Importera häst från Turkiet?

Hästen blev frisk, var en hovböld och fel verkade hovar. Jag var faktist där förra året och hälsade på och sa jag ville ta hem honom. Ägaren vägrade och sa att han helt plösligt vill ha 4000 euro Så tyvärr har jag inte pengar att lägga det + transport till Sverige. Hullet såg bra ut nu iallafall och han rids väldigt sparsamt. Så tyvärr blev det ingen solskenshistoria denna gång.
 
Hästen blev frisk, var en hovböld och fel verkade hovar. Jag var faktist där förra året och hälsade på och sa jag ville ta hem honom. Ägaren vägrade och sa att han helt plösligt vill ha 4000 euro Så tyvärr har jag inte pengar att lägga det + transport till Sverige. Hullet såg bra ut nu iallafall och han rids väldigt sparsamt. Så tyvärr blev det ingen solskenshistoria denna gång.
Tack för att du uppdaterade, har följt denna tråden. Förstår att du inte har pengarna men det verkar ju som om hästen har det bättre nu, kanske är det du som har påverkat hans situation till det positiva genom ditt engagemang och intresse. Så lite solskenshistoria är det nog :)
 
Hästen blev frisk, var en hovböld och fel verkade hovar. Jag var faktist där förra året och hälsade på och sa jag ville ta hem honom. Ägaren vägrade och sa att han helt plösligt vill ha 4000 euro Så tyvärr har jag inte pengar att lägga det + transport till Sverige. Hullet såg bra ut nu iallafall och han rids väldigt sparsamt. Så tyvärr blev det ingen solskenshistoria denna gång.

Men alltså ca 40,000kr är ju inte mycket pengar för en häst?
Transport till Sverige kanske 50?

Det är ju knappt 100 för dina drömmars häst? Ta ett lån? :heart
 
Hästen hade inte varit värd över 20 i Sverige. Och som sagt är en gammal galopphäst med en hel del förslitningar i bagaget. Men han har de iallafall mycket bättre nu! Får gå ute i hage på osv med de andra hingstarna. Turismen är typ död nu i Turkiet så hästarna rids knappt utan går bara och äter. Dåligt för de som arbetar där men bra för hästarna som får vila upp sig..
 
Om man tycker att någon håller en olämplig nivå i sitt/sina inlägg så är det bättre att rapportera det (tack den som gjorde! :up: ) istf att sänka sin egen nivå.

/vik mod
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 971
Senast: Stereo
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 469
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 806
Senast: Sel
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 367

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp