Bukefalos 28 år!

Immenso November

Sv: Immenso November

man blir på helt depp humör när man får höra sånt. Jag såg som tur inte på tv när det hände men läste i tidningen då jag alltid läser om travet i sportbladet, fan vad ledsen man blev. "/
R.I.P Immenso November :heart
 
Sv: Immenso November

Jo det är vad jag hört också..

Kanske var nått avancerat eftersom inga resultat offentligjorts..
 
Sv: Immenso November

Det tar några veckor innan det är klart. Vävnadsprover skall fixeras, prepareras och undersökas mikroskopiskt. Ett preliminärt svar får man vid själva obduktionen (ibland definitivt om det är soklart fall) men om det är ospecifika förändringar så måste vävnadsprover analyseras först. (Enligt en närstående som jobbar med "såntdär")
 
Sv: Immenso November

Jo det var de jag tänkte.. alltså om de nu varit kroppspulsådern som brast så hade de väl synts direkt.. så då bör de väl varit något annat..
 
Sv: Immenso November

Jag är stum av beundran för dig som kan allt om hästar, människor, djur, mm. Du kan allt om allt! Vet allt om allt! Erfaren och så duktig! Förstår inte hur du hinner med allt och dessutom hinner delge oss alla din stora visdom! :bow:

Riktigt tråkigt för alla inblandade med hästen. Vet själv (inte lika bra som Coari dock) hur mycket man engagerar sig i och bryr sig om sina passhästar.

Vet någon av oss andra oupplysta hur man lyckas få en häst som har ont eller är sjuk att springa i mer än ett lopp? Jag menar -man kanske lyckas driva den första gången den mår dåligt MEN den kommer garanterat ihåg att det gör ont att springa på banan nästa gång och då tar den inte i oavsett om kusken driver eller utrustning eller balansering. Träffat på (alldeles för många) sådana hästar...

(T.ex. fått ny häst till passhäst som ex sprungit med halsinfektion i lopp tidigare i karriären. Träningsvillig, tränar som vinnare, glad, pigg, busig, levnadsglad.. springer på banan i jobb? Med glädje! Springer i lopp? Näe, det är inte trevligt...)

Men vad vet väl jag...
 
Sv: Immenso November

Hela tråden har spårat ur,, ingen vill analysera på själva grundproblemet utan endast försvara sporten..

Synd i alla fall för den som tråden i ursprung borde ha analyserats.

Jag måste ha missat något här, för när jag läser första inlägget så står det inget om att man ska analysera något problem. Bara att man är ledsen över att en tragedi hänt. Och såna hyllningstrådar/sorgetrådar finns det en del bland annat inne på Gnägg. Men där blir det inget tjafs utan medkänsla och sympati för den drabbade hästmänniskan.

Jag tycker att det är oerhört tråkigt att en tråd som bara är en 'hyllnings/minnestråd' ska bli helt förstörd av tjafs.

Vilket problem är det det gäller som uttryckts i första inlägget?

F.ö beklagar jag sorgen till alla de som kände Immenso November. Det är fruktansvärt när en häst dör. :cry:
 
Senast ändrad:
Sv: Immenso November

Jag måste ha missat något här, för när jag läser första inlägget så står det inget om att man ska analysera något problem. Bara att man är ledsen över att en tragedi hänt. Och såna hyllningstrådar/sorgetrådar finns det en del bland annat inne på Gnägg. Men där blir det inget tjafs utan medkänsla och sympati för den drabbade hästmänniskan.

Jag tycker att det är oerhört tråkigt att en tråd som bara är en 'hyllnings/minnestråd' ska bli helt förstörd av tjafs.

Vilket problem är det det gäller som uttryckts i första inlägget?

F.ö beklagar jag sorgen till alla de som kände Immenso November. Det är fruktansvärt när en häst dör. :cry:

:bow::bow::bow:
 
Sv: Immenso November

man blir på helt depp humör när man får höra sånt. Jag såg som tur inte på tv när det hände men läste i tidningen då jag alltid läser om travet i sportbladet, fan vad ledsen man blev. "/
R.I.P Immenso November :heart

var glad för att du slapp se det live..., jag gjorde det å det var hemskt att se hästen man älskar falla ihop å dö!:cry: kommer aldrig å glömma det!:cry:

R.I.P Immenso November, Du finns i Mitt Hjärta Nu och För Alltid!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Frågan har väl ställts om och om igen men nu står jag här och ber kloka buke om råd, om någon orkar läsa. Haft en mindre sund relation...
2
Svar
32
· Visningar
5 106
Senast: ameo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
3 993
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 208
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
886
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp