Bukefalos 28 år!

Importera hund till Island?

M

Monna

Jag flyttar eventuellt till Island efter jul för ett jobb, vet inte exakt hur länge jag stannar där, men mist ett år.

Jag vill gärna ta med min hund, men hur går det egentligen till med import av hund till Island? Han kommer ju stanna lika länge som jag och jag önskar att han stannar där så länge tills hans dagar tar slut (är redan nu 7år)


Berätta om egna erfarenheter och tipsa till bra sidor och vem man ska kontaka etc.

Monna
 
Sv: Importera hund till Island?

jordbruksverket brukar ha koll. kika på deras hemsida jordbruksverket.se. där finns allt möjligt och omöjligt i regelväg man kan tänka sig.
 
Sv: Importera hund till Island?

Om inte jag missminner mig fullständigt får man inte importera sällskapsdjur alls till Island, pga sjukdomsrisken.
Hästar får man endast exportera, och jag tror det gäller det samma för hundar. Men är inte säker!
 
Sv: Importera hund till Island?

Jodå, jag är ganska säker på att man får importera hundar m.m till Island men de måste sitta i karntän... vet en hunduppfödare på Island som har hundar från andra kennlar utanför landet.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 662
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 544
Senast: MML
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 266
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 652
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad är det här?
  • Ta studenten
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp