Bukefalos 28 år!

Importera häst från Turkiet?

Då han gör detta lite i smyg så kan han inte longera och filma samtidigt då kommer folk undra vad han gör. Sen ja är han värdelös på att filma :p
 
Är det bara jag som blir förvirrad över åldern på hästen? När tråden skapades i September 2011 var hästen 10 år.

Har jobbat på en ranch flertaliga gånger i Turkiet och har förälskat mig i en häst där... Arabiskt fullblodshingst på 10 år.. Han funkar inte riktigt i turridningen så jag kan få honom billigt.. Men nu är frågan.. Hur tar man honom till Sverige? Lastbil, flyg? Vad kan det kosta?

Dem har ju inte direkt djursjukhus i Turkiet så man kan inte rönga honom innan utan bara göra veterinärbesiktning.

Vet att många kommer säga "varför vill du ta en häst från Turkiet" Men denna hästen är verkligen speciell för mig.. Varje gång jag kommer och hälsar på så gnäggar han till mig och kommer ihåg mig.. Han kastar av turisterna men han har aldrig gjort något med mig.. Han är känslig i munnen (och turisterna drar och sparkar) därför han inte riktigt funkar..

Juli 2015 är han fortfarande 10 år.

Hs
Han är 10 år gammal. Ja han har stam, galopp. Han har gått några löp men endast en vinst. Min kompis som håller på med galopp i Sverige sa de måste prestera mer än så för att va intressanta i galopp aveln i Sverige. Stammen är ju turkiska galopp hästar så de är lite svårt att veta om den är bra eller ej. Men kan regga han som arab när han är i Sverige.

Senare i juli samma år är han 12 år (?)

Så länge jag känt honom 5 år så har han aldrig varit hingstig. De har ca 5 hingstar till som är lugna. Den enda där som är hingstig är avelshingsten men han går Alltid själv han vill ha ihjäl andra. Så en hingst som aldrig betäckt varit hingstig under sitt 12 åriga liv kan vid flytt helt plösligt vakna vid liv??

Efter att ha läst igenom tråden är jag bara nyfiken på hur gammal hästen är i nuläget, inte meningen att kritisera. Hoppas allt går bra och att du kan ta hem din älskling snart!
 
Jag skäms att säga det men tror att detta är en trolltråd
Tror jag läste nånstans att hästen visade sig vara yngre än hon trodde. O varför troll? De e ju massa olika bilder o filmer. O en trolltråd tror jag inte skulle pågå i flera år :)
 
Är det bara jag som blir förvirrad över åldern på hästen? När tråden skapades i September 2011 var hästen 10 år.



Juli 2015 är han fortfarande 10 år.



Senare i juli samma år är han 12 år (?)



Efter att ha läst igenom tråden är jag bara nyfiken på hur gammal hästen är i nuläget, inte meningen att kritisera. Hoppas allt går bra och att du kan ta hem din älskling snart!
Tror jag läste att hon hade fel ang åldern o den va yngre än hon trodde.
 
Det är endel konstigheter i tråden ...
Och varför lägger man ner pengar på att åka ner till Turkiet flera gånger , än att lägga dom till att få hem hästen ?
Det är många år som gått och många resor .
Visst jag kan förstå att man vill ner och titta till hästen men det har gått väldans lång tid och sparande .
Ska man kunna hålla hästen sen med stallas plats o dyl . Så hade man kunnat spara ihop detta på 1 år ?
 
Det är endel konstigheter i tråden ...
Och varför lägger man ner pengar på att åka ner till Turkiet flera gånger , än att lägga dom till att få hem hästen ?
Det är många år som gått och många resor .
Visst jag kan förstå att man vill ner och titta till hästen men det har gått väldans lång tid och sparande .
Ska man kunna hålla hästen sen med stallas plats o dyl . Så hade man kunnat spara ihop detta på 1 år ?
Hon hade ju jobbat där så hon hälsar antagligen på sin gamla arbetsplats? Inte rätt tid i livet kanske att skaffa häst förens nu? Låt dina funderingar vara, du kan ju Pma ts om du undrar. Elakt att anklaga nån för troll.
 
Jag lämnar denna tråd nu. Synd för er som va nyfikna. Men pallar ej bli anklagad att jag trollar. Tidigare år har jag varit arbetslös och åkt tillbaka för att jobba på ranchen med en lön på 3000 i månaden. Nu finns pengarna då jag har heltidsjobb och boende så att hålla häst har jag råd med. Men att trolla fram 40.000 bara sådär kan nog inte vem som helst göra och jag måste antagligen åka ner igen för att ordna ägarbyte i hans papper. Allt i Turkiet är komplicerat och tar tid! Men nu håller jag allt för mig själv. Hejdå!
 
Jag lämnar denna tråd nu. Synd för er som va nyfikna. Men pallar ej bli anklagad att jag trollar. Tidigare år har jag varit arbetslös och åkt tillbaka för att jobba på ranchen med en lön på 3000 i månaden. Nu finns pengarna då jag har heltidsjobb och boende så att hålla häst har jag råd med. Men att trolla fram 40.000 bara sådär kan nog inte vem som helst göra och jag måste antagligen åka ner igen för att ordna ägarbyte i hans papper. Allt i Turkiet är komplicerat och tar tid! Men nu håller jag allt för mig själv. Hejdå!

Men strunta i den där kommentaren om troll! Den personen har ju uppenbarligen inget annat att oroa sig för i livet ;)
 
Jag lämnar denna tråd nu. Synd för er som va nyfikna. Men pallar ej bli anklagad att jag trollar. Tidigare år har jag varit arbetslös och åkt tillbaka för att jobba på ranchen med en lön på 3000 i månaden. Nu finns pengarna då jag har heltidsjobb och boende så att hålla häst har jag råd med. Men att trolla fram 40.000 bara sådär kan nog inte vem som helst göra och jag måste antagligen åka ner igen för att ordna ägarbyte i hans papper. Allt i Turkiet är komplicerat och tar tid! Men nu håller jag allt för mig själv. Hejdå!
Äsh gör inte det bara för en enda människa skriver en dum kommentarer, vi är mångs om hejjar på dig och vill veta hur det går :)
 
Jag lämnar denna tråd nu. Synd för er som va nyfikna. Men pallar ej bli anklagad att jag trollar. Tidigare år har jag varit arbetslös och åkt tillbaka för att jobba på ranchen med en lön på 3000 i månaden. Nu finns pengarna då jag har heltidsjobb och boende så att hålla häst har jag råd med. Men att trolla fram 40.000 bara sådär kan nog inte vem som helst göra och jag måste antagligen åka ner igen för att ordna ägarbyte i hans papper. Allt i Turkiet är komplicerat och tar tid! Men nu håller jag allt för mig själv. Hejdå!
Håller med de två förgående talarna, bry dig inte om en enda liten kommentar. Ska du låta den personen vinna? Räknas inte alla som hejjar på dig då? Det är väl bättre att låta dom vinna istället för en enda liten kommentar.
Har själv fått höra att jag är ett troll, men det är inget att hänga upp sig på. Bara att strunta i och fortsätta, sådana kommentarer säger mer om personen som skriver dom än vad det gör om den dom är riktade till. Stanna kvar och uppdatera, vi är många som vill veta hur det går. :up:
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 039
Senast: Stereo
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 789
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 848
Senast: Sel
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 399

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp