta skit på allt och alla:mad:? Immenso är död och kommer aldrig tillbaka :cry::cry:! Nöj er med det!:devil: Det är ingens fel att det blev som det blev. Ludde har superkoll på sina starthästar just nu, eftersom han har haft infektioner i stallet. Immenso var kollad innan loppet, allt var bra! Troligtvis var det stora kroppspulsådern som brast.
Det var varken Luddes eller Johnnys fel att dt gick som det gick!

Ist för att kasta skit, så hedra Immenso November ist!!!!!!
 
Sv: Immenso November

Delvis knapplån

Jag är precis som ni upprörd över Coaris påhopp här, och han är definitivt inte en av de mest diplomatiska, men som Naffa sa i snacktråden så ska vi försöka att inte reta upp oss på honom. Jag misstänker att Coari i grund och botten inte hatar travet med tanke på att han spelar regelbundet och dessutom uttryckt respekt för vissa tränare och kuskar. Vi förstår bara inte riktigt vad han vill ha sagt :grin:

Att klanka på hans kunskaper inom hovslageri är ett slag under bältet. Så långt jag kan se så är han en fantastiskt bra hovslagare. Och jag skulle önska att vi hade fler inom travet med den kunskapen. Att han sedan har en attityd av att du ska inga andra gudar hava jämte mig, och att ingen är bättre hovslagare än han, är en helt annan sak ;)

De spelar ingen roll hur mycket kunskap man en besitter,om man inte kan visa lite ödmjukhet!
 
Sv: Immenso November

Vrf kasta skit på allt och alla:mad:? Immenso är död och kommer aldrig tillbaka :cry::cry:! Nöj er med det!:devil: Det är ingens fel att det blev som det blev. Ludde har superkoll på sina starthästar just nu, eftersom han har haft infektioner i stallet. Immenso var kollad innan loppet, allt var bra! Troligtvis var det stora kroppspulsådern som brast.
Det var varken Luddes eller Johnnys fel att dt gick som det gick!

Ist för att kasta skit, så hedra Immenso November ist!!!!!!

:bow::bow::bow:
Bra skrivet!!!!!
 
Sv: Immenso November

För att man ska tycka om någon, så ja. Då behöver man visa ödmjukhet. Men den dagen jag står i behov av en så kunnig hovslagare, eller en veterinär som i stort sett har samma problem med ödmjukheten till andra, så står jag i deras väntrum. Med det inte sagt att jag skulle söka upp Coari för det finns lika bra närmare mig...

Jag tyckte Coari betedde sig jäkligt dumt i denna tråden och det har jag framfört till honom. Men att såga av honom med marken, idiotförklara honom och kalla honom för en dålig hovslagare osv ligger inte för mig...

Nu håller jag med Maxkingen att vi låter tråden återgå till den den var ämnad för.

R.I.P Immenso November.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Frågan har väl ställts om och om igen men nu står jag här och ber kloka buke om råd, om någon orkar läsa. Haft en mindre sund relation...
2
Svar
32
· Visningar
5 119
Senast: ameo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
4 011
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 214
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
901
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Ridskoleryttare
  • Ni med äldre hästar, krämpor

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp